Spring naar bijdragen

Tips Voor Verhogen Cherokee Xj


Gorris
 Share

Recommended Posts

Wie kan mij helpen,

 

Ik wil mijn XJ verhogen, deze is nu standaard met doorgezakte achter veren :frusty: .

Ik ben aan het twijfelen tussen de RE 3.5 icnh Super-Flex short arm en de RC 4.5 inch longarm. Aangezien de RE lifts normaal wat hoger uitvallen zal ik ook rond de 4inch uitkomen.

 

Nu ben ik niet nieuw in het 4x4 wereldje en heb ik al diverse lifts gehad/gebouwd zoals (OME veren, Spoa conversie en schroefveren conversie) echter was dit allemaal bij een Suzuki Samurai.

 

Als ik op diverse forums kijk (voornamelijk Amerikaanse) dan lees ik dat een long arm kit de voorkeur heeft t.o.v. een short arm kit (i.v.m. de hoeken van de draagarmen, deze wil je namelijk zo vlak mogelijk houden).

 

Tevens lees ik zeer uiteenlopende meningen m.b.t. de producten van Rough Country, volgens de ene zijn ze top en de ander heeft er geen goed woord voor over. Maar ja de Jeeps worden daar ook heel anders gebruikt, waar wij voornamelijk door de modder rijden i.p.v. over der rotsen kruipen. Over Rubicon Express lees ik echter alleen maar goede reviews :whistle:

 

Mijn doel is om 32" banden te monteren i.c.m. Bushwacker fender flares, voor zover ik weet heb ik hieronder een aantal voor- nadelen op een rijtje gezet:

 

Rubicon express

+ kwaliteit

- kosten

- short arm design

 

Rough Country

+ Prijs

+ longarm design

+ zeer complete set, incl stevige crossmember ed..

- twijfelachtige kwaliteit :wacko:

 

De XJ moet ook dienst doen als daily driver en trekt de caravan op vakantie.

 

Ik ben benieuwd naar jullie meningen en ervaringen, als jullie een ander of beter alternatief hebben verneem ik dit ook graag B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie kan mij helpen,

 

Ik wil mijn XJ verhogen, deze is nu standaard met doorgezakte achter veren :frusty: .

Ik ben aan het twijfelen tussen de RE 3.5 icnh Super-Flex short arm en de RC 4.5 inch longarm. Aangezien de RE lifts normaal wat hoger uitvallen zal ik ook rond de 4inch uitkomen.

 

Nu ben ik niet nieuw in het 4x4 wereldje en heb ik al diverse lifts gehad/gebouwd zoals (OME veren, Spoa conversie en schroefveren conversie) echter was dit allemaal bij een Suzuki Samurai.

 

Als ik op diverse forums kijk (voornamelijk Amerikaanse) dan lees ik dat een long arm kit de voorkeur heeft t.o.v. een short arm kit (i.v.m. de hoeken van de draagarmen, deze wil je namelijk zo vlak mogelijk houden).

 

Tevens lees ik zeer uiteenlopende meningen m.b.t. de producten van Rough Country, volgens de ene zijn ze top en de ander heeft er geen goed woord voor over. Maar ja de Jeeps worden daar ook heel anders gebruikt, waar wij voornamelijk door de modder rijden i.p.v. over der rotsen kruipen. Over Rubicon Express lees ik echter alleen maar goede reviews :whistle:

 

Mijn doel is om 32" banden te monteren i.c.m. Bushwacker fender flares, voor zover ik weet heb ik hieronder een aantal voor- nadelen op een rijtje gezet:

 

Rubicon express

+ kwaliteit

- kosten

- short arm design

 

Rough Country

+ Prijs

+ longarm design

+ zeer complete set, incl stevige crossmember ed..

- twijfelachtige kwaliteit :wacko:

 

De XJ moet ook dienst doen als daily driver en trekt de caravan op vakantie.

 

Ik ben benieuwd naar jullie meningen en ervaringen, als jullie een ander of beter alternatief hebben verneem ik dit ook graag B)

Hoi,

 

Ik heb de 4,5 inch lift kit basic van Rough Country geplaatst onder mijn 94'  XJ en het bevalt mij prima met de 32 inch banden eronder en uiteraard nog een aantal aanpassingen.

 

gr Ton

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Mijn doel is om 32" banden te monteren i.c.m. Bushwacker fender flares, voor zover ik weet heb ik hieronder een aantal voor- nadelen op een rijtje gezet:

 

 

 

De XJ moet ook dienst doen als daily driver en trekt de caravan op vakantie.

 

Ik ben benieuwd naar jullie meningen en ervaringen, als jullie een ander of beter alternatief hebben verneem ik dit ook graag B)

 

 

Als DD en caravantrekker zou ik (met de originele R&P) maximaal 31ers plaatsen. Je gaat met 32ers merken dat je trekkracht verliest.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt, maar de R&P wil ik aanpassen als ik locker monteer. Wil eigenlijk een high pinion dana 30 vooras monteren ( van een 2.5 deze hebben al een lagere overbrenging ) achter moet ik hem dan natuurlijk ook aanpassen.

Maar het gaat mij voorlopig hoofdzakelijk over de Lift, hier lees ik veel tegenstrijdige berichten van en daarom ben ik benieuwd naar jullie mening/ervaring

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...