Spring naar bijdragen

Aankoop Patriot Onderhouds Vragen


Recommended Posts

Hallo wij zijn een jong gezin uit Noord Brabant en na lang zoeken tussen de cherokees en grand cherokees zijn wij toch uitgekomen op een patriot vanwege het toch een stuk zuinigere gebruik en het fantische blokkerige uiterlijk wat naar mijn mening een jeep hoort te hebben!

 

Eind komende week kunnen wij onze jeep patriot 2.4 limited liberty van 31-07-2009 ophalen met 56.000 km op de teller.

Hij komt bij een grote en volgens mij betrouwbare Toyota bovag garage met meerdere vestigingen in het hele land vandaan waar deze ingeruild is door de vorige eigenaar voor een rav4 (hoe kan je dat doen?!?!)

 

Hij krijgt een afleverbeurt naar wat nodig is bij deze km stand.

Omdat ik eigenlijk geen enkele garage volledig vertrouw zou ik graag het volgende willen weten:

 

Wat zouden ze allemaal moeten doen bij deze km stand?

Heeft deze jeep een distrubutieriem? Wanneer zou deze vervangen moeten worden?

Zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten?

bewerkt door Raym79
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik  kan niet in jou in portemonnee kijken, maar als je van geld af wil moet een jeep gaan rijden, en al helemaal als je er geen  verstand van hebt.

 

Vorige eigenaar heeft de Jeep niet voor niks ingeruild, en hou me ten goede ik wil jou niet ontmoedigen ik spreek alleen uit de ervaring die ik heb met Jeeps.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik  kan niet in jou in portemonnee kijken, maar als je van geld af wil moet een jeep gaan rijden, en al helemaal als je er geen  verstand van hebt.

 

Vorige eigenaar heeft de Jeep niet voor niks ingeruild, en hou me ten goede ik wil jou niet ontmoedigen ik spreek alleen uit de ervaring die ik heb met Jeeps.

Lekkere positieve reactie :P

Ik ken de verschillen tussen de patriot en rav4 niet dus ik kan er weinig over zeggen.

Niet iedere 2e hands jeep is een miskoop.

Deze is nog vrij jong en weinig kilometers, plus gekocht bij een BOVAG garage dus ik neem aan dat hij nagekeken is.

Welkom op het forum raym79, ik heb geen patriot dus ik kan je niet verder helpen maar ik heb de vraag al eerder voorbij zien komen op het forum.

Probeer de zoekfunctie eens of via google 'je vraag' site:www.Jeepforum.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik  kan niet in jou in portemonnee kijken, maar als je van geld af wil moet een jeep gaan rijden, en al helemaal als je er geen  verstand van hebt.

 

Vorige eigenaar heeft de Jeep niet voor niks ingeruild, en hou me ten goede ik wil jou niet ontmoedigen ik spreek alleen uit de ervaring die ik heb met Jeeps.

 

Nou nou, ik zie TS nergens zeuren over de kosten en het verbruik als die nieuwkomer een paar maanden terug :lol: Een Patriot 2,4L is natuurlijk een stuk zuiniger dan een GC met een 4,7 V8 bijvoorbeeld, maar een Jeep opzich is inderdaad geen goedkoop wagentje. TS zal zich wel bewust zijn dat 1 op 20 hem nooit gaat worden!

Een afleverbeurtje stelt meestal niks voor. Ruitenvloeistof wordt bijgevuld, ze lopen een rondje om de auto, maken hem schoon en tanken hem af.

Anders moeten ze de 60.000 beurt doen, olie + filter vervangen. Let er wel even op dat de 48k beurt gedaan, is deze is belangrijk met o.a. nieuwe bougies enzo. De nieuwere 2,4 blokken hebben geen riem maar een ketting, hoef je niet te vervangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een Patriot met die km stand is waarschijnlijk toe aan nieuwe remschijven en blokken. Remmen zijn een zwak punt bij deze types Jeep/Dodge.

Verder heeft de Patriot zwakke draagarmen voor en achter. Die kunnen als het gebruik wat intensief is geweest ook aan vervanging toe zijn.

Voor de rest valt het wel mee hoor. Niet meer onderhoudgevoelig dan een doorsnee auto. In feite is de Patriot ook een wat stoerdere Dodge Caliber :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de reacties

Ik weet dat het duur rijden is heb in het verleden een range rover en een freelander gereden.

Ga hem zaterdag ophalen er moest een draagbarm vervangen worden waar ze op moesten wachten.

Zal de overige dingen voorleggen of dat dat gebeurd is.

Maar ze geven 6 maanden bovag garantie en vanuit hun zelf ook 6 maanden garantie op slijtgevoelige onderdelen.

Zo krijg ik oa ook 4 nieuwe banden.

Ik denk dat ik er wel vanuit kan gaan dat ze alles netjes afhandelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...