Spring naar bijdragen

Aantal Vragen Cj5 '62 (Startmotor Ronsel Etc.)


Recommended Posts

Hallo,

 

Zoals in het 'voorstel' subforum te lezen is, ben ik sinds gister in het bezit van een Willys CJ5 uit 1962. Vandaag ben ik begonnen met sleutelen en stuit al op een vraag.

 

Vraag 1; de startmotor grijpt erg slecht aan waardoor ik de auto dan ook niet kan starten. Vandaag alle bekabeling nagelopen/vernieuwd, het startrelais helemaal uit elkaar gehad en alle contacten weer goed gemaakt, maar het probleem is niet verholpen. De startmotor los gehaald en het werd al snel duidelijk, de tanden zijn helemaal afgerond/versleten. De starterkrans is gelukkig nog redelijk. Op een paar plekken wat slijtage/braampjes, maar ik denk dat het probleem met een nieuw rondsel op de startmotor wel verholpen is. 

 

Via Google heb ik wat Jeep onderdelen sites geprobeerd, maar tot dusver geen rondsel. Heeft iemand een tip/adres waar ik deze kan halen? Of kan ik beter een nieuwe startmotor halen (ook hier tips qua adres?).

 

Vraag 2; de remmen zitten helemaal vast en moeten vernieuwd worden. Op marktplaats staat voldoende spul voor de Nekaf (M38A1), en van wat ik lees zou ik dit remspul gewoon op mijn CJ5 kunnen gebruiken. Is er iemand die dit kan beamen?

 

Dat was het tot zo ver, bedankt alvast! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1) Losse rondsel (bendix) is wel te verkrijgen, meestal wordt de complete startmotor vervangen.

De meeste onderdelen voor jou model zijn in Nederland wel verkrijgbaar bij Jeepparts.nl. In de VS o.a. bij Kaiserwillys.com

 

119597_large.jpg

 

2) Nekaf heeft wel dezelfde assen Dana44 (achter) en Dana25/27 (voor), maar de trommeldiameters kunnen bij de CJ anders zijn. Je komt er 9, 10 en 11 inch tegen, en ook nog verschillende breedtes. Ik zou er niet vanuit gaan dat Nekaf spul 1 op 1 op een CJ past. Meten is weten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...