Spring naar bijdragen

Tweede Lpg Tank Inbouwen, Hoe?


cherokee'94
 Share

Recommended Posts

Verleden jaar zijn wij in Zweden geweest en bleek dat de LPG stations daar nogal dun gezaaid zijn, vooral als je meer richting het noorden gaat. Aangezien we volgend jaar weer terug willen gaan, zit ik nu de denken om een tweede tank in te bouwen.

Het gaat om een 3.7 Liberty van 2003 met onderbouw. Wat ik nu wil doen is in de achterbak een ringtank plaatsen met daar een afdekplaat boven. Heb ik naast de tank gelijk een paar bergvakken en kan ik er boven nog gewoon spullen kwijt.

 

Ik heb er al veel naar gezocht op internet maar er staat niet veel info over. Waar ik al wel achter ben is dat de tanks aparte afsluiters moeten hebben en elkaar niet mogen vullen, maar verder niets.....

 

Wat ik zou willen weten:

 

  • Heeft iemand hier er misschien een aansluitschema voor?
  • kan ik de tweede tank gewoon met T-stukken aansluiten op de vul en brandstofslangen en dan afsluiters op elke tank, met schakelaars voor bediening?
  • en als dit aangesloten is, hoe verder met de indicatielampjes voor de hoeveelheid gas in de tank? kan ik daar de tweede tank op aansluiten of moet ik voor die tank aparte indicatielampjes plaatsen?
  • en hoe sluit ik dit erbij aan op dezelfde computer?

 

Een hoop vragen, maar aangezien we hier allemaal met erg dorstige auto's rijden, is er hier misschien al iemand die dit gedaan heeft?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...