Spring naar bijdragen

Death Wobby


Recommended Posts

Hoi

Ik heb overlaatst een 3inch budget lift geplaatst onder de ZJ en 31inch banden gemonteerd.

Nu heb ik constant death wobby's als ik maar een klein kuiltje of hobbeltje raak.

en ja , je kan aan me vrouw vragen dat het niet leuk is als je op de ring van antwerpen rijd. Oeps

Heb al een nieuwe stuurdemper gekocht.

alleen krijg ik me oude er niet onder uit.

iemand een tip?

Wil wel een foto plaatsen maar lukt niet van af android telefoon .... bestandgrote te groot

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je gaat die problemen niet oplossen met een nieuwe stuurdemper.

Op zoek naar de echte oorzaak, alles controleren op speling. fuseekogels/ kruisjes steekassen/ stuurkogels/ wiellagers /rubbers draagarmen enz...

Die stuurdemper gaat er makkelijk onderuit, moer los, bandijzer ertussen, spanning opzetten en een klap met de hamer op de bolling in de spoorstang waar de kogel van de stuurdemper doorheen loopt en hij springt los.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals schneiders als aangeeft.

 

Een 'Death Wobble' wordt veroorzaakt door speling in je stuursysteem in de breedste zin van het woord.

 

Dus alles wat met het sturen te maken heeft goed nalopen op speling. Ga onder de auto liggen en laat iemand anders het stuur bewegen. Dan kun je goed zien wat de verschillende stangen, kriuisjes, kogels e.d. doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas hoor je dit zeer vaak bij 3 inch en hoger, omdat je dan meer moet aanpassen dan je zou denken...., inderdaad alleen stuurdemper gaat niet helpen, inderdaad alles nalopen en dan hopen dat het opgelost gaat worden, anders Jeep expert naar laten kijken, helaas zijn die er niet echt in jou omgeving, ik zelf zit op 2 inch, en das de grens kwa aanpassingen, ik heb zelf gelukkig niet dat probleem ondervonden, en hij staat zelfs hoger dan 2 inch(+ beetje), succes iig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK, dan komt de vooras wel erg ver uit het midden, en wordt de hoek van de diverse stangen wel dramatisch verkeerd.

Punt 9 zou kunnen zijn, only use this kit if you are a mechanic, want alle aanpassingen die nu nog moeten gebeuren zijn zeker trickie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Speling, een niet goed aangedraaide stuurkogel is al genoeg en daarnaast CASTER

 

caster_zpsvqdkjguv.jpg

 

Door de verhoging kantelt je as, wordt het caster negatief en gaat zich gedragen als een winkelwagentje. Je hebt het zeker weleens meegemaakt dat een wieltje van een winkelwagentje op en neer zwabbert als je het recht vooruit duwt, dat is hetzelfde als er gebeurd bij Deathwobble. Alleen sla je bij een winkelwagentje niet met je hoofd tegen de ruit van het zijportier  ;)  je rijd hooguit het schap in  :D  :D

 

Controleer elk hierboven al genoemd onderdeel en vervang het bij de minste twijfel voor je een stuurdemper monteert, deze camoufleert het probleem en uiteindelijk helpt zelfs die niet meer. Daarnaast kun je beter langere onderste draagarmen monteren zodat je Caster weer op normale waarde kunt stellen. De originele zelfs met de eccentrische bout hebben te weinig correctie bereik. Je rijd altijd op het randje van neutraal/negatief caster en je deathwobble is zo weer terug.

bewerkt door PepijnS
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Dank voor de info heren.

Ik ga er mee aan de slag en zal het jullie laten weten.

Ik heb inderdaad de 3" bussen die hier boven geplaatst zijn.

bij 3" verhoging zijn ook je schokbrekers niet meer toereikend, daar moet dan ook een verandering plaats vinden. alleen bij 2" verhoging gaat het allemaal noch net, als je op de goede sites gaat kijken hoort er bij een 3" verhoging meer dan alleen maar een paar kunststof blokken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moet je zeker doen. Tis voor je eigen en een ander zijn veiligheid ook uiteindelijk.

Kijk dat ben ik nou helemaal eens met Michel, als was het om te beginnen maar de veiligheid van je eigen gezin.

"je kan aan me vrouw vragen dat het niet leuk is als je op de ring van antwerpen rijd. Oeps"

Respect voor die dame, ik zou er niet naast durven zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...