Spring naar bijdragen

Tf999 Automaat Lekt Op De Pakking En Zoek Pcv Grommet


Recommended Posts

TF999 (A999)  lekt op de pakking. Waarschijnlijk door de vorige eigenaar te hard aangetrokken. Er zit wel een deep pan met aftakplug op.

Kan ik de pan nog gebruiken of uitkloppen?? Ik lees iets over een pakking lube locker, dat zou een goede pakking.

Enig idee waar die te verkrijgen zijn?

 

Ook zoek ik voor een aluminium valve cover 2 grommets voor de PCV valve en een oliedop. Moet een oliedop zonder lip zijn. Ik heb al wat van B&S opgestuurd gekregen maar dat past niet. Grommets zijn te klein in diameter.

Kan nergens partnummers vinden helaas

bewerkt door mvd1968
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt maar ik heb een aluminium kleppendeksel. Die gaten zijn groter en de dop is helemaal van rubber.

Waarschijnlijk ben ik de enige met zo'n soort kleppendeksel? Ik laat de oude wel lekker zitten ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...

Zo, jeep weer uit de stalling en met de olielekkage van de bak begonnen. Er zat een pakking van kurk met vloeibare pakking tussen. Die was erg uitgedroogd. De lubelocker pakking is een heel dun plaatje metaal met wat siliconen. Had het idee dat die pakking dikker zou zijn, ka ik maar niet proberen.


Als ik de rand van mijn pan bekijk met een stalen liniaal zie ik dat er ongeveer 1 mee verloop in zit.

Ik wil daarom kurk monteren met vloeibare pakking. Iemand nog tips hoe ik dit het beste kan doen?

bewerkt door mvd1968
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 19-4-2016 om 9:23 AM zei mvd1968:

Zo, jeep weer uit de stalling en met de olielekkage van de bak begonnen. Er zat een pakking van kurk met vloeibare pakking tussen. Die was erg uitgedroogd. De lubelocker pakking is een heel dun plaatje metaal met wat siliconen. Had het idee dat die pakking dikker zou zijn, ka ik maar niet proberen.


Als ik de rand van mijn pan bekijk met een stalen liniaal zie ik dat er ongeveer 1 mee verloop in zit.

Ik wil daarom kurk monteren met vloeibare pakking. Iemand nog tips hoe ik dit het beste kan doen?

Ik heb een rubberpakking (crown)  gekregen van B&S. Die heb ik aan beide zijde dun ingesmeerd met MPM Pressure Pack Gasket Sealant 'Black'.

Daarna de pan geplaatst en eerst alles kruislings handvast gezet. Toen vast gezet op 8nm en na een uur op de defintieve 16nm. ATF Bijgevuld. Als indicatie kan je gebruiken dat als de olie op kamertemperatuur is hij 6mm onder het add teken staat. Als de bak dan warm is zal hij rond Full staan.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...

BUMP. Zo droog is de pakking niet meer ondertussen. Wil nu eindelijk een nieuwe pan erop zetten want hij lekt weer als een malle.

Weet iemand waar dit nog te krijgen is?  Een normale pan of een deep pan. Ik weet dat ik een aantal jaren geleden ze ergens in duitsland ben tegen gekomen maar geen idee meer waar :)

Dank u

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei mvd1968:

BUMP. Zo droog is de pakking niet meer ondertussen. Wil nu eindelijk een nieuwe pan erop zetten want hij lekt weer als een malle.

Weet iemand waar dit nog te krijgen is?  Een normale pan of een deep pan. Ik weet dat ik een aantal jaren geleden ze ergens in duitsland ben tegen gekomen maar geen idee meer waar :)

Dank u

En gevonden. complete set incl pakkingen en filter bij RBS handel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...