Spring naar bijdragen

Welke Olie Met Ls Toevoeging?


just for fun
 Share

Recommended Posts

Hola, normaal bebruik ik als olie in het achter differentieel (dana 44) Castrol sintrax 75 W 140 limitid slip. De laatste keer heb ik daar echter ook nog een tube LS bij toegevoegd. Het verschil wat merkbaar was, was een zoemend geluid bij het uit laten rijden boven de 80km/h. Ik was dan ook van plan die LS niet meer toe te voegen.

 

Echter ik kan hier de door mij gebruikte olie hier niet meer krijgen, als vervanger wordt aangeboden MHP 85 W 140 (api: GL-5...CS:3000B...MACK:GO-G...MIL:L-2105-D )

 

Wie weet of ik deze olie kan gebruiken met of zonder LS toevoeging....?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ola, ik zou dan als alternatief een 80w90 nemen met apart ls toevoegen, raar dat ze geen 75w140 kunnen leveren ergens in Spanje, of via internet?, maar zoals gezegd, helemaal cleanen, dan ls toevoegen, hele flesje van 120ml en dan de olie, paar rotondes nemen om het geheel goed te verdelen, succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ola, ik zou dan als alternatief een 80w90 nemen met apart ls toevoegen, raar dat ze geen 75w140 kunnen leveren ergens in Spanje, of via internet?, maar zoals gezegd, helemaal cleanen, dan ls toevoegen, hele flesje van 120ml en dan de olie, paar rotondes nemen om het geheel goed te verdelen, succes

Hola, het zal best nog wel ergens verkrijgbaar zijn, maar als 85 W 140 ook werkt kan ik het (hier om de hoek) zo halen.

Bedankt voor je reactie...!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aanbevolen wordt of wel 75w140 of 80w90, ik zou daar niet van afwijken!, en besparen op olie bij een wagen als deze is kul, zit echt verschil in goede merken en onbekende merken.

En het liefst Mopar toevoeging, bij dealer verkrijgbaar. Oli

bewerkt door DATZZ5.9
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik heb in de vooras Castrol Syntrax LS gestopt, en de Varilok doet dus weinig tot niks meer. Dat spul gaat er dus uit en ik ga experimenteren met gewone 75W-140 met additief. Ik was blij dat ik het niet in de achteras had gestopt, anders had ik het helemaal wel kunnen vergeten in de bossen en moerassen in zweden.

 

Kroon heeft inderdaad ook olie die ze aanbevelen voor de varilok assen, en ook dat is LS olie. Maar ik ga de fabrieksaanbeveling maar volgen in deze. Kijken of daarmee de Varilok weer gaat werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...