jeep1957 Geplaatst July 5, 2015 Rapporteren Share Geplaatst July 5, 2015 Beste forumleden, na alle topics gelezen te hebben over het vervangen van de sensor, heb ik 2 vraagjes. Ik heb onder de motorkap en onder de auto gekeken waar deze sensor zit, maar niet kunnen ontdekken. Waar zit deze? En is het 1 of 2 pins aansluiting. En ik zal een pijpsleutel of verlengde dopsleutel 27 moeten aanschaffen. Het betreft een GC 5.2 bj. 1996. Alvast bedankt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst July 5, 2015 Rapporteren Share Geplaatst July 5, 2015 Zo ziet hij eruit: Ik dacht gelezen te hebben dat hij aan de bestuurderskant, aan de achterkant van de kleppendeskel zit, maar weet dit niet zeker. Deze sensor heeft een 2-pins aansluiting. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeep1957 Geplaatst July 5, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 5, 2015 Dag masis, bedankt voor je reactie. Ik heb gekeken, maar helaas, ik zie m niet. :dry:Kijk waarschijnlijk met mijn neus. Ik weet hoe hij eruit ziet. Is er misschien een foto of plaatje van de plek waar hij zit? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
brandend zand Geplaatst July 5, 2015 Rapporteren Share Geplaatst July 5, 2015 Kijk eens naast je verdelerkap, volgens mij zit ie daar. Verdelerkap zit bij de 5.2 toch achter het blok bij het schutbord? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeep1957 Geplaatst July 5, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 5, 2015 Heren, gevonden, inderdaad bij verdelerkap, op het blok bij het schutbord. Uit de stekker komen 2 draden, betekent dat dan ook automatisch een 2 pins aansluiting? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
brandend zand Geplaatst July 5, 2015 Rapporteren Share Geplaatst July 5, 2015 Dat weet ik niet, heb die sensor er nooit afgehad. Haal de stekker los dan zie je het wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeep1957 Geplaatst July 23, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 23, 2015 Geachte forumleden, klus geklaard, na veel gemartel. Wat bleek bij vervanging, het plastic huisje zat los van de nieuwe sensor. Terwijl ik de sensor zonder huisje eruit draaide met pijpsleutel 37, viel hij uit de sleutel ergens tussen het blok, niet meer te lokaliseren. Ik had beter wat siliconenkit kunnen gebruiken in de pijpsleutel. Afijn, een nieuwe originele mopar sensor bestelt, daaraan zat in ieder geval het plastic huisje wel vast. Na veel geduld en gemartel gemonteerd en het resultaat, een keurige oliedruk van 4. Bedankt voor alle tips op dit forum. Deze topic mag gesloten worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts