Spring naar bijdragen

Jeep Kopen, Tips, Waar Op Te Letten


Recommended Posts

Hallo allemaal,

ik ga over 2 weken op vakantie, naar bulgarije. in totaal rij ik zo'n 5000 km

ik wil er een op LPG G3 halen

nu heb ik er een op het oog http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/jeep/m943354839-jeep-grand-cherokee-4-7i-v8-limited-bj-1999-lpg-g3.html

Ik heb met het bedrijf gebeld, KM-stand is aantoonbaar, auto schakelt goed, geen foutcodes

nu vraag ik me af of deze motoren sterk zijn, en wat zijn veel voorkomende problemen? niet dat ik straks met een opgeblazen cilinder kop-pakking zit ergens in bulgarije. 

en wat zou het verbruik op LPG zijn als je zo'n 120 rijd op de snelweg, cruise control aan. ik weet dat het gemiddelde verbruik wel ergens rond de 1 op 5 zit, maar is op de snelweg 1 op 7 haalbaar?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zwakke punt van dat model is de motor en de blenddoors.

De blenddoors kan je testen door de verwarming eerst op koud te zetten en dan op warm.

Dat type motor heeft wel eens problemen met de kleppen, zeker op LPG.

De krukas smering schijnt ook wel eens iets mee te zijn.

Kijk goed naar lekkages onder de auto en vraag naar de onderhoudsgeschiedenis.

Ik zou ook naar de motorolie kijken, als de wagen op LPG loopt en de motor goed onderhouden is zal de olie niet zwart mogen zijn.

1 op 7 is haalbaar op de snelweg maar het hangt van je rechtse voet en de bergen af.

Ik reed 1 op 9 op de snelweg bij 100km/h met mijn grand Cherokee op LPG.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

287.000 km ?????

 

en de verkoper zegt er zelf nog bij: 

 

"All onze voertuigen worden verkocht zonder enige vorm van garantie op wat dan ook!!
What you see is what you get
Wij zijn Auto Groothandel, de naam zegt genoeg, de prijs is het bewijs!!!"

 

Neem in ieder geval maar een kenner mee als je gaat kijken, deze modellen hebben wel tal van mogelijke haperingen.

 

Mijn idee daarover:  laten staan als je er zelf niet kunt aan werken.

 

En als je hem toch koopt zorg maar voor een ANWB lidmaatschap, you'll need it !

bewerkt door fransdemers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je van avontuur houdt, zeker doen ;-). Een Jeep is niet echt een auto die je overhaast kunt kopen, zoeken naar een goed onderhouden exemplaar (en de bijbehorende prijs ervoor betalen) is eigenlijk een must. In aanschaf kost hij (in verhouding tot de hoeveelheid auto die je koopt) geen drol, maar op onderhoud en stukken kun je gruwelijk leeglopen. Verder boezemt de advertentie nou niet echt vertrouwen in over het bedrijf, wat uiteraard niet wil zeggen dat je daar geen goede auto kunt kopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat bedrijf is volgens mij zo'n 'last resort' waar je afgeleefde auto's kunt dumpen, zonder je nog zorgen te moeten maken.

 

Als dat ding zoveel km. heeft gelopen op LPG is er grote kans dat de klepzittingen goed ingesleten zijn, en als er nog geen reparaties gebeurd zijn aan de aandrijflijn, zullen de assen ook al ferm grollen.

 

In ieder geval is dit een exemplaar waar je met verstand moet naar kijken en niet met verlangens...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt me dat een 18 jarige het geld niet op de rug groeit, dus ik zeg niet doen. Dit kan je vakantie flink verzieken (spreek uit ervaring). En als het dan zo nodig een jeep moet zijn voor de vakantie koop dan een oude Cherokee ipv een Grand Cherokee. Die zijn dan in ieder geval nog ietsje betrouwbaarder, en een stuk makkelijker om zelf aan te sleutelen.

Maar persoonlijk zou ik mijn geld nog even in de zak houden en na je vakantie op je gemakkie iets goeds zoeken.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt me dat een 18 jarige het geld niet op de rug groeit, dus ik zeg niet doen. Dit kan je vakantie flink verzieken (spreek uit ervaring). En als het dan zo nodig een jeep moet zijn voor de vakantie koop dan een oude Cherokee ipv een Grand Cherokee. Die zijn dan in ieder geval nog ietsje betrouwbaarder, en een stuk makkelijker om zelf aan te sleutelen.

Maar persoonlijk zou ik mijn geld nog even in de zak houden en na je vakantie op je gemakkie iets goeds zoeken.....

Kan wel hoor, toen ik 18 was reed ik in een Ford mustang mach 1

Daarna Pontiac, Chevrolet, Chrysler noem maar op.

Toen ging ik trouwen en kon ik alleen nog maar een Suzuki alto betalen :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan wel hoor, toen ik 18 was reed ik in een Ford mustang mach 1

Daarna Pontiac, Chevrolet, Chrysler noem maar op.

Toen ging ik trouwen en kon ik alleen nog maar een Suzuki alto betalen :(

 

Haha, ja da's ook wel weer zo. Een 18 jarige die werkt en nog thuis woont heeft waarschijnlijk meer te besteden dan wij  :frusty:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...