Ab Posted June 14, 2015 Report Share Posted June 14, 2015 Nu voor de tweede keer mijn mechanische brandstofpomp overleden lijkt te zijn, zit ik te denken aan een andere oplossing. Heeft iemand ervaring met een electrische brandstofpomp op zijn blok? Natuurlijk hebben al de injectie motoren deze, maar ik zoek juist de combi met een carburateur blok. Hoe is dit het handigste aan te sluiten, wat te doen om de brandstofdruk te regelen en welke pomp is daarvoor goed te gebruiken? Dit zijn zo een paar vragen die me te binnen schieten..... Oplossingen die op andere carburateur-blokken goed werken, zijn ook welkom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Menno Posted June 14, 2015 Report Share Posted June 14, 2015 Ik heb er 1 op die oranje van nick gezet, 1tje van 110 liter per uur, dit vanwege de grote edelrock carburateur, werkt perfect, gewoon bij Cartal vandaan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tosca Posted June 14, 2015 Report Share Posted June 14, 2015 Ik heb bij mijn chevy 305 een gewoon universeel brandstofpompje aangesloten,wel dicht bij de benzinetank. De druk hoef/kan ik niet regelen,de bezine loopt net als orgineel terug naar de tank. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FOTempel Posted June 14, 2015 Report Share Posted June 14, 2015 Ja hoor, geen centje pijn. Ik heb er eentje voor m'n weber zitten. Je moet op zoek naar een pomp met lage druk en hoge opbrengst, een Carter 4070 ofzo (die heb ik). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
schneiders Posted June 14, 2015 Report Share Posted June 14, 2015 Ab, je kunt gewoon een electropomp in de brandstofleiding hangen, ik heb het bij een AMC 360 gedaan werkt gewoon goed. Om de overdruk af te voeren heb ik het brandstoffilter met retourleiding vlak voor de carburateur geplaatst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Funky Brown Posted June 15, 2015 Report Share Posted June 15, 2015 Heb nog een 12 bar nieuw ( wel getest) pompje liggen van rockauto, mag je wel proberen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gympie1 Posted June 15, 2015 Report Share Posted June 15, 2015 12 volt carburateur pompje gekocht bij Brezan speciaal voor carburateur motorfiets of oldtimers levert precies de goede druk voor je vlotter en stopt met pompen zo dra vlotter hem dicht drukt zal morgen even foto maken voor je werkt perfect kost 60 euro of zo zal het onderdeel nummer even op zoeken voor je kan je zelf even google nooit meer problemen word compleet geleverd met bevestiging materiaal Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gympie1 Posted June 15, 2015 Report Share Posted June 15, 2015 heb even de bon opgezocht het is een quinton hazell elec.opvoerpomp kijk even op internet bij brezan nr qfp171e qh elec.opvoerpomp ve40030 kost 54 euro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ab Posted June 19, 2015 Author Report Share Posted June 19, 2015 Hartelijk dank voor de tips! Ik laat de brandstofleiding zoals ze nu zitten, en monteer de nieuwe pomp op het binnenscherm, t.h.v. waar nu de pomp zit. Als het nodig is monteer ik nog een drukregelaar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
theo-cj7 Posted June 19, 2015 Report Share Posted June 19, 2015 Zoals sneiders al aangeeft, filtertje met 3de tule ertussen zetten. werkte destijds bij mijn 4.2 ook perfect. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ab Posted June 20, 2015 Author Report Share Posted June 20, 2015 Zoiets heb ik nu ook met de oude pomp zitten, dat werkt nu ook goed. 8mm slang naar de carburateur, daar een T-stukje, 6mm retourleiding. direct achter de T een brandstoffilter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts