thezeeuw Geplaatst June 9, 2015 Rapporteren Share Geplaatst June 9, 2015 Zijn alle modellen (en vooral natuurlijk de KJ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst June 9, 2015 Rapporteren Share Geplaatst June 9, 2015 Ja volgens Chrysler kan alle Chrysler spul vanaf 1989 er tegen. Of je het zelf erin wilt gooien is een 2e.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marcoscj7 Geplaatst June 9, 2015 Rapporteren Share Geplaatst June 9, 2015 tank vaak in duitsland die E10 en vind dat de jeep op E10 wel slechter start. (cherokee uit 1993) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
thezeeuw Geplaatst June 10, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 10, 2015 ok, thanx! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PepijnS Geplaatst June 26, 2015 Rapporteren Share Geplaatst June 26, 2015 E10 Geen probleem in principe grofweg vanaf bouwjaar 1995 zouden alle Europeesche auto's er ook echt tegen moeten kunnen. Amerikanen rijden er al veel langer op dus. Daarvoor zit je met het probleem dat het rubber van afdichtingen in de brandstofleidingen er niet tegen kan en poreus wordt. Bio Ethanol breekt die oude type afdichtingen af, ze lossen gewoon op, vervangen met nieuwe rubbers en geen probleem. Maar goed dat is zeker met een KJ geen enkel probleem. Probleem kan wel zijn dat Bio Ethanol minder energie per liter heeft als benzine. Er moet dus meer brandstof in om hetzelfde rendement te hebben, dat kan de lambdasonde bijregelen maar het verbruik gaat zeker iets omhoog. In atmosferische motoren nooit meer dan E10-E20 tanken, keer is niet erg, maar hij gaat simpelweg arm lopen en dat is niet goed. Wil je meer vermogen en koppel uit brandstof met een hoger E gehalte dan zul je HC zuigers moeten monteren en grotere injectoren. Beter nog een turbo motor er in leggen, Bio Ethanol is een van de meest klopvaste brandstoffen die er is dus je kunt onder hoge druk zonder problemen grote hoeveelheden injecteren en een gigantische vermogenswinst boeken. Had een Evo 8 en was bezig met ombouwen naar E85 Bio Ethanol, met alleen andere injectoren en herprogrameren voor E85 een vermogenswinst van 100 pk mogelijk. 500 pk met het standaard blok, verbruik gaat wel met zeker 15-20% omhoog. Kans op borewash en om de 5000 kilometer dure olie vervangen en kan zelfs niet meer op E98 lopen. Maar goed ga weer te ver, daar heb je helemaal niets aan met een Jeep maar dat is de ricer in me :-) Laat je niet gek maken door spookverhalen, je auto kan er gewoon tegen met E10-E20, wel een paar dingen om rekening mee te houden. Zorg dat je moter goed onderhouden is, schone injectoren, Lambda goed en het kan geen kwaad regelmatig de olie in de gaten te houden. Bio Ethanol kan niet helemaal verbranden als de motor niet gezond is en langs de cilinders lopen en dan e olie verdunnen (Borewash), ook trekt Bio ethanol, net als remvloeistof, makkelijker vocht aan en kun je bij lang stil staan en hoog Bio ethanol gehalte startproblemen krijgen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
thezeeuw Geplaatst June 29, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 29, 2015 wow, thanx!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.