Spring naar bijdragen

Waar Zit Nog Gewoon Een Winkel Waar Je Jeep Onderdelen Kunt Kopen?


mvd1968
 Share

Recommended Posts

Vandaag stad en land afgebeld voor een temperatuursensor voor een CJ 4.2L uit 1986
Veel webshops en wel enkele winkels maar niet in het westen van het land.

4x4 katwijk niet op voorraad, Jeep dealer ook niet

Uiteindelijk wel in Weesp er een kunnen ophalen maar daar gezien de tijd en afstand maar vanaf gezien.

 

Veel 4x4 shops hebben het niet op voorraad. Toch maar online besteld en morgen laten afleveren.

Is er een lijst van winkels die gewoon voorraad houden voor onderdelen? Vindt het niet erg om wat te rijden.

Driehoek Amsterdam-Den Haag-Rotterdam is geen probleem.

 

Weet ik het ieder geval voor de volgende keer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voorraad bij houden voor een kleine groep auto's uit de jaren 80.

Vind het nog knap dat ze het binnen 1 dag kunnen versturen.

Snap dat ze niet alle onderdelen op voorraad kunnen hebben.

Ik ben waarschijnlijk erg verwend met de beschikbaarheid van nieuwe landrover defender onderdelen?

Daar had ik in de buurt 2 grote winkels van zitten..

Maar er zullen vast toch wel winkels zijn waar je het zelf kan afhalen?  B&S autoparts in Tiel volgens mij bv, beetje ver weg voor mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Winkels met Jeep onderdelen......nah... denk het niet...... dat is een heel verschil met LandRover. Wen er vast maar aan.....

 

Er rijden ook heel wat meer LaRo's rond als Jeeps, dat scheelt enorm in de onderdelen verkoop.

 

De meeste 4x4 garages houden er geen voorraad op na, maar bestellen wat ze nodig hebben. Met een beetje geluk en wat rondbellen kun je net wel eens vinden wat je zoekt. Deze mensen zitten meest ook niet op fora, ze hebben jou liever als klant in hun garage. (en geef ze eens ongelijk)

B&S (Tiel) en Jeepparts (Vuren) hebben bijna alles op voorraad, en er kan ook afgehaald worden. 4offroad (Helmond) heeft ook veel. Inderdaad een beetje ver weg als je in de randstad woont. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klein tipje: ASP Duitsland. Redelijk veel op voorraad en leveren snel. Ook via Ebay te vinden.

 

In NL ligt er 'gewoon' heel weinig meer op voorraad....

Zeker n de Randstad/Bollenstreek is helemaal drama, weet ik uit ervaring...  Succes.  B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom zouden mensen "netjes" onderdelen in nederland moeten kopen?

Je kan het ook als schande zien dat er in nederland zo'n hoge prijzen werden/worden gehanteerd, toch raar dat een pakketje in america bestellen met daarop nog eens een peperdure luchtvracht nog de helft goedkoper was (nu iets anders met de dure dollar)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

idd. en zelfs met douane en btw erboven op is het snel nog steeds 25% goedkoper. En laatst was het in 5 (!!) dagen binnen uit USA!

In NL bestellen: meestal niet op voorraad dus bestellen ze het bij dezelfde als waar je het zelf ook zou bestellen int buitenland. En dan nog wat eraan verdienen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...... En dan nog wat eraan verdienen...

 

Stel je voor dat je als bedrijf niets mag verdienen....

 

Kom op mensen, zelf brood bakken is ook goedkoper dan bij een bakkerij.

 

Maar aangezien het voor de meeste een hobby auto is , snap ik best dat dit zo min mogelijk moet kosten.

Dan is eigen import vaak goedkoper.

Dan ook niet zeuren als er iets niet op voorraad ligt.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Jan Hop, de Jeep dealer in Roosendaal heeft echt enorm veel op voorraad liggen. Ook voor oudere types. Heb er toen ik nog een oude XJ reed vaak onderdelen gehaald. Pakte ze zo van de schap. Nu ook al een paar keer geweest voor mijn KJ. En als ie het niet op voorraad heeft, is het er in een paar dagen. En altijd voor heel redelijke prijzen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jan Hop, de Jeep dealer in Roosendaal heeft echt enorm veel op voorraad liggen. Ook voor oudere types. Heb er toen ik nog een oude XJ reed vaak onderdelen gehaald. Pakte ze zo van de schap. Nu ook al een paar keer geweest voor mijn KJ. En als ie het niet op voorraad heeft, is het er in een paar dagen. En altijd voor heel redelijke prijzen.

 

Jeep dealers hebben allemaal toch vaste prijzen? (die niet zo redelijk zijn  :ph34r: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeep dealers hebben allemaal toch vaste prijzen? (die niet zo redelijk zijn  :ph34r: )

 

 

ja natuurlijk zijn het vaste prijzen. Maar ik vond de materiaalkosten meevallen. Had hoger verwacht. Die (vaak onredelijk) hoge kosten die je bij een dealer hebt, komt grotendeels omdat ze zo enorm hoge uurtarieven rekenen. Daarom ga ik er ook alleen maar voor onderdelen heen. De rest doe ik zelf of laat ik bij een normale garage doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...