Spring naar bijdragen

Sleutel Advies Voor Nieuw Yj Eigenaar


HBB
 Share

Recommended Posts

ZIt sinds kort op dit Forum en ben nog korter de trotse eigenaar van een 92 YJ. 

Dank voor de aankoop tips!

 

Inmiddels een eerste lijstje gemaakt van dingen die ik wil aanpakken / vernieuwen.

 

- Overbodige kabels & schakelaars & electronica weghalen (navi, parrot, cd wisselaar etc)

- wat roest plekjes wegwerken

- bladveren vervangen achter

- nieuwe softop

- achterbank en omzetten van grijs naar geel kenteken

 

Vragen;

Bladveren, wat is jullie advies voor en achter tegelijk of dit jaar achter volgend jaar voor (achter is zeer matig, voor is nog redelijk)

Als de bladveren vervangen worden wat is dan handig om gelijk te vervangen (is volgens mij nog nooit iets aangedaan)

 

Roest; met welk middel hebben jullie goede ervaring tegen het roest monster

 

Achterbank, als er iemand ervaring heeft met het omzetten en waar de RDW naar kijkt hoor ik het graag.

 

Als er iemand een achterbank of goede bladveren ter overname heeft hou ik me aanbevolen, de nieuwe Softtop heeft al een mooi gat in mijn onderdelen budget voor dit jaar geslagen :-)

 

Groet,

Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi hbb

 

hartelijk welkom hier op het mooie forum

 

je jeep yj is geen grijs kenteken meer maar een geel kenteken even infomeren bij de rdw aantal zit plaatsen zullen er nu twee zijn.

 

als de veren achter al door hangen dan die eerst vervangen en volgend jaar de voor veren.

Klopt niet helemaal...de jeep heeft nog steeds een grijs kenteken, alleen je betaald belasting voor geel. Als er een achterbank in komt moet er nog steeds omgekeurd worden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, als je er toch niet onderuit komt om nieuwe bladveren te moeten monteren, zou je eens kunnen kijken bij 4wheel-parts.de . Dit is een bedrijf in Duitsland die Jeep onderdelen verkoopt. Met sommige dingen zijn ze veel goedkoper dan dat je hier in nl betaald voor hetzelfde merk. Ik heb er goede ervaringen mee. Dus vraag hier en daar de prijs op voordat je wat koopt . Veel plezier met je YJ!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Vanochtend omkeuren van grijs naar geel kenteken afgerond. Als iemand dit ook wil doen zijn de stappen:

- achterbank en gordels monteren. Letop achterbank moet hoofdsteunen hebben.

- gebruik de originele bevestigingspunten vind de RDW belangrijk

- afspraak maken bij de RDW en BPM aangifte formulieren invullen

- na goedkeuren direct bij RDW de BPM aangifte inleveren (ook als de BPM

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je met de bladveren aan de gang gaat zou ik gelijk voor en achter doen. Ga je ook verhogen of laat je hem standaard. Verhogingsset is gelijk met nieuwe bladveren, alleen verhogen word lastig voor de doe het zelver. Met een brug en goed gereedschap gaat het makkelijker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...