Spring naar bijdragen

Roest Behandeling


Recommended Posts

Ik heb even op het forum gezocht maar het nieuwste topic over roestbehandeling stamt uit 2012 (of ik heb niet goed gekeken)

 

Waar kun je nu het beste roest mee behandelen? Ik heb om mijn CJ wel een aantal plekken die ik moet aanpakken.

Aantal plekken lichte roest en een aantal plekken erg dik en een dunne laag ijzer over.

 

Er zijn zoveel verschillende merken.......

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb met ne maat zijn oude Discovery onderhanden genomen... we hebben eerst met een stalen borstel (op een boormachine ) alle roest weg gedaan, dan raar maar waar.. ze hebben in de action spuitbusjes om roest tegen te houden... vanaf je dat erop spuit verandert dat van kleur, legt een soort film over deze plaats en is nadien perfect te overspuiten... is dit een wonder product ???? dat zal de tijd uitwijzen...

 

die dikke roest met weinig ijzer zou ik persoonlijk weg slijpen en nieuwe plaatjes in lassen, das wat werk, ik weet het maar misschien wel nodig...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb de roestplekken nu kaal gemaakt met een staalborstel op de slijptol en wil het even behandelen. In het najaar ga ik het definitief aanpakken.

Nu even tijdelijk aanpakken om het een beetje te stoppen.
Zat te denken om het met menie te doen maar geen idee of dat gaat werken en of ik daar in het najaar geen last van krijg?

bewerkt door mvd1968
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zou eerst RX 5 erop kunnen spuiten of rollen, dat vormt een roestwerend laagje en gaat een verbinding aan met de achtergebleven pitroest.

Een dag later gewoon afwerken met de bestaande lakkleur, kun je later altijd nog beter afwerken.

RX is verkrijgbaar online bij Duijvelaar(volgende dag in huis) of in Hillegom bij de Rolls dealer te koop.

menie weet ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als het maar een tijdelijke oplossing is zou ik voor een makkelijk goedkope oplossing zoeken en ben ik (persoonlijk) zeker voorstaander van die busjes van den Action, die kosten niks en kun je ff voort... dan kun je in het najaar alles degelijk aanpakken....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien komt dit van pas, hier is mijn stappenplan: (Ik gebruik alleen misschien andere middeltjes hier in Zweden, maar ik denk dat het meeste vergelijkbaar met elkaar is).


 


- Haal zo goed mogelijk alle roest weg, straal, schuur of snij het eruit. Ik doe het met een paar 80 en 120 grid discs en een roterende staal borstel (voor de slijper).


 


- Dan roest eter aanbrengen, inbrengen en schoonvegen naderhand met terpentine (niet met water). Roest eter is niet goed op

bewerkt door Adebisi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...