Spring naar bijdragen

Mistlamp En Keuring


josk
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Mijn jeep (cherokee 4.0 ho 1991) moet weer gekeurd worden, maar nou hoorde ik dat hij kan worden afgekeurd op een mistlamp die het niet doet, klopt dat?

Mijn mistlamp doet niets, heb alle 4 de lampen per kant getest en die branden gewoon.

Kan alleen niet zien of de 2 of de onderste lamp de mistlamp is. Ik dacht de onderste, klopt dat?

Heb de schakelaar gedemonteerd en die schakelde niet super dus nieuwe besteld bij Boris en deze aangesloten, maar niets brand.( ook het lampje op de schakelaar zelf niet) Heb de aansluiting van de schakelaar gemeten met een spanningzoeker speciaal die je op de accu aansluit en ik krijg netjes groen licht.

Als ik nu de schakelaar eruit laat, wordt die hierop dan niet afgekeurd?

Iemand nog tips wat ik kan doen om de mistlamp werkend te krijgen of dat hij hierop niet wordt afgekeurd?

Alvast bedankt voor de reacties.

Groet jos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hello,

 

Niet werkend mistlicht is afkeur (geld voor alle verlichting)..

 

Ik had het volgende probleem:

 

http://www.jeepforum.nl/topic/28810-verlichting-dim-groot-doet-het-ineens-niet-meer/

 

Bleek dus het mistlampje te zijn wat er niet goed in zat.. 

 

Ik zou alle lampjes overal uit de houders halen en terug zetten.. 

 

Misschien heb je er wat aan.. in eerste instantie was ik al nieuwe schakelaars aan het bestellen maar het was zo iets simpels..

 

Succes,

Groet Indro

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de reacties

Gaat om de achterkant. Mistachterlicht.

Dacht dat er bij mijn aan de voorkant geen mistlampen zitten. Is gewoon standaard, maar eigenlijk heb ik helemaal niet aan de voorkant gedacht.

Heb wel al alle lampjes eruit gehaald en schoongemaakt, maar ik ga er nog eens nakijken voor de zekerheid, was wel roestig het 2 en 4 lampje.

Weet iemand welke zekering het betreft, want dat kan ik in het boekje niet vinden bij het schema.

Heb nl wel een tijdje geleden de zekering van de elektrische antenne eruit gehaald omdat het motortje bleef draaien. Maar op het schema stond dat het (rood 10) allen voor de antenne is.

Groet,

Jos

bewerkt door josk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat laatste bleek bij mij niet zo in ieder geval.. Pas nadat het 'circuit' was hersteld deed het lampje van de schakelaar het ook weer.. Vandaar dat mijn eerste gedachte ook was dat er iets met de schakelaar was of zekering of bedrading..

Groet Indro

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

 

Bij bouwjaar 1991 hoeven de mistlampen niet te werken (vanaf 1997 verplicht) wel moet de verlichting voor symetrisch zijn dus niet 1 mistlamp brandend.

Indien mistlamp achter als deze brand moet deze zich in het midden of links hiervan bevinden.

 

Mvg Wim.

 

Naar mijn ervaring met de RDW klopt dit niet. Alle duurzaam verbonden verlichting op een auto dient proper te werken. Het verplichte gedeelte van mistlampen vertelt je of ze er wel of niet op moeten zitten, niet of ze het wel of niet hoeven te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Siert, omdat er een mistlampschakelaar op zit.

Daarom ga ik er vanuit, en er werd mij getipt dat hij het ook moet doen als het erop zit.

Ik heb alleen de mistlamp nog nooit gebruikt.

Ik ga nog wat meten en daarna ga ik maar de afspraak maken en kijken wat er gebeurt.

En nog even googlen over de apk eisen.

@dogjeeper ik kan je bericht niet goed lezen. Is het een aparte site of gewoon bij de rdw?

Bedankt

Jos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon even googelen op apk eise mistachterlicht. Dan om je vanzelf op de site van de RDW terecht.

Hoi,

 

Net APK gehad (had de schakelaar eruit gelaten) en in een x goedgekeurd.

Ze hebben het niet over de mistlamp gehad.

Mooi, schakelaar net terug gezet en klaar.

Bedankt.

Jos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...