Jump to content

Temperatuur En Brandstof Meter


Recommended Posts

De brandstofmeter en de temperatuurmeter doen het beide niet. Nu heb ik heel wat engelse info gelezen over fault finding.

Redelijke ingewikkelde materie. en gezien het overvloedige technische engels een opgave.

 

Zijn er jeepers met ervaringen mbt dit onderwerp?
Als 75% dezelfde oorzaak heeft kan ik beter daar gelijk beginnen?

 

En als het nu helemaal niet lukt kan ik ook een extern temp meter aansluiten?

 

 

Link to comment
Share on other sites

kijk even bij how to,s op het forum staat een link die het helemaal beschrijft met foto's gewoon in Nederlands

is een algemeen probleem bij een cj

meters vervangen en nergens geen last meer van

is heel makkelijk zelf te doen  maar aan de goede meters komen is een groter probleem

bijna overal in back order

Link to comment
Share on other sites

Vanmorgen de klokken eens bekeken. 12v was rechtstreeks aangesloten Op de temperatuurmeter. Het verbindingsstuk was niet aanwezig dus de tankmeter had geen spanning. Nu heb ik gelezen dat het verbindingsstuk een voltage regulator is can 12v naar 5v. Ik denk dat de temp meter dus is overleden. Tank meter weet ik nog niet maar die zag er ook niet fris uit

Wat is nu de beste oplossing?

Als ik 2 nieuwe meters koop heb ik dan nog dat verbindingsstuk nodig? Of doen de nieuwe het op 12v? En die nieuwe omix klok compleet, is die wel 12v?

Edited by mvd1968
Link to comment
Share on other sites

vandaag even de klok eruit gehaald en opengemaakt.
Zowel de fuel als de temp doorgemeten. Fuel geen ohm waardes en bij de temp wel waardes.
Daarom de fuelmeter opengemaakt en die was dus duidelijk defect. 

De temp meter ziet er best nog wel nieuw uit. Misschien dat die ooit vervangen is.

Ik heb een hele nieuwe klok besteld ondertussen en die verwacht ik over 2 weken.

 

Nu werkt de temp meter normaal met de verbindingsbrug die het voltage van 12v naar 5-7v verlaagd.

Kan ik de tempmeter ook zonder de fuelmeter gebruiken en hoe kan ik dit het beste doen?

Is er bv een compacte oplossing die van 12v bv 5 volt maakt?

 

5rxqg.jpg

 

2j2iz5c.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Het hele probleem is ondertussen opgelost:

 

Nieuwe temperatuursensor

Nieuwe Brandstofsensor tank

Nieuw brandstoffilter

Nieuwe slangen tank

Nieuwe tank (viel spontaan een gat in bij verwijderen)

Nieuwe bedrading getrokken naar tank en naar temperatuursensor

 

Nieuwe OMIX snelheidsmeter incl nieuwe temp en fuelmeter.

 

Sta weer een paar honderd op achterstand maar alles werkt weer als een speer...... :whistle:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...