Spring naar bijdragen

Startmotor Cj Advies


Recommended Posts

Van mijn aangekochte CJ met een 4.2 6L AMC 258 motor is de startmotor slecht. Hij slaat af en toe de startmotor niet op de startkrans.

Motor is uit een CJ uit 1986.

 

Is op deze startmotor de bendix of solenoid te vervangen of gaat dat niet?

En als een compleet nieuwe startmotor moet kopen wat adviseren jullie dan? Kom prijzen tegen tussen de

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerst demonteren en schoonmaken, vergeet ook niet de starterkrans rondom na te zien.

 

Inderdaad ook de starterkrans niet vergeten na te kijken, in eerste instantie dacht ik dat de startmotor niet goed was maar de starterkrans zag er zo uit als op de bijgevoegde foto..

 

Was overigens makkelijk op te lossen door de krans te verhitten, los te tikken, om te draaien, terugzetten en af laten koelen.. scheelt weer een paar euri's..

 

Groet Indro

post-16351-0-81224600-1431896593_thumb.j

bewerkt door inny
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad ook de starterkrans niet vergeten na te kijken, in eerste instantie dacht ik dat de startmotor niet goed was maar de starterkrans zag er zo uit als op de bijgevoegde foto..

 

Was overigens makkelijk op te lossen door de krans te verhitten, los te tikken, om te draaien, terugzetten en af laten koelen.. scheelt weer een paar euri's..

 

Groet Indro

 

Nu heb je alleen het probleem uitgesteld maar niet opgelost. Over een tijd is de andere kant er ook zo aan toe en bij veel auto's kan je dit niet toepassen daar de starterkrans maar op 1 manier geplaatst kan worden en niet omgedraaid kan worden ivm beperkte ruimte tussen motor en bak.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu heb je alleen het probleem uitgesteld maar niet opgelost. Over een tijd is de andere kant er ook zo aan toe en bij veel auto's kan je dit niet toepassen daar de starterkrans maar op 1 manier geplaatst kan worden en niet omgedraaid kan worden ivm beperkte ruimte tussen motor en bak.

 

Ha Michel,

 

Klopt maar zo snel gaat het nou ook weer niet, het is een goede oplossing (die inderdaad niet altijd toepasbaar is) maar voorlopig (en ik denk wel wat jaren) mee kan.. scheelt me aardig wat op een nieuw vliegwiel ;-)

 

Ik heb overigens alleen de tand-ring losgemaakt (door verhitting zet ie uit en kan je hem van het vliegwiel aftikken) en omgedraaid terug gezet op het vliegwiel, er veranderd niets aan de stand van het vliegwiel of aan het vliegwiel zelf ;-)

 

Greetz,

Indro

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag de startmotor eens verwijderd. In hoeverre kan ik de startmotor demonteren? Hij zag er niet zo fris meer uit nml. Bendix was nog wel netjes. heb hem even geolied en dat was het. Kon neregen een handleiding vinden hoe hem uit elkaar te halen.

Starterkrans zag er niet nieuw uit maar geen grote happen.

 

Met starten pakt die soms goed, soms geratel en soms slaat die niet in. Ik denk dus dat ik kies voor een nieuwe startmotor om te kijken hoe dat gaat.

 

Nu kreeg ik van maurice de volgende aanbieding:

starter omix 151.78 euro.
starter d.trail 146.99 euro.

Wat is het verschil tussen deze 2?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmorgen de startmotor gemonteerd. Hij start weer als een zonnetje. De beschadiging van de starterkrans leek dus erger dan het was. Gezien de leeftijd kan je natuurlijk wat slijtage verwachten. Oude startmotor ook maar opengemaakt. Veel zand en rotzooi. Dus die maar goed schoonmaken en op de plank als reserve....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...