Spring naar bijdragen

Hoek-Knipperlicht 1991 Cherokee


Recommended Posts

Hoi Jeepers,

niet direct een technische vraag maar weet niet waar ik um anders moet stellen:

Na een vrijage met een boom vorig jaar september, die tot gevolg had dat hele front vervangen moest worden, is mijn New York Police Cherokee nu weer bijna rijklaar dankzij het sprokkelen van onderdelen via Jeepforum, Marktplaats en natuurlijk Boris. 

Toen ik de koplampen en knipperlichten weer inbouwde, viel me voor het eerst op dat de oranje hoekstukken ook ooit een lampfitting hebben bevat. Mag dat niet in Nederland en zitten er daarom van die miniknippers in het spatbord of missen die gewoon bij mijn karretje?

Zijn er trouwens ook witte kapjes voor te krijgen? Wil hier namelijk flitsers in monteren als extra bij de toeters en bellen die er al op zitten. Bijgaand een plaatje van de bedoelde kappen.

 

post-4349-0-12824700-1431876304_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mijn XJ Sport facelift heb ik jaren geleden bij cherokee.com zijlichten met fitting aangeschaft. In de originele was het gat helemaal dicht. Ik rij er al 10 jaar mee en nog nooit opmerkingen gehad. Een keer in zo'n totaal controle terechtgekomen. Kreeg ik de opmerking waarom er op de pluspool van de accu geen rubber beschermkapje zat. Wil nog steeds een keer kijken hoe ik de richtingaanwijzers ook kan laten branden met licht aan. Er zitten al duplolampen in. Ik had de hoop ergens een stekkerverbinding aan te treffen die enkel aangesloten hoefde te worden. Maar niet gevonden.

Gr

Ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil nog steeds een keer kijken hoe ik de richtingaanwijzers ook kan laten branden met licht aan. Er zitten al duplolampen in. Ik had de hoop ergens een stekkerverbinding aan te treffen die enkel aangesloten hoefde te worden. Maar niet gevonden.

Gr

Ruud

Misschien heb je hier iets aan: http://www.jeepforum.nl/topic/29115-knipperlicht-schakeling/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 years later...

Hoi, ik heb via Ebay Duitsland de witte side markers aangeschaft en voorzien van oranje lampjes die mee branden met de gewone verlichting. Met de keuring moeten ze vervangen worden door witte lampjes daar ze dan als stadsverlichting functioneren. Mijn koplampen zijn LED en hebben alleen Dim en Groot licht. Na de keuring gaan de oranje er weer in. Doe dit al 3 jaar zo. Nog nooit aangehouden met de 1993 Jeep Cherokee... Alle keuringen zonder problemen. In Duitsland en GB is meer te vinden dan Ebay Nederland. Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...