Spring naar bijdragen

Hoe Zijn De Onderdelen Van Jeeps Geprijst?


mvd1968
 Share

Recommended Posts

Er zijn diverse leveranciers voor onderdelen zowel nieuw als 2e hands in Nederland, prijzen zullen niet zo heel veel verschillen met Laro onderdelen. Er staat hier ergens een lijstje met leveranciers op het forum, de meeste zijn hier ook actief op het forum zelf en kunnen in principe alles leveren. Zelfde als denk ik bij de meeste Defenders zijn veel onderdelen tussen de verschillende Jeep modellen ook uitwisselbaar, bolt on of met slechts kleine aanpassingen.

 

Enige probleem kan zijn dat de prijzen fluctueren met de dollar koers, in Europa zelf worden weinig onderdelen voor Jeep gemaakt dus alles moet uit de States komen. De keuze is daar echter werkelijk gigantisch groot. Volgens mij hetzelfde als bij de Laro markt. Je kunt bijna zelf een Jeep, van een Willy tot een Wrangler TJ, tot het laatste schroefje compleet nieuw opbouwen met alles dat er te krijgen is op de aftermarket. Van complete bodies in polyester of aluminium tot bolt on custom onderstellen, versnellingsbakken, aandrijfassen op maat, tussenbakken en assen met elke gewenste locker & overbrenging en steek voor de velgen.

 

Als je iets wil en je hebt het niet direct nodig hou dan de dollarkoers in de gaten en maak wanneer je gaat bestellen gebruik van bijvoorbeeld USA2you shippingservice en hun buying service. Ze sturen een offerte voor de onderdelen die je wil bestellen, je betaald naar een Nederlandse rekening dus geen creditcard nodig, zei bestellen dan de onderdelen voor je, controleren de bestelling en sturen het naar Nederland door met vaak een lagere waarde op de zending zodat de invoerkosten lager uitvallen. Doordat het rechtstreeks in de US besteld wordt kun je ook vaak profiteren van kortingen die alleen binnen de US gelden, vaak zijn de verzendkosten binnen de US gratis dus je betaald alleen wat USA2you rekent voor verzending naar Nederland, importheffingen krijg je apart via de vervoerder. Ze versturen alles van boutjes en moertjes in een envelope tot complete motorblokken en plaatwerk.

 

Afhankelijk van de dollarkoers kan het vaak enkele tientjes inclusief de verzend en invoerkosten schelen met hetzelfde onderdeel hier. Het is vooral even goed rekenenen voor je besteld maar kan dus zo maar leuk oplopen op het totaal. Op het moment heeft het weinig zin gezien de dollarkoers, en ben je even duur of zelfs nog veel duurder uit door de importheffingen, maar soms moet je wel omdat sommige onderdelen/assecoires hier toch niet te verkrijgen zijn.

 

Om een indruk te krijgen van de Jeep aftermarket:

 

http://www.quadratec.com/

 

Niet perse altijd de goedkoopste wel een van de grootste voorzover ik weet. Voor de rest gewoon de Nederlandse leveranciers bellen als je iets nodig hebt en het forum hier in de gaten houden voor onderdelen :-)

 

Suc6 met je zoektocht, leuke combi op de dam een Defender en CJ :-) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Redelijk geprijsd zijn de onderdelen zeker niet maar als je goed zoekt merk je wel dat er behoorlijke verschillen kunnen zijn tussen de leveranciers onderling.

 

Bij de ene leverancier kan een onderdeel zomaar 50 euro goedkoper zijn als bij de andere leverancier en als je dan een ander onderdeel zoekt is die ineens weer 50 euro duurder als de andere leverancier. Hou er wel rekening mee dat motoronderdelen wel eens wat duurder kunnen zijn daar voor de cj5/cj7 V8 modellen de onderdelenvoorraad hier in Europa zeer beperkt is. Voor een Laro is er een hoop te koop. Dat is bij de jeep wat minder en dan ben je aangewezen op de USA.

 

Veel is natuurlijk zelf uit te voeren als je een klein beetje handig bent. Zodra je het moet gaan uitbesteden is het net als bij veel andere merken een duurdere aangelegenheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stel dat ik een startmotor zoek voor een 4.2 V6 uit  een CJ-7  1977.
Hoe en waar ga ik beginnen met zoeken? Parts manual of ergens op een site? 

 

Binnen Landrover weg wist ik erg goed de weg, binnen de Jeep wereld ben ik een groentje..... :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stel dat ik een startmotor zoek voor een 4.2 V6 uit  een CJ-7  1977.

Hoe en waar ga ik beginnen met zoeken? Parts manual of ergens op een site? 

 

Binnen Landrover weg wist ik erg goed de weg, binnen de Jeep wereld ben ik een groentje..... :thumbsup:

Ik zou beginnen met vragen hier op het forum.

Misschien heeft iemand wel een motorblok liggen of weet iemand er 1 te liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou beginnen met vragen hier op het forum.

Misschien heeft iemand wel een motorblok liggen of weet iemand er 1 te liggen.

 

Forum natuurlijk als eerste....

Ben wel benieuwd hoe jullie nieuwe onderdelen zoeken en de prijzen daarbij......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Forum natuurlijk als eerste....

Ben wel benieuwd hoe jullie nieuwe onderdelen zoeken en de prijzen daarbij......

Hangt van de beschikbaarheid af.

De meeste nieuwe onderdelen koop ik bij jeepparts in vuren.

Ik heb alleen ervaring met de grand Cherokee maar ze hebben ook wrangler onderdelen geloof ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Forum natuurlijk als eerste....

Ben wel benieuwd hoe jullie nieuwe onderdelen zoeken en de prijzen daarbij......

Forum, werkt goed, als je gebruikte delen zoekt, vraagprijzen zijn wisselend.

Nieuw in NL, de bekende adressen: Jeepparts.nl Cherokeeparts.nl 4offroad.nl enz....

In de US, 4WD, Summit Racing, Quadratec.

Ebay US en ook Ebay DE (ASP-Eberle)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo.

Als je graag een catalogus voor onderdelen wil stuur je maar even een mail.

Naar info@4offroad.nl.

Momenteel zijn we de website aan het updaten voor meer jeep 4x4 part.

Als die weer klaar is kun je daar veel vinden.

voorbeeld starter.cj 4.2

starter omix 151.78 euro.

starter d.trail 146.99 euro.

Ex verzending.

mvg Maurice coolen

post-1035-0-38517500-1431951211_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo.

Als je graag een catalogus voor onderdelen wil stuur je maar even een mail.

Naar info@4offroad.nl.

Momenteel zijn we de website aan het updaten voor meer jeep 4x4 part.

Als die weer klaar is kun je daar veel vinden.

voorbeeld starter.cj 4.2

starter omix 151.78 euro.

starter d.trail 146.99 euro.

Ex verzending.

mvg Maurice coolen

 

Dat is een hele nette prijs. Kocht hem in de USA en nam hem mee als bagage voor 136 dollar. Tel daar als je hem hier koopt de invoerrechten en transportkosten bij op met de huidige dollarkoers dan zou je bijna denken dat je er geld op toelegt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...

Zelf kijk ik als eerste altijd op RockAuto.com. Erg makkelijk zoeken op merk, bouwjaar en model/type.

De meeste spullen koop ik daar ook.

 

Tip, kies ervoor de invoerrechten vooraf te betalen. Dat scheelt je weer 10 tot 15 Euro wat die vervoerders als administratiekosten rekenen :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10 months later...

Om even dit topic een bump te geven Een winkel die ik zelf veel gebruik en net even betere service dan Quadratec vind hebben: http://www.morris4x4center.com/

Zij leveren ook internationaal. 

PS. Ik keek even op de site van Jeepparts.nl vond de prijzen voor Jeep onderdelen hier in de States soms duur ben blij dat ik geen Jeep eigenaar in Nederland ben:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 hours ago, Ab said:

Wees blij dat je nog niet naar de nieuwprijzen van Jeeps gekeken hebt.... :frusty:

JK en JKU's zijn ook aardig aan de prijs hier. Mooiste vond ik via Instagram JKU met MOPAR parts en achterlijke mark up $61.000 USD $4600 voor velgen met banden er op. MOPAR bumper $2200 terwijl je die voor $800 kan bemachtigen. Bah!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...