Spring naar bijdragen

De Roestduivel!


Masis
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Het randje bij de motorkap van de ZJ begint te roesten. :ohmy: Het is nu nog net de binnenkant, dus als ik geluk heb ben ik net op tijd en hoeft de kap niet gespoten te worden. Maar nu, wat is een goede manier om dit aan te pakken? Kaal schuren, primer, en lakken? Of ook een anti roest middel gebruiken? Zo ja, welke?

En de onderkant van de wagen, deze is op zich in goede staat maar hier en daar toch wat lichte sporen... Dus vooral preventief zou ik de onderkant willen behandelen. Wat zijn daarvoor de mogelijkheden, maar belangrijker nog, wat is het beste en zouden jullie mij aanraden?

Ik hoor het graag!
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn zj had precies het zelfde

Losse rotzooi zo veel mogelijk weggehaald en schoon gespoeld.

daarna meerdere malen met fertan behandeld. (met vloeistofspuit nevelen zodat het ook echt overal tussen komt)

Daarna met zwarte bodyseal (tectyl)

dit bleek effectief want de roest is nooit verder gegaan.

en inderdaad  de dorpels:

Deze zijn vanaf '97 goed tegen roest beschermd op de onderkant van de b-stijl na.

als het daar begint zit er zo een gat in. Heb die van mij toen bij een schadeherstel laten lassen.

is het nog niet doorgeroest dan door de  openingen bovenop de dorpels in de portieropeningen (plastic covers verwijderen) nevelen met fartan. Uitspoelen en nadat de zaak goed droog is flink innevelen met RX. (Dat goedje is overigens zeer effectief)

Ik gebruik overigens een compressor in combi met een vloeistofspuit en niet het fertan nevel geval.

Met de vloeistofspuit produceer je een echte dikke nevel die overal komt..het loopt dagen later nog uit je oren ...

 

dan nog even over het inlassen van kokers in de dorpels. De kans is groot dat de hele zooi gaat scheuren omdat de kokers veel te stijf zijn tov de body. De flext er namelijk vrolijk op los bij offroad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...