Spring naar bijdragen

Budget Lift


Recommended Posts

Is het bij een zj ook niet zo als je hem verhoogt met een budgetlift dat de assen dan iets uit het midden gaan staan? Dus bij de ene kant van zj steken de banden iets meer uit als aan de andere kant van de zj. Dit los je natuurlijk op met een trackbar maar die moet je dan wel aanschaffen zodat je banden eventueel niet buiten de 3cm regeling vallen bij APK keuring.

 

Ja, maar met een 2" valt dat nog mee. Ik heb er 2" onder zitten + spacers van 42mm per stuk achter, en ik zit net binnen de marge van 3cm uitsteken. 

Met 2" moeten 31ers wel lukken, je moet inderdaad een beetje je voorbumper aanpassen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had bij mijn vorige ZJ er 31'ers onder met een 3,5 inch lift. Ik had aan de achterkant de voor- veren van een 5,2 lt en aan de voorkant 3,5 inch bussen die ik heb laten maken. en aan de achterkant langere schokbrekers. Ging prima en heb verder geen aanpassingen hoeven doen.

Maar ik denk niet dat het had gepast met 2 inch bussen. Tenminste niet zonder veel zaag- en slijpwerk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Als je voor een 2 inch budget lift gaat heb je geen veren spanners nodig.

 

-Jeep opkrikken op het chassis,

-Schokbreker los (krik onder de as zetten)

-Stabilisatie stang los (aan de onderkant anders draai je waarschijnlijk je fusee dol met loshalen of terug monteren :P)

-Plaatje die je veer vast houdt los,

-Krik onder de de as laten zakken.

-Veer er tussen vandaan halen.

-Spacer er tussen en met een beetje geklooi krijg je de veer er ook weer tussen :thumbsup:

 

Dan de rest weer monteren.

 

Veren spanners blijf ik het liefst ver vandaan, blijven enge dingen...

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met een 3 inch lift konden er bij 32ers onder (265/75/R16). Het uitsteken van de as viel bij mij nog binnen de 3cm.

Goedkoop alternatief om de assen weer recht de krijgen zijn relocation brackets. maar het mooist is natuurlijk een adjustable trackbar.

Aan de voorzijde moest ik net als bij Masis een stukje van de voorbumper afzagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...