johan-tj Geplaatst April 4, 2015 Rapporteren Share Geplaatst April 4, 2015 na het horen van wat rare bijgeluiden geconstateerd dat mijn pignon bout achter los zit kon hem met de hand aandraaien zo los ik wilde de zaak vastzetten maar zaf dat er een conisch lager achter zit vraag hoe vast moet of mag ik de bout aandraaien zoals bij een wiellager vast of zo vast als het maar wil lukken het valt nog niet mee om de yoke tegen te houden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stephan Geplaatst April 4, 2015 Rapporteren Share Geplaatst April 4, 2015 De moer loopt niet vanzelf los. Je zult eerst onderzoek moeten doen waarom hij los zit. Waarschijnlijk conisch lager defect van je pignon. Met de spanning van de moer stel je pignon diepte af. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst April 4, 2015 Rapporteren Share Geplaatst April 4, 2015 De moer kan lost werken als ie al een keer los gedraaid is. Red loctite is your friend, use it. Eind probleem Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
johan-tj Geplaatst April 5, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 5, 2015 De moer kan lost werken als ie al een keer los gedraaid is. Red loctite is your friend, use it. Eind probleem blijft mijn vraag hoe vast moet ik hem aandraaien Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ronmel Geplaatst April 5, 2015 Rapporteren Share Geplaatst April 5, 2015 217 N/m vastzetten daarna het draaimoment controleren draaimoment 1-3 N/m Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
johan-tj Geplaatst April 5, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 5, 2015 217 nm flink strak dus thanks Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst April 5, 2015 Rapporteren Share Geplaatst April 5, 2015 De moer loopt niet vanzelf los. Je zult eerst onderzoek moeten doen waarom hij los zit. Heeft die D35 geen chrush sleve? Ik ben bang dat je m niet zomaar meer vast kan zetten..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PepijnS Geplaatst April 9, 2015 Rapporteren Share Geplaatst April 9, 2015 De D35 onder mijn TJ heeft wel een crush sleeve. Als je deze los moet maken voor nood kan het door de bout goed te merken en exact weer terug te draaien op datzelfde punt. Maar dan moet je hem daarna zsm vervangen. Bij jou weet je niet meer hoe hij gezeten heeft dus zul je een nieuwe crush sleeve moeten plaatsen en op exact het juiste moment vast moeten zetten. De schade die kan ontstaan als die pignon nut niet goed zit kan aanzienelijk zijn voorzover ik gelezen heb. http://www.wranglerforum.com/f210/dana-35-crush-sleeve-1074945.html Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
johan-tj Geplaatst May 28, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 28, 2015 Nu 2 mnd verder... bout gewoon goed aangedraait met lock tite ertussen volgens tiel het gevolg van het zonder locktite monteren na vervangen ring en pignon hij blijft goed zitten en maakt geen bijgeluiden, Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.