Spring naar bijdragen

Flowmaster Demper


Recommended Posts

Hi

Vanochtend is mijn Flowmaster 50 demper gesneuveld.

Het korte pijpje aan de voorkant was helemaal door en de demper hing bijna op de grond.

Wat kan ik doen: lassen of een nieuwe?

In het laatste geval, Weet iemand dan een verkoopadres?

Groet

Sidney

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is een Flowmaster (50, 44 of 40) een direct fit vervanging van de originele demper?

 

Ik heb even gemeten en de uitgang van de voorste Y-pijp is gelijk voor de 5.2 en de 5.9 namelijk 64mm (2,5")

De uitgang van de cat meet ik op de 5.2 60mm en op de 5.9 57,5mm (?)

De uitgang van de demper is 50,5mm op de 5.2 en 70,5 op de 5.9.

 

Verder heeft mijn 5.9 volgens mij nog de originele uitlaat. Dit omdat het eindstuk vast zit aan de demper. Hoe doe ik dat dan als ik de demper moet vervangen? Gebruik je dan het eindstuk of is daar ook vervanging voor te krijgen? Die van de 5.2 is namelijk wat dun........

 

De uitlaat van de 5.9 wordt slecht en ik wil eigenlijk voorbereid zijn op het moment dat deze echt vervangen moet worden.

Nu heb ik de complete uitlaat van een 5.2 liggen, dus als noodgreep kan dat als tijdelijke oplossing, maar beter is om het direct goed te doen.

 

Er ging ook nog een topic over headers voor de 5.9, maar dat ligt ook stil.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij hebt ook een 5,9 toch? Dan moet je de 2,25" hebben, zowel ingang als uitgang. Uit mijn hoof gezegd moet de demperingang in het midden zijn en de uitgang aan de buitenzijde.

Is een directe vervanging, maar de Flowmaster is een stuk korter dan origineel dus je zult er een stuk pijp aan moeten verlengen. Als de eindstuk van de 5,9 nog goed is zou ik deze gewoon over lassen op de Flowmaster, dat chrome sierstuk is wel mooi natuurlijk. 

Wat betreft de headers, ja, ik heb destijds bij een leverancier een offerte opgevraagd voor meerdere setjes tegelijk en een aantrekkelijke shipping, maar hier geen antwoord op gehad. Ik ga even wat andere leveranciers mailen dan, ben het niet vergeten maar niet echt aan toe gekomen ivm drukte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik heb ook een 5.9. Een van de "extra's" van de 5.9 was de 3" uitlaat met speciale demper.

Dat klopt ook wel een beetje want het begin van het eindstuk (=uitgang van de demper) is 70,5mm (ong. 2,75") dik.

 

De originele demper van de 5.9 heeft dus een dikkere uitgang (2,75") dan ingang (2,25").

Bij de 5.2 is de uitgang juist dunner (2") dan de ingang (2,25").

 

Jij hebt dus ook een ander eindstuk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...