janzee Geplaatst April 1, 2015 Rapporteren Share Geplaatst April 1, 2015 Hebben jullie misschien een idee voor het volgende tril-probleem; Wrangler YJ 1993 4.0, vooras steekassen vervangen door TJ modellen en de "vrijloopnaaf functie" rechtsvoor laten vervallen. Sinds deze wijziging boven de 80km/h een "zingende" resonantie door de auto, erg irritant. Zodra ik de voorste aandrijfas weghaal, rijdt ie als een zonnetje. Tussenbak gewisseld, geen verbetering. SYE verwijderd en originele cardanas er weer op, geen verbetering. In de vooras ziet alles er prima uit, geen slijtageplekken. Ring/pignon etc zien er keurig uit. Alle kruisjes zijn nieuw. Ik heb echt geen idee meer...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DogJeeper Geplaatst April 1, 2015 Rapporteren Share Geplaatst April 1, 2015 Als tie zonder voorste aandrijfas prima rijdt, dan zit het probleem dus in de vooras. En wat bedoel je met de "vrijloopnaaf functie"? Bedoel je daarmee dat je de vacu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roland Geplaatst April 1, 2015 Rapporteren Share Geplaatst April 1, 2015 Zo te lezen zit het probleem in de aandrijfas, als je TJ steekassen (dus zonder de vacu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
janzee Geplaatst April 1, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 1, 2015 Dank voor de reacties. Inderdaad de vacu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roland Geplaatst April 1, 2015 Rapporteren Share Geplaatst April 1, 2015 Geen idee waar je de as kunt laten richten, ik heb het zelf gedaan, kan natuurlijk ook nog zijn dat de as gebalanceerd moet worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst April 1, 2015 Rapporteren Share Geplaatst April 1, 2015 Moet je geen aandrijfas met een dubbelkruis hebben? Die YJ aandrijfas heeft dat niet en dat blijft trillen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst April 1, 2015 Rapporteren Share Geplaatst April 1, 2015 (bewerkt) YJ aandrijfassen zijn enkel kruis en dat werkt prima. Is geen dubbel kruis voor nodig voor. Dubbel kruis hoofdzakelijk gebruikt voor achter. Avim in de Waalhaven kan je aandrijfas richten / balanceren. April 1, 2015 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst April 1, 2015 Rapporteren Share Geplaatst April 1, 2015 Yj aandrijfassen zijn ook niet bedoeld continue mee te draaien met de as, vandaar de disconnect bij een YJ, nu gaat de zaak zich meer gedragen als bij een TJ en die hebben wel een dubbelkruis in de voorste driveshaft. Dacht ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
janzee Geplaatst April 11, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 11, 2015 Dank voor de berichten! Bij Avim de as laten nakijken. De balans was goed, 1 kruis had lichte speling. Nieuwe kruizen er op en nu loopt ie nagenoeg trillingsloos!! Op het schuifstuk zit nog een lichte speling, dus wellicht een keer een andere as laten maken, of een TJ as aanpassen. Nogmaals bedankt voor de tips! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.