Spring naar bijdragen

Aanpassen Overbrenging Door Ander Kroon En Prignonwiel


Recommended Posts

Een Kroon en pignon die al ruim 40 jaar dienst doet in een as is op een bepaalde manier ingesleten / gaan vormen naar de staat van die as.

Je andere as is anders ingesleten en om dan te gaan wisselen van kroon en pignon kan verkeerd uitpakken dan. Geldt ook voor de steekassen.

Zet je alles over dan inclusief steekassen enz?

 

Tevens heb je speciaal gereedschap nodig om dit alles te plaatsen daar je de binnenkant van de as waar je kroon en pignon zit grofweg moet oprekken

om alles te plaatsen en dan moet uitshimmen. Heb je dit gereedschap niet moet je met grof geweld je kroon en pignon plaatsen normaal gesproken.

 

Probeer Real Strangler eens op het forum.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik had al begrepen dat het niet eenvoudig was, vooral het afstellen, dat moet ik zo ie zo laten doen omdat ik geen meetklok (en ervaring) heb. Ik heb inmiddels de oude as gedemonteerd, was eenvoudig eruit te halen, het kroon en pignonwiel. Inderdaad zal ik eerst eens goed informeren of het zombie zo wel past voordat ik fanalen uit elkaar ga halen. Bedankt voor de info. 

 

Misschien handiger om ter zijner tijd als ik een keer iets tegenkom een compleet andere as die past te plaatsen, dat is niet zoveel werk.

bewerkt door vjeepwagoneer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...