Spring naar bijdragen

Recommended Posts

Goeiedag Jeep liefhebbers

ben nieuw hier, dus zal me eerst even voorstellen

Mijn naam is Peter, married with children, ondernemer in de watersport en sinds een week in het bezit van een Jeep grand Cherokee srt8

rij eigenlijk al jaren usa pickups (Hemi motoren), ook heerlijk maar anders........................

ben met deze SRT8 zeer in mn nopjes;-)

zit een gasinstallatie in met autolube waar nu 80.000 km mee gereden is, auto heeft zelf ruim 170.000 op de teller

je leest en hoort wel dat rijden op gas je kleppen beschadigd, mn garage zegt dat een hemiblok geen enkel probleem met lpg heeft

 

heeft mogelijk iemand tips en/of ervaring hiermee

 

post-16460-0-40660000-1426862649_thumb.j

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hangt vooral af  van je rechtervoet vrees ik...

 

Ik heb met mijn WJ 4.0 ook op gas gereden, met verstand en goed onderhoud.  Maar ik zie sommigen met een V8 rondscheuren alsof het ferrari's zijn, en daar ziet zo'n ding natuurlijk wel van af.

 

Als alternatief voor klepsmering heb je ook Tunap.  Dat zou effici

bewerkt door fransdemers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hangt vooral af  van je rechtervoet vrees ik...

 

Ik heb met mijn WJ 4.0 ook op gas gereden, met verstand en goed onderhoud.  Maar ik zie sommigen met een V8 rondscheuren alsof het ferrari's zijn, en daar ziet zo'n ding natuurlijk wel van af.

 

Als alternatief voor klepsmering heb je ook Tunap.  Dat zou effici

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hierzo heb je het ganse verhaal:

 

LPG Systeem: klepbescherming, ook bij hoge motorlast

Door de ontbrekende smeerwerking tijdens het rijden op gas, ontstaat er vooral bij hogere motorlast een verhoogde belasting op kleppen en klepzittingen.

Bij sommige motoren heeft dit tot gevolg dat reeds na weinig gereden kilometers een dure revisie van de cilinderkop noodzakelijk is. Om de verhoogde kleppenslijtage te reduceren, is het aan te raden regelmatig de TUNAP LPG additieven in te zetten.Het TUNAP LPG systeem werd door de firma Irmscher met suces getest en door  Opel vrijgegeven. Om de garantie te behouden, is het gebruik  van het systeem voor Opel LPG-voertuigen zelfs verplicht voorgeschreven. Het bestaat uit 2 componenten: een component voor de gastank (http://ex.tunap.com/nl/bedrijfstakken/automotive/producten/p164.html'>micrologic

bewerkt door fransdemers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou zoals je ziet, de meeste van ons hier hebben jeeps van rond de 2k straatwaarde en hebben nog nooit in een srt8 gereden laat staan echt gehad dus bovenstaande opmerkingen heb je niet veel aan...

...maar eeh...je hebt hem alweer te koop gezet ?

 

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/jeep/a1020084120-jeep-grand-cherokee-6-1-i-srt-8-2007-zwart-lpg.html?c=17f70af2bde4a155c6d568ce3cad9ab7&previousPage=lr&casData=EjuiBbJSjW-PlwLdvhAa17iGa4x99BCGwV52hHZy7mi_ChGJn9OFlca0HIIAOZ0V4SBm7BeYg-ZiyVhJcV25H3bCuYGuUMTGTi3KkszR3ESDA4b6E8j_sB1WcSVUyo6k1NXsVXHlKvAxzLtrCoyKCHuX_6rVaVCEHRSEcDuEW4T6za3kcv5rAQE_NErN3gvvV_CX7duZId2__ebbxSE9PA

 

Ben benieuwd waarom, je hebt je toch niet laten wijsmaken door die ene reactie hierboven met die kletskoek over kapotte motoren ofzo ? :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jaha Igorn, zoonlief rijdt er mij veel te hard mee.................

1e bekeuring al binnen :wacko:

ben weer aan t rondkijken om in te ruilen op een pick-up

Toyota Tundra of Ford Raptor

om even op het Tunap smeersysteem terug te komen, je moet er wel op letten dat je je tank niet helemaal leeg rijdt en dat gaat best wel snel met een SRT

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tis wel jammer dat de topicstarter hem weer snel weg doet. Blijft een mooie auto. Hopelijk haalt hij er zijn investering weer uit.

 

Tundra is trouwens niet te vergelijken met een raptor. Zijn 2 totaal verschillende auto's die allebij lekker rijden. Ja Igorn heb ermee gereden en de raptor gehad. Zelfs met de SRT gereden maar die bezorgde mij niet het gevoel wat ik hoopte.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Prijs is inmiddels gezakt naar 18000 euro.

 

1 iemand vond het min of meer onzin dat mensen schreven over de mindere levensduur en dito betrouwbaarheid bij zoveel kilometers en we moesten maar niet zeuren in onze 2K auto's maar blijkbaar denkt de rest van de automarkt er ook zo over daar er nog steeds geen koper opgestaan is voor deze SRT wat natuurlijk wel jammer is voor de verkoper.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...