Spring naar bijdragen

Betrouwbaarheid Wk2 Crd (2011-Heden)


Recommended Posts

Hey Ours,

 

Misschien te voorbarig om je proficiat te wensen...

 

Ik heb al een paar keer met zo'n nieuwe gereden en moet zeggen dat die dag en nacht verschil zijn met de aandrijflijn van de WK met  Mercedes 3.0 CRD ...

 

Heb onlangs met zo'n VM 3.0 gereden met de nieuwe 9-traps automaat .... :thumbsup:   Dat fietst lekker zou ik zeggen, veel vinniger en stiller dan de mercedes en naar het schijnt toch een paar liter zuiniger ook...  Gaat als een speer!

 

Ondertussen fietsen die modellen toch al een paar jaar rond, en het is mij ook al opgevallen dat het daaromtrent merkwaardig stil is op de meeste fora.

 

je kunt hoegenaamd deze moderne VM niet meer vergelijken met de oude boot-VM's uit de eerste generatie alfa's, cherokees enz...

 

Wat betrouwbaarheid betreft zou je eens moeten je licht op steken bij diegenen die met zo'n nieuwe al de kaap van 150.000 km overschreden hebben, maar zoals ik zei, er is weinig nieuws te sprokkelen erover...

 

Trouwens, waarom maak je je zorgen ?  Die mercedes aandrijflijn kan heus wel een paar 100.000 km extra aan hoor... ik zou die nog niet direct opgeven...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zijn geen VM diesels maar FPT diesels uit de Fiat stal. Ik heb er -nog- geen problemen mee gezien :thumbsup:, @ Frans, die 9traps is alleen in de Cherokee, Renegade en 500X te krijgen op dit moment. De Grand Chrerokee heeft de 8 traps-automaat ;)

bewerkt door JeepMonteur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aha !  Goed dat je het zegt... dan zal ik dit weekend eens teruggaan om die verkoper ferm op zijn muil te meppen... de vuile leugenaar :dry:

Frans, je weet toch hoe je kunt zien dat een autoverkoper liegt: dan bewegen zijn lippen :whistle:

 

Daarom zoek ik hier naar ervaringen anders dan de verkoper me meedeelt...

 

Over de Mercedes-aandrijflijn in mijn WK maak ik me -gedeeltelijk- wel degelijk zorgen. Niet over de motor maar over de transmissie...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aha !  Goed dat je het zegt... dan zal ik dit weekend eens teruggaan om die verkoper ferm op zijn muil te meppen... de vuile leugenaar :dry:

Whahahaha, maar kun je nagaan. Stel jij had die auto gekocht onder de indruk dat het een 9 traps-automaat was en dat het dus een 8 traps is. Dat was dus een groot probleem geweest.... :unsure: Dat is wel het probleem met -bijna alle verkopers- technische gezien weten snappen ze er niks van, en  het boeit ze ook niks :unsure::no:

bewerkt door JeepMonteur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Frans een 9-traps automaat???? Misschien in 2020 maar nu niet.. :D

Als JPM een nieuwe neemt dan moet hij de SUMMIT nemen waar alles op en aan zit, vooral de luchtvering en accoustische voorruit en de dynamische geluidsdemping interieur zijn bij de prijs inbegrepen.

Onze Jeep heeft al 3 ton erop met meer dan 1,5 als paardentrailer trekschuit. Loopt nog steeds als een zonnetje en met de Draketuning box een stuk zuiniger.

Nadeel zijn de elektrische contacten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Ours, wat betreft die aandrijflijn, is bij jou de slipkoppeling al vervangen? Bij die van ons is dat al twee keren gedaan. Waarschijnlijk omdat we merendeel met de trailer ook door blubberige boswegen rijden. Geluiden en shake shake komt heel bekend voor. De slipkoppeling is niet duur ongeveer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Drakebox is een tuningbox met negen stages. Die van ons heb ik op stage 6, meer koppel, wellicht ook meer PK maar daar ging het niet om. De box "fooled" min of meer de CU, waardoor deze denkt dat er b.v. te weinig turbo druk is en deze dus bijregelt. Hoe tuning werkt is een ander item, kan wel wat uitleggen later. Eerst heb ik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Whahahaha, maar kun je nagaan. Stel jij had die auto gekocht onder de indruk dat het een 9 traps-automaat was en dat het dus een 8 traps is. Dat was dus een groot probleem geweest.... :unsure: Dat is wel het probleem met -bijna alle verkopers- technische gezien weten snappen ze er niks van, en  het boeit ze ook niks :unsure::no:

 

 

Onder garantie teruggaan en zeggen:  Mijn automaat schakelt niet naar 9de....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...