Spring naar bijdragen

Gereviseerde Jeep Xj 2.5Td 1995, Geen Power!


Recommended Posts

Ik zou zelf niet verder gaan zoeken.

Zonde van de tijd en eventuele kosten.

Gewoon aan de computer hangen en kijken wat het probleem is.

Waarschijnlijk geeft de turbo niet genoeg druk maar dat kan i.c.m de computer zijn.

Succes.

Bij de Jeep dealer geweest en hij kon met zijn apparaat geen verbinding maken met de computer. Ja dan houdt dat al op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jeepmonteur,dit moet doch de juiste persoon zijn!

Bedankt voor de tip!

Je bedoelt de toe- en afvoer van de Turbocharger? Ja die zijn allen netjes gereinigd.

Ik heb overigens ook al de EGR afgekoppeld wat iets scheelde in trekkracht.

 

Ik ga dit weekend de turbodruk meten, ben al bezig met een hulpstukje. Meten op het inlaatspruitstuk, na de Intercooler.

Ik weet niets van de waarden die hieruit moeten rollen maar het zou toch minstens rond de 1 Bar moeten zijn?

Ik zal ook nog eens h

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een aantal jaar terug was de turbo van de PT cruiser (benzine) van mams kapot gelopen. Balen, we hadden hem nog geen maand. Een Chrysler-"specialist" uit de buurt had toevallig nog een nieuwe turbo liggen voor het 2,4L blokje. Hartstikke mooi, weggebracht, en afwachten. Een paar dagen later een belletje, met het bericht dat ze de nieuwe turbo ingebouwd hadden en dat deze ook kapot was. Apart, want hij was gloednieuw en origineel... 

Toen zelf een nieuwe besteld uit de US, en daar werd een nieuwe oil supply line bij geleverd. Sterker nog, de Amerikanen zeiden dat je alleen garantie krijgt als je deze oil line vervangt. Goed, de turbo en al afgegeven bij de "specialist". Wat bleek, de oude oil line zat helemaal vol troep. Lucht kon er al niet doorheen, muurvast! Doordat de "specialist" hier niet eens naar gekeken heeft, heeft hij zijn eigen turbo ook naar de klote geholpen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als-ie helemaal niet rookt zou ik de fout eerder zoeken aan de brandstofkant.

Immers, als je te weinig lucht zou hebben (turboprobleem bij voorbeeld) zou je in verhouding teveel brandstof krijgen en zou je zwarte rook hebben.

Bij onvoldoende brandstof rookt-ie natuurlijk niet.

 

Dus mijn idee: geen vermogen en geen rook is te weinig brandstof bij vermogensvraag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als hij geen diesel krijgt kan de turbo ook niet opspoelen en dus druk maken en dus in verhouding de pomo nog meer diesel bijgeeft en zo dus de motor meer kracht levert .. de wastegate leiding of een darmpje van het inlaatspruitstuk is toch verbonden met de brandstofpomp zodat deze weet waneer er turbodruk is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, dat gaan we dus even niet doen. De actuator wordt gekalibreerd met speciaal gereedschap wat alleen een turbo fabrikant kan. Helaas, je zal dus een juiste turbo moeten op zoeken. Ga je het toch over zetten dan is de kan aanwezig dat de wastegate of te vroeg open gaat, of te laat.

bewerkt door JeepMonteur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ofwel een turbodrukmeter plaatsen en als de druk rond de 0.8 bar blijft,maximum 1bar overdruk, werkt de wastegate goed... een turbodruk meter en een uitlaatgas temperatuurmeter vind ik de moeite waard om in te investeren...je merkt sneller als er iets mis is...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...