Spring naar bijdragen

2X Afstandsbediening Voor De Zj


jofer
 Share

Recommended Posts

Mijn dochter heeft mijn autosleutes kwijt gemaakt :(

Ik heb wel een reservesleutel maar die past alleen op het contact en de kofferbak.

Ik moet nu dus instappen via de kofferbak wat op zich wel komisch is voor andere mensen maar ik vind het minder grappig en ook niet echt functioneel.

Dus ik zoek nu 2 afstandsbedieningen, heeft iemand die nog liggen?

Mijn zj is van bouwjaar 95 maar modeljaar 96 en USA import.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Johan,

Dan moet je de raamschakelaarmodule van de passagiersdeur ook kopen die bij de nieuwe schakelaars horen. Dan hoef je niet om te programmeren bij de dealer, daar zit namelijk de receiver in.

Of een Europese op een Amerikaanse past durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Johan,

Dan moet je de raamschakelaarmodule van de passagiersdeur ook kopen die bij de nieuwe schakelaars horen. Dan hoef je niet om te programmeren bij de dealer, daar zit namelijk de receiver in.

Of een Europese op een Amerikaanse past durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Ok bedankt masis, de Amerikaanse hebben toch de panic button?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat masis zegt klopt in de bestuurders deur zit de module reciever van je afstandsbediening in

Ik heb zelf eens de deurpanelen vervangen van een zj,voor van die lederen daar zaten toen alle modules en schakelaars in.echter toen ik bij de dealer was kon deze mijn afstandsbedieningen niet programmeren omdat de deur module van een andere zj was.

Om die deur module te programmeren moet je ook het vin nummer weten van de auto waar die module uit komt

Je kunt wel gewoon andere afstandsbedieningen kopen en die opnieuw laten inlezen bij de dealer.

Vraag eens bij jeepparts valkenburg aan de geul (eigenaar luc) die heeft die vast wel liggen.

er staat me ook nog iets bij dat je de afstandsbediening zelf kunt inleren als je zj van voor 1997 is maar hoe dat gaat weet ik even niet meer,maar staat vast ergens hier op het forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij bedoeld deze Robert?

http://www.jeepforum.nl/topic/7515-inlezen-afstandbediening/

Die had ik ook gevonden.

Dan ga ik die uit Valkenburg maar bellen, ik probeerde het eerst via het forum om een medelid van z'n rommel af te helpen en wat te verdienen.

Of ik bel jee-bee in Tilburg, da's dichterbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok bedankt masis, de Amerikaanse hebben toch de panic button?

Klopt, de Amerikaanse uitvoeringen hebben een Panic knop. Bij de KJ van mn pa (Europese wagen) zat de panic knop in de printplaat (werkend), alleen in de behuizing zat ie niet. Uit de US een Amerikaanse behuizing besteld en we hadden de Panic functie erbij. :D Mijn ZJ heeft 'm ook in de printplaat zitten, alleen werkt hij niet.

Om nu terug te komen op je vraag, de module in de passagiersdeur ontvangt het signaal (lock/unlock en eventueel panic) en stuurt dit door naar de module in de bestuurdersdeur en de bcm (body control module). Het lijkt mij dus dat een Europese receiver ook op een Amerikaanse uitvoering zou werken. Ik ben laatst lang bezig geweest met het inbouwen van een alarm, en ben veel met dit signaal bezig geweest zodat het alarm overweg kon met de startonderbreking. Heb hiervoor een kastje gekocht wat dit signaal simuleert, waardoor de auto lockt/unlockt en de startonderbreking eraf gaat bij unlocken. Kan me dus niet voorstellen dat dit signaal bij een Amerikaanse anders zou zijn dan een Europese, anders zou het kastje (Amerikaans product) niet werken op mijn Europese ZJ. Grote kans wel dat je Panic knop niet meer zal werken, maar die heb je natuurlijk ook niet in de nieuwe behuizing zitten.

 

Anders blijft natuurlijk de optie om een Viper alarm te installeren, heb je

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...