Spring naar bijdragen

Jullie Mening Over Mijn Grand 5.9


Rienl
 Share

Recommended Posts

hallo allemaal,

 

ik ben aan twijfelen om misschien mijn grand cherokee 5.9  die ik helemaal heb omgebouwd te verkopen voor iets anders(yj, cj)

graag had ik jullie mening gehad over wat hij waard zou zijn.

 

dit zijn de gegevens;

-gekocht standaard rond 290000km nu 316000km en is nu 3,5 jaar in mijn bezit.

-1jaar geleden vogels lpi gas installatie met kleppensmering(geen verschil voelbaar tss rijden op benzine en lpg) 

-volledig gereviseerde versnellingsbak met extra grote olie koeler 

-np231 tussenbak

-afgelopen maand volledige op maat gemaakte inoxe uitlaat met headers en 3" pijp naar 2.5" duals en 2.75" tips 

-extra grote op maat gemaakte (4core) radiator met heavy duty grid, ook aangepaste sensoren en nieuwe elektro fan  

-gereviseerde cilinderkoppen 

-kegger mod

-k&n cold air intake

-net nieuwe waterpomp

-nieuwe starter en alternator met verzwaarde diode brug

-nieuwe fuel unit in de tank

-op maat gemaakte spiraalveren 4.5" door inexal zelfde bedrijf als ogdak zijn zj veren 

-2" pucs

-verlengde schokdempers

-8 nieuwe control arms, front lowers zijn adjustables

-hd front tracbar + mount met heim joints

-dropped pitman

-verlengde remleidingen

-aangepaste bumpstops

-aangepaste cardans (langer) 

-hp dana 30 met detroit truetrac( overal nieuwe dichtingen en rollementen + 2 nieuwe hubs) 

-custom made winch bumper met winch

-custom made roofrack

-custom made rocksliders

-nieuwe bfg 33x12,5r15 op alu performance wheels 

-nieuwe remschijven vooraan en net nieuwe remblokken rondom

-twee nieuwe koplampen

-witte pinkers vooraan

-verder nog nieuwe onderdelen zoals lamda sondes, krukas sensor, tps, iac, dichtingen in de achteras, nieuw limited slip in achteras, elk jaar nieuwe olie, etc etc...

 

het enige wat er aan is de zetel verwarming van de bestuurderszetel die niet werkt en de verwarming die soms aardig doet, moet nieuwe kachel motor resistor in, airco werkt.

ik vergeet wellicht nog wel wat kleine prullen maar dit zal het zowat zijn.

alles bij elkaar zit er zoizo een 15000

post-4415-0-10034600-1424296318_thumb.jp

post-4415-0-06429200-1424296950_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie ZJ maar als jij het niet erg vind om flink af te schrijven op je investering doet verandering van spijs leven.

 

Bedenk wel. Je weet wat je nu hebt. Wat je straks koopt kan je weer net zoveel gaan kosten als wat het gekost heeft om je ZJ in goede staat te brengen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals Michel al zei......, de markt is sowieso erg slecht nu(wellicht in Duitsland meer animo voor), en er zijn veel 5.9 eigenaren die em graag zo willen hebben zoals die van jou.....En velen die em verkochten denken er met weemoed aan terug, onder topic: ja rond de 5 als je iemand vind, alle aanpassingen gaan niks uitmaken in de prijs, of je moet echt een liefhebber tegen het lijf lopen, succes iig met welke beslissing ook, persoonlijk ik zou em houden, maar ik ben dan ook een hardcore 5.9 bezitter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja ik begrijp wel wat jullie bedoelen en ik had ongeveer hetzelfde bedrag in mijn hoofd, het liefst van al zou ik hem ook behouden en waarschijnlijk zal ik dat ook doen.

eens er geld is voor een tweede jeep zal er nog wel eentje bij komen, dit zal alleen nog een lange tijd duren :wacko:  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Rien,

 

Je hebt een pracht exemplaar in handen man,een echte topper!  :thumbsup:

 

Laat je niets wijs maken dat je er maar 5000 euro voor kan vragen!

 

Ben in mijn zoek tocht naar een goede 5,9,het afgelopen jaar veel puin zooi en afgetrapte,en niet of slecht onderhouden,exemplaren tegen gekomen,waar de verkopers nog 3000 euro of meer voor vroegen  :frusty: .

 

Die van jou is top onderhouden,en heeft vele nieuwe aanpassingen,(heb je lijst gelezen).

 

Wees waakzaam voor afkrakers en koopje's jagers,die kopen straks jou mooie en goede 5,9 voor een prikkie,en zetten de 5,9 direct voor het dubbele of meer te koop op MP of Speurders,ect,ect.

 

15000 euro zal je er niet voor krijgen,maar er staan er zat te koop van 6500 of meer,die er minder uit zien,en minder onderhouden zijn,dan die van jou!

 

Als ik jou was zou ik de 5,9 lekker zelf houden,je weet nu dat je een zeer goede (is al zeldzaam) en zeer mooi exemplaar heb.(qua onderhoud en extra optie's).

 

Je heb echt een topper in handen man!

 

 

 

Groet,Richard.

bewerkt door Richard V8
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ DATZZ5,9.  Val jou zeker niet persoonlijk aan.laat dat duidelijk zijn.

 

Iedereen mag zijn eigen mening hebben/geven.maar vind 5000 euro voor de 5,9 van Rien veels te weinig.

 

Je moet eens weten wat voor puin zooi en afgetrapte 5,9s ik het afgelopen jaar heb gezien en in heb proef gereden,en ja daar vroegen ze allemaal meer dan 3000 euro voor,ja zelfs 4750 euro  :frusty: .

 

Als je dan de zeer mooie(spreek hier als liefhebber)5,9 van Rien ziet,dan is 5000 euro een lachertje,vergeleken met de gevraagde prijzen,voor de barrels die ik het afgelopen jaar heb bekeken,en heb mee proef gereden.

 

Ik weet ook wel,dat je er nooit de 15000 euro voor krijgt(die er in de 5,9 zijn gepompt).

 

Maar net wat je zegt,als liefhebber,vind ik 5000 euro echt een lachertje.

 

En over het afkraken(is niet aan jou persoonlijk bedoeld)maar aan de handelaren,die dit soort forums ook bezoeken en bekijken.(heb ze op het 7-forum ook genoeg mee gemaakt!).

 

Die kraken je hele auto af,en kopen hem dan voor een prikkie,en verkopen jou mooie auto dan in eens voor het dubbele,en ja dan is jou gedane onderhoud en optie's in eens wel  veel geld waard!(bloedzuigers).

 

@Masis.ja net wat de gek er voor geeft,maar ik zou (als ik Rien was)lekker zelf de 5,9 houden,is echt een pracht exemplaar!

 

Groet,Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zijn niet alleen de handelaren die de markt verzieken maar ook de mensen die juist een auto verkopen. Tis zo makkelijk om alleen handelaren de schuld te geven maar zij noemen een prijs en het is aan jou om daar gehoor aan te geven. Je bent niet verplicht om je wagen te verkopen aan een handelaar en als je wagen echt zo geliefd zou zijn zouden de niet handelaren ook wel komen maar in veel gevallen geven de liefhebbers / particulieren geen gehoor en ben je als verkoper afhankelijk van de handelaren als je perse je auto wil verkopen.

 

Ik heb goede 5.9 GC te koop zien staan voor rond de 3000 a 4000 euro alleen moet je snel zijn en soms bereidt zijn om ervoor te rijden en dat doet ook niet iedereen. Ken mensen die perse in een straal van 50 km een auto wilden kopen en niet bereidt waren om 200 km te rijden terwijl daar een betere GC te koop stond dan hier rondom de kerk.

 

Feit blijft dat opties en extra's geen meerwaarde zijn voor een auto zoals men graag zou willen zien in geld uitgedrukt. Persoonlijk zou ik de GC houden en lekker blijven rijden tenzij de Topicstarter graag wat anders wil en cabrio wil gaan rijden. Dan wordt het een ander verhaal maar hij zal moeten accepteren dat hij flink zal gaan afschrijven op zijn GC als hij hem besluit te verkopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

allemaal bedankt voor jullie meningen en leuke reacties, ook leuk om te lezen dat jullie hem allemaal vet vinden  :)

mijn besluit staat nu ook vast en de grand blijft bij mij, ik heb er al veel te veel aan gedaan en geld in gestoken. laat staan de vele uren dat ik er al heb aan gesleuteld en de mooie momenten die ik er mee gehad heb.(zie youtube link)

ik zou ook liegen als ik zeg dat ik er niet graag mee rijdt want wat een beest is het toch die 5.9, de zon in je gezicht en wind in de haren is ook zalig maar dat zal dan nog wel even moeten wachten. 

eens er genoeg geld opzij staat voor een yj projectje zet ik mijn grand nog liever opzij of mag de vriendin/vrouw er mij rijden dan hem te verkopen  :D

 

dit was een helling waar de hele dag slechts een handvol wagens waren opgeraakt

 

 

 

nog eens bedankt allemaal.

bewerkt door Rienl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zijn niet alleen de handelaren die de markt verzieken maar ook de mensen die juist een auto verkopen. Tis zo makkelijk om alleen handelaren de schuld te geven maar zij noemen een prijs en het is aan jou om daar gehoor aan te geven. Je bent niet verplicht om je wagen te verkopen aan een handelaar en als je wagen echt zo geliefd zou zijn zouden de niet handelaren ook wel komen maar in veel gevallen geven de liefhebbers / particulieren geen gehoor en ben je als verkoper afhankelijk van de handelaren als je perse je auto wil verkopen.

 

Ik heb goede 5.9 GC te koop zien staan voor rond de 3000 a 4000 euro alleen moet je snel zijn en soms bereidt zijn om ervoor te rijden en dat doet ook niet iedereen. Ken mensen die perse in een straal van 50 km een auto wilden kopen en niet bereidt waren om 200 km te rijden terwijl daar een betere GC te koop stond dan hier rondom de kerk.

 

Feit blijft dat opties en extra's geen meerwaarde zijn voor een auto zoals men graag zou willen zien in geld uitgedrukt. Persoonlijk zou ik de GC houden en lekker blijven rijden tenzij de Topicstarter graag wat anders wil en cabrio wil gaan rijden. Dan wordt het een ander verhaal maar hij zal moeten accepteren dat hij flink zal gaan afschrijven op zijn GC als hij hem besluit te verkopen.

Hallo Michiel.

 

Ben het voor het grootste gedeelte met je eens.

 

Maar dat optie's geen meerwaarde voor een auto zijn ben ik niet met je eens.

 

Waarom denk je dat een gewone (nieuwe) E36 325i Coupe toen der tijd,bijna een derde goedkoper was(nieuw) dan een 325i Coupe met alle optie's er op en er aan.

 

Ik heb 10 jaar lang BMW gereden,dus weet echt wel,dat extra optie's meer geld waard zijn.

 

Dat handelaren,denken snel geld te verdienen,door een prijs te bieden(die staat voor de waarde van een auto zonder optie's)voor een auto met alle optie's.moeten ze zelf weten,maar daar stink ik niet in!

 

Heb een E36 325i Coupe gehad van bouwjaar 1992,die had niet veel optie's(bij aankoop)echter. heb ik die totaal omgebouwd naar E36 M3,dus echt alles.

 

Volledig Darht Vader lederen interieur.

 

M3 lederen stuur,M3 ombouw pakket,bumpers,side skirts,sierlijsten,cockpit,zwarte hemel,versnellingspook,ect,ect.

 

En een M3 3,2 motorblok er in,en remmerij en ophanging en diff van een M3.

 

Heeft mij in totaal tegen de 18.000 euro gekost

 

Ook om laten keuren bij de rdw naar E36 3,2 M3.

 

Wat denk je dan dat ik die had verkocht,als zijnde gewone standaard E36 325i Coupe?(omdat extra optie's en alle extra's niets waard zijn?).

 

Heb deze naar 3 jaar ingeruild(toen de kinderen groter werden) op een bijna nieuwe E39 540i V8,heb voor de M3 nog  bijna 20.000 euro gehad,zo mooi en netje's was die nog..

 

Dus extra optie's en extra's,zijn wel degelijk een meerwaarde!

 

Groet,Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Richard ik schreef dat opties en extra's geen meerwaarde zijn voor een auto zoals men graag zou willen zien in geld uitgedrukt. Dat houdt niet in dat opties helemaal geen meerwaarde hebben maar als je voor duizenden euro's aan opties erin hebt zitten mag je blij zijn als je na jaren 25% van die opties in geld terug ziet.

 

Als jij gaat vragen aan alle jeepers die de afgelopen jaren hun jeep verbouwd en verkocht hebben zal je veel jeepers horen zeggen dat hij of zij zijn investering er bij lange na niet heeft uitgehaald.

 

Dat met jouw BMW is leuk meegenomen maar het is appels met peren vergelijken. Jouw 325 was uiteindelijk een soort m3 en daardoor alleen al veel meer waard geworden. De 5.9 blijft met al zijn opties gewoon een 5.9. niks meer of minder. Als hij er een 6.1 SRT blok in had geplaatst was het ook weer anders geweest en werd er ineens een grotere markt aangeboord om te verkopen tegen een veel hogere prijs.

 

Rien verstandig om de jeep te houden! Gewoon een mooie aparte jeep waar er niet veel van zijn in de staat zoals jij hem nu hebt. Je zou hem absoluut gaan missen als tie weg is.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Opties zoals lederen bekleding, airco en dergelijke (luxe), is hetgeen wat de prijs enigszins omhoog haalt. Verhogingssets en grote banden maar marginaal. Zoals Michel al zei, het schrikt veel mensen af. De topic starter heeft groot gelijk dat hij zijn 5.9 houd.

Ik heb ondertussen verschillende 4x4's gereden, en licht tot zwaarder verbouwd, maar die investeringen vang je nog niet bijna terug.

Voorbeeld; mijn Yj 4.0ho

Aanschaf; 2750 (goed onderhouden straatauto, was een mazzeltje deze prijs)

4" verhoging trailmaster 1150 (zelf gemonteerd)

35" silverstones (5x) 1000

8,5" brede velgen 350 (gebruikt, en laten poedercoaten)

42" ledbar 225

Kuipstoelen 300

Kingone 9.5 tds lier met liertouw 700

Detroit locker met 30 splines steekassen 1300 (gebruikte locker, prijs incl. Inbouw)

Zelf een snorkel, lightbar en sidebars gemaakt, en laten poedercoaten 225

En op dit moment wordt er een sye met speciale aandrijfas onder gebouwd, wat totaal ook rond de 1000 zal kosten.

Op dit moment zit er ongeveer 9000 in, de auto is goed onderhouden en niet rot. Ik denk dat ik bij verkoop heel blij mag zijn met een bedrag tussen de 6 en 7000. Een handelaar geeft er hooguit de helft voor, die wil, uiteraard, zelf winst maken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gemiddeld brengt een 5,9 met meer dan 300000 op de teller  vanaf 3000 euro op  dat je re veel extra's op hebt zitten, kan de prijs oomhoog brengen  maar wat ze ook zeggen over hogere prijzen dan 5000 euro, dan moet je geluk hebben en een liefhebber vinden die het naar waarde inschat.. een aantal onderdelen, hoe duur ook moeten er opzitten anders is ie al helemaal  onverkoopbaar. je zou kunnen overwegen om er wat zaken af te halen en  los te verkopen

 

is iniedergeval een mooie wagen , succes met de verkoop

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...