Spring naar bijdragen

Liberty Foutmelding P0201


dutcharmor
 Share

Recommended Posts

zoals de topic titel al aangeeft krijg ik de p0201 melding op mn display.

volgens de handige sheet hier op het forum kwam ik er achter dat het betekend injector 1 circuit

 

nu is het probleem dat ik op lgp g3 rijd. dus dan zouden die injectoren toch helemaal geen foutcodes af kunnen geven?

de melding is nu twee keer in 1 week voor gekomen. beide als ik de auto even parkeer voor een winkel en hem binnen een paar minuten weer start. ik merk verder niets tijdens het rijden. de vorige keer heb ik de accu even losgekoppeld en de melding ging weg, tot vanavond

 

ik heb wel onlangs een aantal keer een melding gehad op mn tps (p0121). heb daarvoor een nieuwe besteld en net binnen gekregen. kan dit er iets mee te maken hebben?

 

ik hoop dat jullie iets weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik neem aan dat je een installatie van Prins hebt? Ik weet niet hoe het zit met de V6 motoren, maar bij mijn V8 heb je 2 kastjes voor de injector simulator. 1e voor de eerste 4 cilinders, 2e voor 5 t/m 8. Kastjes zijn uitwisselbaar.

Als de V6 ook 2 kastjes heeft van 2x 3 cilinders zou je ze kunnen omwisselen, als de foutcode verplaatst naar cilinder 4 ligt het aan de simulators.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb een vialle gas systeem. eerst kwam het alleen bij het starten, maar ik start de auto net bij de winkel (op benzine naar de winkel gereden ) en de melding ging weg. ik ben 10 minuten later thuis en de melding komt meteen weer. vervolgens heb ik mijn tps gewisseld en hiervoor de accu even ontkoppeld. hierdoor de cpu gereset. en binnen  5 seconden stond de melding weer in het scherm. melding komt dus zowel bij het starten ( op benzine ) als bij het rijden ( lpg )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou vanmorgen rij ik naar het werk. De kj loopt hoog in de toeren en schakeld bij 5000 toeren naar de twee. Verder stottert hij. Ik haal vanmiddag dr nieuwe tps er naar weer uit want ik denk dat ik een kapotte heb gekregen. Hij geeft nu ook weer melding p0121. Tps melding. Gebeurd het vaker dat een nieuwe tps meteen defect is? Hij kan er ook maar op 1 manier in dus dat kan het ook niet zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

TPS is gewoon een regelbare weerstand, eenvoudig door te meten met een ohm meter (multimeter).  De foutcode TPS storing hoeft niet veroorzaakt te worden door de TPS. De PCM registreert alleen dat de waarde op de signaaldraad van de TPS buiten de gestelde waarden zijn. Dit kan dus ook door andere zaken komen.

Slecht contact is een stekker, beschadigde bedrading, foutief signaal door andere onderdelen die ook het gasklep signaal gebruiken, enz.

 

Het is niet dat je gas installatie dit signaal ook gebruikt? Misschien eens een dagje op benzine rijden, om te kijken of dit wat uitmaakt......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar het lijkt me niet toevallig dat de auto niet meer goed rijd na het vervangen van de tps toch? ik heb wat eerder vrij genomen van het werk zodat ik even kan kijken vanmiddag. ik wissel eerst de tps even om in de parkeergarage van de ns ;) en als ie dan weer normaal rijd dan weet ik in ieder geval dat de nieuwe tps defect is. voor de zekerheid zal ik nog even iemand met een ohm meter vragen hem door te meten. 

 

ik hoop dat het werkt want nu is er helemaal niet meer mee te rijden. constant hoog in de toeren en schakelen doet ie pas na 5000 toeren als ik het gas loslaat. en dan hoger dan de 2 gaat ie niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nieuwe TPS is een originele van Mopar? TPS sensoren altijd origineel kopen, voor imitatie sensoren is Chrysler spul vaak gevoelig voor.

Nu je het zegt. Ik heb de snelst beschikbare genomen en die was van crown. De prijs was het zelfde ongeveer dus Ik dacht dat het wel overeen zal komen. Weer iets geleerd dus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb de oude tps er weer in gezet. en nu rijd ie weer normaal. de nieuwe tps was dus toch kapot. toen even op gas gereden en meteen kwam de p0201 melding weer. toen even de melding verwijderd en heb ik op benzine gereden. tot heden de melding nog niet weer gehad. het lijkt dus met het lpg systeem te maken te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mocht de DTC P0201 terug komen, kijk dan even naar de injector-module. Is dit een zonder stekker, en gaat de kabelboom rechtstreeks de simulator in (met hars), dan is deze waarschijnlijk defect. De nieuwe (gemodificeerde) hebben een stekker. De oude zonder een stekker gaan nog wel eens kapot. Vervangen van deze kastjes vereist enige kennis van electronica en solderen ;) .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

thanx JeepMonteur, waar kan ik dit kastje vinden? ik neem aan dat het de injector module is van de lpi installatie toch?

 

edit: volgens mij heb ik hem gevonden. een zwart rechthoekig kastje aan het schutboard gemonteerd. hier zit bij mij een stekker in

bewerkt door dutcharmor
Link naar opmerking
Deel via andere websites

na een tijdje op benzine te hebben gereden zonder foutmeldingen kwam vandaag na 120 km op lpg de p0201 melding terug. ik zat midden in een lange rit dus was niet net overgeschakeld van benzine naar lpg. maar reed al 50 km achter elkaar door.

ik denk dat het wel veilig te stellen is dat de melding dan over de injector van het lpg spuletje gaat ipv de benzine injector toch?

wel knap dat ze die meldingen dan doorgeven naar de boordcomputer ... of kan dat helemaal niet en moet ik ergens anders gaan zoeken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja idd Ab ik heb meneer Boertien al gebeld. hij had op het moment even geen tijd maar ik ben hem morgen even terug. ze kunnen hem daar aan de kast hangen en uitlezen. misschien dat er een andere melding in het lpg systeem staat.

ik blijf het wel raar vinden dat je tijdens het rijden ( gelukkig ) niets merkt maar we gaan het snel weten:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

net terug van de lpg specialist. er was sowieso een vacuum slangetje los gegaan bij het schutbord van de throttlebody. deze vervangen.

Henk Boertien dacht dat het probleem in het simulatie kastje zat omdat de auto perfect loopt. deze heeft hij vervangen. ik ga vanavond naar Polen voor 2 weekjes vakantie dus kan hem mooi uittesten.

 

na de vakantie zal ik even laten weten of het inderdaad verholpen is.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...