dutcharmor Geplaatst February 10, 2015 Rapporteren Share Geplaatst February 10, 2015 zoals de topic titel al aangeeft krijg ik de p0201 melding op mn display. volgens de handige sheet hier op het forum kwam ik er achter dat het betekend injector 1 circuit nu is het probleem dat ik op lgp g3 rijd. dus dan zouden die injectoren toch helemaal geen foutcodes af kunnen geven? de melding is nu twee keer in 1 week voor gekomen. beide als ik de auto even parkeer voor een winkel en hem binnen een paar minuten weer start. ik merk verder niets tijdens het rijden. de vorige keer heb ik de accu even losgekoppeld en de melding ging weg, tot vanavond ik heb wel onlangs een aantal keer een melding gehad op mn tps (p0121). heb daarvoor een nieuwe besteld en net binnen gekregen. kan dit er iets mee te maken hebben? ik hoop dat jullie iets weten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst February 10, 2015 Rapporteren Share Geplaatst February 10, 2015 Starten doet hij altijd op benzine. Ook al is hij warm en gaat hij gelijk op gas, de eerste seconde draait hij op benzine... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst February 10, 2015 Rapporteren Share Geplaatst February 10, 2015 Gas installatie houd het motormanagment voor de gek met een injector simulator, zodat het lijkt dat de injectors zijn werk gewoon doen tijdens rijden op LPG. Het kan dus ook zijn dat de injector simulator begint te overlijden..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dutcharmor Geplaatst February 11, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 11, 2015 hmm een lastige melding dus. wat raden jullie aan om te proberen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst February 11, 2015 Rapporteren Share Geplaatst February 11, 2015 Kijken wanneer de fout optreed, met starten of tijdens het rijden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst February 11, 2015 Rapporteren Share Geplaatst February 11, 2015 Ik neem aan dat je een installatie van Prins hebt? Ik weet niet hoe het zit met de V6 motoren, maar bij mijn V8 heb je 2 kastjes voor de injector simulator. 1e voor de eerste 4 cilinders, 2e voor 5 t/m 8. Kastjes zijn uitwisselbaar.Als de V6 ook 2 kastjes heeft van 2x 3 cilinders zou je ze kunnen omwisselen, als de foutcode verplaatst naar cilinder 4 ligt het aan de simulators. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dutcharmor Geplaatst February 11, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 11, 2015 ik heb een vialle gas systeem. eerst kwam het alleen bij het starten, maar ik start de auto net bij de winkel (op benzine naar de winkel gereden ) en de melding ging weg. ik ben 10 minuten later thuis en de melding komt meteen weer. vervolgens heb ik mijn tps gewisseld en hiervoor de accu even ontkoppeld. hierdoor de cpu gereset. en binnen 5 seconden stond de melding weer in het scherm. melding komt dus zowel bij het starten ( op benzine ) als bij het rijden ( lpg ) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dutcharmor Geplaatst February 12, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 12, 2015 Nou vanmorgen rij ik naar het werk. De kj loopt hoog in de toeren en schakeld bij 5000 toeren naar de twee. Verder stottert hij. Ik haal vanmiddag dr nieuwe tps er naar weer uit want ik denk dat ik een kapotte heb gekregen. Hij geeft nu ook weer melding p0121. Tps melding. Gebeurd het vaker dat een nieuwe tps meteen defect is? Hij kan er ook maar op 1 manier in dus dat kan het ook niet zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst February 12, 2015 Rapporteren Share Geplaatst February 12, 2015 TPS is gewoon een regelbare weerstand, eenvoudig door te meten met een ohm meter (multimeter). De foutcode TPS storing hoeft niet veroorzaakt te worden door de TPS. De PCM registreert alleen dat de waarde op de signaaldraad van de TPS buiten de gestelde waarden zijn. Dit kan dus ook door andere zaken komen. Slecht contact is een stekker, beschadigde bedrading, foutief signaal door andere onderdelen die ook het gasklep signaal gebruiken, enz. Het is niet dat je gas installatie dit signaal ook gebruikt? Misschien eens een dagje op benzine rijden, om te kijken of dit wat uitmaakt...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dutcharmor Geplaatst February 12, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 12, 2015 maar het lijkt me niet toevallig dat de auto niet meer goed rijd na het vervangen van de tps toch? ik heb wat eerder vrij genomen van het werk zodat ik even kan kijken vanmiddag. ik wissel eerst de tps even om in de parkeergarage van de ns en als ie dan weer normaal rijd dan weet ik in ieder geval dat de nieuwe tps defect is. voor de zekerheid zal ik nog even iemand met een ohm meter vragen hem door te meten. ik hoop dat het werkt want nu is er helemaal niet meer mee te rijden. constant hoog in de toeren en schakelen doet ie pas na 5000 toeren als ik het gas loslaat. en dan hoger dan de 2 gaat ie niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst February 12, 2015 Rapporteren Share Geplaatst February 12, 2015 Nieuwe TPS is een originele van Mopar? TPS sensoren altijd origineel kopen, voor imitatie sensoren is Chrysler spul vaak gevoelig voor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dutcharmor Geplaatst February 12, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 12, 2015 Nieuwe TPS is een originele van Mopar? TPS sensoren altijd origineel kopen, voor imitatie sensoren is Chrysler spul vaak gevoelig voor. Nu je het zegt. Ik heb de snelst beschikbare genomen en die was van crown. De prijs was het zelfde ongeveer dus Ik dacht dat het wel overeen zal komen. Weer iets geleerd dus Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dutcharmor Geplaatst February 12, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 12, 2015 ik heb de oude tps er weer in gezet. en nu rijd ie weer normaal. de nieuwe tps was dus toch kapot. toen even op gas gereden en meteen kwam de p0201 melding weer. toen even de melding verwijderd en heb ik op benzine gereden. tot heden de melding nog niet weer gehad. het lijkt dus met het lpg systeem te maken te hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeepMonteur Geplaatst February 13, 2015 Rapporteren Share Geplaatst February 13, 2015 Mocht de DTC P0201 terug komen, kijk dan even naar de injector-module. Is dit een zonder stekker, en gaat de kabelboom rechtstreeks de simulator in (met hars), dan is deze waarschijnlijk defect. De nieuwe (gemodificeerde) hebben een stekker. De oude zonder een stekker gaan nog wel eens kapot. Vervangen van deze kastjes vereist enige kennis van electronica en solderen . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dutcharmor Geplaatst February 14, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 14, 2015 (bewerkt) thanx JeepMonteur, waar kan ik dit kastje vinden? ik neem aan dat het de injector module is van de lpi installatie toch? edit: volgens mij heb ik hem gevonden. een zwart rechthoekig kastje aan het schutboard gemonteerd. hier zit bij mij een stekker in February 14, 2015 bewerkt door dutcharmor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeepMonteur Geplaatst February 14, 2015 Rapporteren Share Geplaatst February 14, 2015 (bewerkt) Yep, dat is em. Dan heb je een gemodificeerde, dat neemt niet weg dat die ook niet kapot kan gaan h February 14, 2015 bewerkt door JeepMonteur Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dutcharmor Geplaatst February 14, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 14, 2015 inderdaad. ik ga komende week een tijd op benzine rijden. mocht er dan geen melding komen dan weer een tijd op gas. als ie dan wel komt weet ik in ieder geval in welke hoek ik moet zoeken. over twee weken ga ik naar polen dus hoop dat ie er dan klaar voor is haha Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dutcharmor Geplaatst February 16, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 16, 2015 na een tijdje op benzine te hebben gereden zonder foutmeldingen kwam vandaag na 120 km op lpg de p0201 melding terug. ik zat midden in een lange rit dus was niet net overgeschakeld van benzine naar lpg. maar reed al 50 km achter elkaar door. ik denk dat het wel veilig te stellen is dat de melding dan over de injector van het lpg spuletje gaat ipv de benzine injector toch? wel knap dat ze die meldingen dan doorgeven naar de boordcomputer ... of kan dat helemaal niet en moet ik ergens anders gaan zoeken? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst February 16, 2015 Rapporteren Share Geplaatst February 16, 2015 Het lijkt er inderdaad op dat de LPG installatie de boosdoener is. Misschien eens langs de LPG specialist rijden om het spul daar te laten uitlezen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dutcharmor Geplaatst February 16, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 16, 2015 ja idd Ab ik heb meneer Boertien al gebeld. hij had op het moment even geen tijd maar ik ben hem morgen even terug. ze kunnen hem daar aan de kast hangen en uitlezen. misschien dat er een andere melding in het lpg systeem staat. ik blijf het wel raar vinden dat je tijdens het rijden ( gelukkig ) niets merkt maar we gaan het snel weten:) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeepMonteur Geplaatst February 17, 2015 Rapporteren Share Geplaatst February 17, 2015 Yep, zo te lezen lijkt er een fout in de LPG-simulator te zitten. Kan natuurlijk ook een stekker zijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dutcharmor Geplaatst February 18, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 18, 2015 zo voor vrijdag 27 februari een afspraak gemaakt bij Henk Boertien in Wezep. daar gaan ze kijken wat het probleem is met de foutmelding. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dutcharmor Geplaatst February 27, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 27, 2015 net terug van de lpg specialist. er was sowieso een vacuum slangetje los gegaan bij het schutbord van de throttlebody. deze vervangen. Henk Boertien dacht dat het probleem in het simulatie kastje zat omdat de auto perfect loopt. deze heeft hij vervangen. ik ga vanavond naar Polen voor 2 weekjes vakantie dus kan hem mooi uittesten. na de vakantie zal ik even laten weten of het inderdaad verholpen is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dutcharmor Geplaatst March 14, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 14, 2015 zo inmiddels terug van vakantie. in totala 3000 km gereden en geen enkele keer nog een injector foutmelding gehad. het bleek dus toch het simulatie kastje te zijn van de lpg installatie:) gelukkig is het euvel verholpen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeepMonteur Geplaatst March 15, 2015 Rapporteren Share Geplaatst March 15, 2015 Graag gedaan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.