michel1972 Geplaatst February 7, 2015 Rapporteren Share Geplaatst February 7, 2015 Na het plaatsen van een XJ stretch kit + nieuwe XJ bladveren staat mijn YJ scheef. Het verschil is ruim 2.5 cm. Na het plaatsen van andere bladveren is het verschil nog steeds hetzelfde. Bijrijderskant staat 2.5 cm lager als bestuurderskant. Op de bladveren van de XJ staat wel duidelijk aangegeven welke links en rechts moeten komen. Geen idee waarom dat gedaan is. De perches op de assen staan op gelijke hoogte links en rechts. Wat me opvalt is dat de bladveer aan de bijrijderskant meer belast en hierdoor rechter staat als de bestuurderskant. Dat is met de andere set bladveren identiek. De bijrijderskant zakt gewoon meer in. Heeft iemand een suggestie wat dit kan zijn? Alles is nagemeten en klopt en toen de jeep nog nagenoeg origineel was met YJ bladveren stond hij gewoon gelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst February 7, 2015 Rapporteren Share Geplaatst February 7, 2015 Veren (f&r) wisselen van links naar rechts, scheef staan verplaatst? Dan zijn de veren de oorzaak, anders de bevestiging nog eens goed nameten (h.o.h.) Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst February 8, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2015 (bewerkt) Ab alle bevestigingen zijn gelijk maar het vreemde zit hem in de bladveren. De bladveren voor de XJ van zowel TJM als Duratrail zijn aan de passagierskant bijna 1 cm langer als aan de bestuurderskant. Hierdoor komt de shackle aan de bijrijderskant 1 cm verder naar achteren te staan waardoor de jeep dus aan de bijrijderskant schever staat dan aan de bestuurderskant. Geen idee waarom dat dat gedaan is bij deze merken maar volgens de beschrijving moet de linker bladveer echt links komen en de rechter bladveer echt rechts komen. Iemand een idee waarom de XJ bladveren aan de bijrijderskant iets afwijken ten opzichte van de bestuurderskant. Het zal een reden hebben maar ik kom er niet zo 1 2 3 op. February 8, 2015 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst February 8, 2015 Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2015 Het zal misschien iets van doen hebben met de gewichtsverdeling van de XJ. Waarschijnlijk hebben de fabrikanten hier een reden voor gehad. Mij is het nog nooit opgevallen bij originele of aftermarket verhogings pakketten. Op naar twee gelijke veerbladen. ;-) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DogJeeper Geplaatst February 8, 2015 Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2015 Waarom zet je veren van een XJ onder een YJ? Gewoon even uit nieuwsgierigheid ;-) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst February 8, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2015 Door het plaatsen van XJ bladveren met de overige aanpassingen kan je de wielbasis verlengen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst February 8, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2015 De rest van de middag bezig geweest om ergens op het terrein een plek te vinden die echt vlak is om alles nog eens na te meten. Tevens de banden nagemeten en daar zat ook al verschil in. 4 banden van hetzelfde merk in dezelfde maat die niet op dezelfde dag gefabriceerd zijn met een bandenspanning van 2 bar blijken onderling gewoon te verschillen. De hoogtes zijn respectievelijk 101.6cm, 102.1cm, 102.4 en 102.8cm. Link zat de kleinste band en rechts de grootste band. Dan blijkt ook de ondergrond niet helemaal gelijk te zijn waar de jeep de afgelopen weken heeft gestaan met als gevolg dat hij is scheef is gaan staan. Heb de jeep nu op het terrein op een plek gezet die helemaal vlak is. Dus nu even afwachten hoe de bladveren zich gaan zetten de komende dagen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GJ_ Geplaatst February 9, 2015 Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2015 ...het vreemde zit hem in de bladveren. ....waardoor de jeep dus aan de bijrijderskant schever staat dan aan de bestuurderskant. Geen idee waarom dat dat gedaan is.....Het zal een reden hebben maar ik kom er niet zo 1 2 3 op. Ze verwachten een gemiddelde Amerikaan van 160kg aan de bestuurderskant, dan staat ie gewoon recht natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
paulv Geplaatst February 13, 2015 Rapporteren Share Geplaatst February 13, 2015 Ik had het zelfde met mijn 2,5"verhogingskit. ik heb toen ik ze nieuw kreeg allemaal naast elkaar gezet en ze waren allemaal het zelfde. na monteren stond ik kant 4 cm hoger.. wat er niet uit zag.. uiteindelijk heb ik 1 shackel een paar cm langer gemaakt( wat tot nu toe niemand opgevallen is) maar ik baal er wel van. succes groet Paul Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.