Spring naar bijdragen

Opbergen (Kist),


Recommended Posts

Hello,

 

Sinds een paar weken trotse eigenaar van een Cherokee XJ (BJ2000).. 

 

Een van de eerste dingen die me opvielen was de opbergruimte in de kofferbak.. die is er niet..

Je kan je spullen in een krat zetten of onder een net leggen.. de uitsparing rechts is alleen handig om een subwoofer in te bouwen denk ik..

 

Om toch het nodige kwijt te kunnen een leger munitie kistje gekocht bij de dump.

Tot vandaag stond ie tegen de achterbank aan geborgd met een elastiek.. niet echt optimaal.

 

Ik heb van de week het reserve wiel verwijderd (dood gewicht.. en de kans dat..nou ja toch maar weg) en ik dacht: daar kan dat kistje mooi staan.. zie de foto voor het resultaat.

 

Spanband op maat gemaakt, kleine uitsparing in de kist gezaagd met een slijptol. De gezaagde uitsparing valt precies in de metalen plaat waar eerst de borgpen voor het wiel zat, daardoor staat de kist 'vast'; kan niet naar voren of achteren bewegen.

De spanband doet niet heel veel werk: hij 'duwt' de kist tegen de wand.

 

In het kistje zitten de volgende item's: gevaren driehoek, startkabels, spanbanden, gele hesjes, alcohol tester(s), wat elastieken en wat gereedschap.

 

Ik dacht ik zet het hier even neer, misschien brengt het anderen op idee

post-16351-0-62613300-1422470090_thumb.j

bewerkt door inny
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Iksjee,

 

Nope: reserve wiel niet verplicht.. sommige EU landen wel (zo weet ik dat het in Spanje bv verplicht is).

 

Tegenwoordig zit er bijna standaard op elke nieuwe auto een schuimreparatie kit.. die helpen niet echt maar goed (sommige merken wel, als er een compressor bij zit).

 

Ik denk als ik op vakantie ga dat ik op het dak wel een reservewiel meeneem ;-)

 

Groet Indro

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...