Spring naar bijdragen

Helemaal Nieuw, Behalve De Jeep Die Is Oud.


ieism
 Share

Recommended Posts

Sinds een paar weken heb ik opeens een Grand Cherokee 2.7CRD (WJ), ter vervanging van mijn met oud en nieuw uitgebrandde Kangoo 4x4. Eigenlijk wilde ik ook wel iets dat in het terrein iets hoger stond, en bij de vorige auto toch wel veel schade gereden omdat het natuurlijk geen terreinwagen was. Dit is al beter.

 

Moet wel veel aan gebeuren, want het budget voor een hele mooie was er gewoon niet meer. Heb geen hekel aan sleutelen, maar kan helaas niet alles zelf. Maar ondertussen een paar extra velgen met nieuwe winterbanden eronder, en 5000km in de Alpen zit er al op zonder al te grote problemen.

 

De auto is wat onrustig op de snelweg met gas terugnemen en gas geven, dan trekt hij sterk naar links en rechts. Remedie is het ding gewoon op de cruisecontrol tot je echt moet remmen. Met de rem erbij gaat hij redelijk recht. :whistle:

Ik heb een paar lower control arms voor de achteras besteld, heb het idee dat er speling zit in de rubbers heirvan waardoor de as beweegt. Hopelijk is dat de oplossing.

 

Nieuwe filters en olie meteen gedaan, injectoren zagen er prima uit die zijn al een keer gedaan lijkt wel.

 

Dan nog nieuwe olie in het achterdiff met de juiste toevoeging, nog even op deze site zoeken of dat zelf te doen is en wat ik nodig zou hebben. Heb het idee dat de vorige eigenaar dit al een tijdje niet gedaan heeft, beter maar meteen doen want de auto heeft veel met aanhanger gereden denk ik.

 

Ik ga vast heel veel domme vragen stellen binnenkort, maar eerst ga ik heel veel lezen hier en hopelijk lekker rijden.

 

Ivar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom! Over dat onrustig rijden: ik weet niet hoe het met een WJ zit, maar als ik mijn XJ in 4x4 (voor op de weg!) heb rijdt hij een stuk rustiger (dan met alleen 2WD achterwielaandrijving)

En issie standaard, of verhoogd? Dat laatste kan je ook een afwijking met remmen opleveren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@DUC Er is alleen maar 4x4, het is een Quadradrive dus ik kan 'm niet in 2WD zetten. Hij is standaard, maar er zitten sterkere veren voor een aanhangwagen in achter en ik heb er iets grotere banden onder gezet.

 

De triangel zal ik ook meteen nakijken, kan je de bussen vervangen of moet je het als geheel kopen. De draagarm zie je bewegen bij het rubber, dat laijkt me niet helemaal de bedoeling en aan de andere kant doet hij dat niet. Het is niet te duur om te vervangen dus dat doe ik voor de zekerheid toch maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Onderste draagarmen zijn niet zo kritisch op de WJ, meestal zijn de bussen van de triangel op de achteras het probleem.

Siert.

 

Siert. Het was toch de draagarm aan de passagierskant. Simpele manier om dit te checken is de auto op de handrem een beetje heuvelop zetten en met de rem erop langzaam weg proberen te rijden. Als de auto beweegt, maar het wiel blijft staan weet je dat het de draagarm aan die zijde is. Dan heb ik het over een centimeter of twee beweging, het moet er ongezond uitzien.

De triangel heb ik wel gecontroleerd, maar er zat weinig beweging in. Ik had de indruk dat hij al eens vervangen was.

Overigens is het vervangen van een draagarm een fluitje van een cent, achteraf heb ik spijt dat ik ze niet meteen allebei gedaan heb. Maar goed, de auto gaat in ieder geval weer netjes rechtdoor. Dank voor je hulp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...