Spring naar bijdragen

Iemand Bekend Met Deze Storing


Recommended Posts

6 weken geleden heb ik getankt en toen wou de Jeep Compass niet starten. De startmotor draaide maar het leek erop dat hij niet wou ontsteken of geen benzine kreeg. Doorstarten gaat niet, want de boordcomputer stopt de startmotor als hij te warm dreigt te worden. Afijn, na een half uur wachten deed hij het gewoon en ben ik weer een aantal weken probleemloos doorgereden. Vorige week bleek de accu leeg te zijn. Volgens de garage was de vorige keer ook al de spanning beneden de 9,2 volt en wilde hij daarom niet starten.

Vandaag weer getankt en hetzelfde probleem. Wel ronddraaien maar niet aanslaan van de motor.
Toch onze visite kunnen doen, vanavond bij de auto gekomen, 1 x de contactsleutel om, en hij draaide direkt als een zonnetje.

 

Wat kan de oorzaak zijn van dit probleem.

 

Marc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank Ab.
Nee de storingscodes zijn nog niet uitgelezen. Ga daarvoor vrijdag naar de garage.
Motor is 2,4 liter  4 cylinder 175 pk. Kmstand: 87.000. Benzine 95 euroloodvrij.

Is het een normaal verschijnsel dat een motor niet start na tanken, of uitzetten en binnen 5 minuten weer willen starten.  Mijn vorige auto (peugeot 307) starte altijd na het tanken.
En waarom is het nog maar 2 keer voorgekomen????  Waarom de ene keer wel en de andere keer niet. Zelfs de hoeveelheid benzine speelde geen rol.
Vind de auto eigenlijk niet zo betrouwbaar.  Zit na 4 maanden eigenaar alweer stiekum naar een ander te kijken, en dat wordt geen JEEP meer kan ik je vertellen.

Maar ja, zal dan weer flink wat moeten gaan bijbetalen.

Voorkeur blijft toch nog een jaar of 7 hierin te rijden.......(hij rijdt zo allemachtig lekker ondanks het nodige verbruik)

 

Marc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Storingscodes kun je zelf ook uitlezen, eventueel met een simpele OBD scanner.

Als je toch bij de garage bent, vraag dan ook of er nog recalls of TSB's zijn voor jou model.

 

.
Vind de auto eigenlijk niet zo betrouwbaar.  Zit na 4 maanden eigenaar alweer stiekum naar een ander te kijken, en dat wordt geen JEEP meer kan ik je vertellen.


Sjaa...... je kan ook een Skoda Fabia kopen..... mankeert nooit iets aan..... Zo onbetrouwbaar is de Compass nu ook weer niet. Deze storing zijn wij hier in ieder geval nog niet tegen gekomen.
 

Met een Tsjechische auto heb je de minste kans op pech onderweg. Dat meldt pechhulpdienst Route Mobiel.

Met een Skoda heb je de minste kans om pech te krijgen onderweg. Dat meldt pechhulpverlener Route Mobiel, die de cijfers van hulpaanvragen heeft geanalyseerd en gecategoriseerd naar land van herkomst van de auto. Japanse auto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zal ik zeker vragen. Ik weet niet wat het is, maar de garage zal het wel weten.

Ik heb zelf geen snars verstand van auto's (vroeger kon je nog wat doen, maar met de  huidige electronica )  :no:  dus moet alles laten doen.

Even een google search en je ziet dat er toch vele met hetzelfde probleem kampen: https://www.google.nl/search?q=2007+jeep+compass+won%27t+start&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=0TXJVJW1CIbAOezggOgL

 

Hoop maar dat ze wat vinden.  De Compass rijdt gewoon super lekker.  Wil hem toch houden. Maar het vertrouwen is wel even beschadigd.

 

Marc

bewerkt door marc1956
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er werd geen storing gevonden in de auto (volgens de computer).

Er zijn TSB's  en de recalls zijn gedaan.

Volgens de garage waren er twee mogelijkheden: ik had getankt tot in de nek en af en toe liep er wat benzine in de ontluchtingsgaten. Mogelijkheid zou kunnen zijn dat hierdoor de ontluchting van de tank niet meer werkte en er daardoor door door de pomp geen benzine aangetrokken kon worden.

Tweede mogelijkheid is een storing in de contactsleutel, maar dit werd onwaarschijnlijk geacht omdat hij na een tijdje stilstand wel startte.

Dus mogelijkheid 1 is waarschijnlijk de beste. 

Voor de zekerheid toch maar de reservesleutel bij me steken.

 

marc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er werd geen storing gevonden in de auto (volgens de computer).

Er zijn TSB's en de recalls zijn gedaan.

Volgens de garage waren er twee mogelijkheden: ik had getankt tot in de nek en af en toe liep er wat benzine in de ontluchtingsgaten. Mogelijkheid zou kunnen zijn dat hierdoor de ontluchting van de tank niet meer werkte en er daardoor door door de pomp geen benzine aangetrokken kon worden.

Tweede mogelijkheid is een storing in de contactsleutel, maar dit werd onwaarschijnlijk geacht omdat hij na een tijdje stilstand wel startte.

Dus mogelijkheid 1 is waarschijnlijk de beste.

Voor de zekerheid toch maar de reservesleutel bij me steken.

marc

Die ontluchting lijkt me ook een onwaarschijnlijk verhaal, maar mocht dat het probleem zijn is het natuurlijk wel makkelijk op te lossen door even de benzinedop los te draaien.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

inderdaad onwaarschijnlijk, want ik heb die tankdop toch een paar keer losgedraaid die zondagochtend.

Zou het kunnen dat de benzine de ontluchtingsslang is ingelopen. Doordat de auto toen een dag stil heeft gestaand de benzine is verdampt en daardoor 's avonds weer startte??

 

Marc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bwa Marc, na 2 weken (en langer) stilstand zou diene ook moeten starten... laat de garage alvast een ticket maken en opsturen naar Jeep.... duurt het te lang tot ze een oplossing hebben, jeep klantendienst bellen, dan zijn ze presies iet rapper. ne mail haalt niks uit want na (ik weet ni hoeveel maand nu) nog steeds geen antwoord op gehad....

 

grts Mojito

 

ps: jeep niet te snel op geven he....

it's a jeep thing.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Sinds lange tijd weer last gehad van dit euvel.

Op aanraden van de garage had ik de reservesleutel bij me.

Die erin en gelijk aanslaan.

Zou er dan iets mis kunnen zijn tussen de communicatie  van de sleutel en de startonderbreking??

Zo ja, wat is er aan te doen.

 

marc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk, dan zijn we al een heel stuk verder. Hoogstwaarschijnlijk ligt het dan aan de sleutel omdat hij de 2e sleutel wel gelijk pakte. Deze kun je via eBay voor weinig krijgen, maar inprogrammeren moet wel via de dealer. Let op dat er verschil kan zijn tussen een Amerikaanse sleutel (panic knop, deze krijgen we niet altijd werkend op een Europese uitvoering) en een Europese.

Een andere optie is de immobilizer receiver, hoe dit bij de Compass zit weet ik niet precies maar bij de meeste Chryslers van die jaren is het een soort schijf met een ring om het contactslot. Stuk minder aannemelijk en ook een stukje vervelender, de nieuwe receiver moet dan ingeleerd worden in de ECU en alle sleutels moeten opnieuw ingeprogrammeerd worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan kan ik dus ook de reservesleutel als hoofdsleutel gebruiken.

Heb bij mijn vorige wagen is op de sleutel gezeten en die was helemaal verpulverd. Heb toen ook via ebay een sleutel gekocht en de chip erin overgezet. Ging probleemloos.

Zit er in deze sleutel ook een chip. Kan niet zien waar de sleutel open moet. Dat was bij de vorige wel.

Enig idee wat het inlezen gaat kosten???

 

 

Marc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...