Spring naar bijdragen

Wie Heeft Zijn Jeep Nog?


Petrus
 Share

Recommended Posts

Zo, we zijn nu dik een jaar verder... wie heeft zijn Jeep nog? of geschorst in opslag.. of wie rijd er nog mee?

 

Heb hem zelf geschorst in opslag staan wachtend op 40 jaar of dat de rechtszaken van Stichting Vrijstelling oldtimer wat gaan opleveren..

 

Ben benieuwd.. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoe zo gewoon gas er uit en rijden volgend jaar willen ze weer alles veranderen

en dan mag je ook binnen steden niet meer in en word je geflitst op traject controles

ze verzinnen wel wat je bent gewoon een vervuiler zeggen ze dus moet je betalen of elektrisch gaan rijden

dus gas er uit en voor 10 euro per maand knallen nu het nog kan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er nog steeds 2, 1 wacht tot 1 Maart(LPG gedemonteerd) en de andere is in restauratie, dit staat stil nu; aan 1 zijde dorpel compleet vervangen, andere kant moet nog maar ben er nog steeds ziek van.

Het nieuwe plaatwerk ligt klaar voor de vloeren, body is compleet kaal en gestraald.

 

Eerst Weekers en nu een kwiebus, ben benieuwd waar ze nu weer mee komen, ik wacht; af zonde van de auto, maar ook zonde van de tijd en de centen.

 

Nog een jaar of wat aanzien, body hangt prima aan de zolder.

 

Vreemd eigenlijk, dat deze mensen alleen maar aan geld denken en burgertje pesten, wat zouden ze zelf voor hobby hebben ?

Het leverd niets op, het kost ons allemaal geld.

 

Oh ja beste wensen allemaal, we sukkelen verder :D

bewerkt door wagojeneer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb hem nog, maar ja hij is dan ook uit 1968...dat praat wat makkelijker. Maar wel fijn dat er nog meer kan rijden!

 

Nu ik hier tocht schrijf....ik ben nog op zoek naar een veer waar de achterklep mee open gehouden wordt, de lange ijzeren staaf. Er zitten er 2 in, aan de onderkant van de klep. Heeft iemand er nog eentje liggen? De linkse dan. Nu er toch veel Wagoneers misschien niet afgebouwd worden zou het zomaar kunnen.....

bewerkt door vjeepwagoneer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verhouding rijden-sleutelen ligt hier nog steeds op ongeveer 1 mile per uur, maar de Waggeleer rijd dus af en toe nog wel. :D

Het zal ooit wel een keer een betrouwbaar ding gaan worden, maar tegen die tijd zijn we zeker 1 of 2 verkiezingsrondes verder.

('t is trouwens een '71er, dus ook blijvend vrij)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die van mij is nadat ie net klaar was gedeeltelijk de shredder in gegaan. Daar kreeg ik 4500 voor middels een sloop / terugkoop milieu vriendelijke auto subsidie. Mijn Wagoneer was uit 84, had lpg eruit gehaald maar reed 1 op 3 nu.

Dus rijd nu in een aardgas auto, wat verder wel bevalt. 400 km voor drie tientjes.

De restanten van mijn Jeep, met name de aandrijflijn, gaan in april in de wagen van een clublid. Dat gaan we samen doen. Hij heeft er een eerlijke prijs voor over plus al dat werk is nu ergens goed voor.

Desondanks schrijf ik er een bedrag van een nieuwe I10 op af en vier jaar sleutelen.

Toch gaat de aardgas Caddy nu in de verkoop. Heb regio Zutphen een bruine Chief uit 77 gezien, die in 2 jaar vanaf chassis restaureren of ik ga tzt voor een Cherokee uit 2003.

Maar gaat er nu weer iets veranderen op Belasting gebied ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn Waggy rijdt nu op de Belgische wegen in de rondte  :cry: en ik heb nu een gewoon "burger-autootje". Dat is  - met dank aan dat stelletje haagse ....... - nog net te betalen :frusty: 

Ben met Petrus zeer benieuwd wat men nu weer gaat verzinnen om "ons" het autorijden onmogelijk / onbetaalbaar te maken.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jazeker, jammer voor de FSJ's, jammer voor alle liefhebbers van auto's die nog geen 40 jaar zijn. Zuur dat het zo heeft moeten lopen. Gebaseerd op valse informatie en de slappe houding van 1e en 2e kamer. 

Net wat Marco zich afvraagt.... wat gaat er nu weer gebeuren dit jaar. Ik hoop nog altijd dat de stichting vrijstelling oldtimer nog wat voorelkaar krijgt met die processen die ze aanspannen. Maar heb er een hard hoofd in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jazeker!!!

 

Mijn Chief uit '79 is bijna klaar om weer de  weg op te gaan!

 

2 jaar geleden ging mijn motor stuk, nieuw blok gekocht in Amerika.

 

Na grondige revisie van de versnellingsbak, oliepomp, carburateur, nieuwe drukmeters, ontsteking, nieuw uitlaatsysteem met cherrybomb, vacu

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jazeker!!!

 

Mijn Chief uit '79 is bijna klaar om weer de  weg op te gaan!

 

2 jaar geleden ging mijn motor stuk, nieuw blok gekocht in Amerika.

 

Na grondige revisie van de versnellingsbak, oliepomp, carburateur, nieuwe drukmeters, ontsteking, nieuw uitlaatsysteem met cherrybomb, vacu

bewerkt door Petrus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dubbele post, tekst verwijderd

Hallo Petrus hier vanuit Reuver gem. Beesel een wip over de spoorlijn naar offenbeek .

heb zelf een jeep grand wagoneer uit1987 ingevoerd vanuit duitsland in 2006 en 4 jaar later geruild voor een chevy uit 1973 staat je waggy in zwolle of in reuver ? groet Arcar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik rij op mooie dagen nog rond met mijn '74 cherokee chief (LPG), maar ga hem binnenkort te koop zetten.

Vind het erg jammer dat  een de full size jeep groep nu behoorlijk is uitgedund.

 

Ja daar heb je gelijk in. Wagoneers heb je nog van voor 1976 maar Chiefs eigenlijk niet dacht ik. Dus die worden nu extra zeldzaam..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai, nee wij hadden een rode Jeep Grand Wagoneer Limeted uit 1987 gekocht in Bochum bij Essen en op duits kenteken naar Oppe Reuver gereden (mag niet kan dus wel als je een goede afspraak maak met de verkoper) dat was dus in 2006 en na aanvraag van een keurings kenteken naar Venlo gereden om een NL-kenteken te krijgen en invoerrechten te betalen ,dat was in totaal nog eens 760 euro  boven op de aankoopprijs, we kregen een klein kenteken (a 34 euro) met het kenteken

91 Xtra Fette Grote Bak en hebben na de Apk-Keuring met de Jeep +/- 5 maanden rondgereden tot ons de info toe kwam dat die eikel uit den haag ging liggen te rommelen met de wegenbelastingvrije toekenning als de auto meer als 25 jaar oud was.

De kat uit de boom gekeken en besloten om dan maar de Jeep te verwisselen voor een AMI van meer als 40 jaar oud en in 2009 een ruil gemaakt met/voor een Chevrolet Pick-Up uit 1973 in blauw met wit uitvoering.

We hebben geen spijt van de ruil maar kijken nog steeds om naar een Jeep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er zitten denken om een oudere ami te kopen maar er is niet zo heel veel waar ik echt van denk: die kan de Chief vervangen. Ik vind Wagoneers wel leuk maar niet genoeg. Ik wil eigenlijk alleen maar de Chief rijden... hahaha erg he.

 

Voorlopig staat ie in opslag en wacht ik eens af wat er gaat gebeuren. Zodra het met de centjes kan wordt ie optisch gerestaureerd. Technisch is ie helemaal in orde nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hallo

 

Mijn wagoneer '82 na staat na een restauratie van 2 jaar in een verwarmde garage te wachten tot het 1 maart wordt,

gastank verwijderd,en gebruik gemaakt van de oldtimer regeling, maar als ik alles van te voren had geweten?

 

hier een link naar mijn facebook pagina

 

https://www.facebook.com/pages/Jeep-Wagoneer/133186460169193

 

na regen komt zonneschijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...