Spring naar bijdragen

Wie Heeft Zijn Jeep Nog?


Petrus
 Share

Recommended Posts

Ik heb hem nog, maar ja hij is dan ook uit 1968...dat praat wat makkelijker. Maar wel fijn dat er nog meer kan rijden!

 

Nu ik hier tocht schrijf....ik ben nog op zoek naar een veer waar de achterklep mee open gehouden wordt, de lange ijzeren staaf. Er zitten er 2 in, aan de onderkant van de klep. Heeft iemand er nog eentje liggen? De linkse dan. Nu er toch veel Wagoneers misschien niet afgebouwd worden zou het zomaar kunnen.....

ik heb nog 2 nieuwe liggen van de achterruit van een wrangler YJ hardtop    2 voor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Dat is het mooie van zelf sleutelen, je begint wel eens ergens aan....en dan uiteindelijk lukt het toch om het zelf op te lossen. En dan weer zelf ermee wegrijden is iedere keer weer een feest! Na een paar jaren zelf sleutelen en rijden ken je je Waggie van binnen en buiten. Mooi toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ja, ik heb mijn wagoneer ook nog.

Heb de periode dat mijn wagoneer niet meer

belasting-vrij was benut, om mijn motor te

laten reviseren. Ook maar eens voorzien

van nieuwe dorpels, en de auto een nieuwe

lak laag gegeven.

Vorig jaar juni op zijn 40e verjaardag was

hij klaar. En wordt hij regelmatig uit de garage

Gehaald om een ritje te maken.

Ik vind het wel erg jammer dat voor degene die

buiten het gunstige belastingtarief nu een einde

is gekomen aan deze hobby.

post-2565-0-51671900-1438235890_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Zo... na iets meer dan 2 jaar wordt de Chief uit de stalling gehaald en ga ik er weer mee rijden. Technisch helemaal goed weg gezet dus nu meer de cosmetische kant aan de beurt. Zgan achterbumper erop. Achterklep vervangen en nog tal van kleine dingen.

:D

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

HE Petrus!

 

Ik heb de '78 Chief & de '86 Woody nog.. Chief is volgend jaar 40 en ik heb inmiddels de Woody gestript van zn LPG en is bijna klaar voor de omkeuring. Ohja, er is nog een Cherokee 60th Anv. uit 2001 bijgekomen..

Laat even weten hoe het gaat met jouw Chief!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Zooo, de straftijd is bijna over voor mij. Begin Juni volgend jaar mag er weer belastingvrij gereden worden in de Jeep.  😁

Heb hem technisch in orde weg gezet maar al die jaren stil staan doet ook geen goed. Dan is het cosmetisch gedeelte aan de beurt.😐

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Jeep Cherokee Chief Wide Track goed gebruikt deze zomer....toch ongeveer 3500 mijlen gereden en dat zonder problemen...nu het weer minder wordt is ie minder 'blij'....eerst kachelradiator stuk...als ook rem achter 'lek'....dat gerepareerd...toen startte hij van moeizaam naar helemaal niet meer...kennelijk genen vonk..wordt aan gewerkt.

Zodra hij weer loopt ga ik weer op pad met de 6.6 V8. Hij staat droog dus dat scheelt al zoveel en bij echt kutweer/nattigheid blijft ie in de schuur. 

Bouwjaar 1976 dus idd zolang het kan rijden met de Jeep

154429151230883633872.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...

En daar zijn we weer, weer 2 jaar verder dan gepland maar er zit schot in. De Chief is al een tijdje uit de stalling en heeft een hele grote beurt gehad waarbij van alles 

is vervangen en ververst. Achterklep vervangen die was doorgeroest en APK zit er aan te komen. Dan.... moet er cosmetisch vanalles gebeuren. De blanke lak is voor zeker 50% verdwenen en hier en daar roest en gaten op de bekende plekken dus daar ga ik mee aan de slag nog. Maar even zien hoe alles loopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

😍 De Chief is weer thuis eindelijk! Na wat is het.... 8 jaar geloof ik. Heb er afgelopen zaterdag weer voor het eerst mee gereden.

Hij staat nu in de garage te wachten op de volgende rit. Achterklep is vervangen en moet nog even de ruit wiperseals monteren. Voor de rest moet er nog vanalles gebeuren met de body maar technisch is ie in orde. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 hours ago, Petrus said:

😍 De Chief is weer thuis eindelijk! Na wat is het.... 8 jaar geloof ik. Heb er afgelopen zaterdag weer voor het eerst mee gereden.

Hij staat nu in de garage te wachten op de volgende rit. Achterklep is vervangen en moet nog even de ruit wiperseals monteren. Voor de rest moet er nog vanalles gebeuren met de body maar technisch is ie in orde.

Maar hij rijdt weer.... 👍

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...