Spring naar bijdragen

Voorstellen En Vraag - Cherokee Srt8 - Lpg


Recommended Posts

Goedenavond dames en heren,

 

Om mezelf kort voor te stellen, mijn naam is Dino, nog geen bezitter van een Jeep, maar hier kan verandering in komen :)

 

Op dit moment ben ik in het bezit van een Chrysler 300C Touring (de 5.7 HEMI), een heerlijke auto, maar ik ben op zoek naar een "upgrade". Deze upgrade denk ik te vinden in de Jeep Grand Cherokee 6.1 SRT-8 (2006)  :D  Het vermogen, de hoge instap en de kleur spreken mij aan.

 

Meevaller is dat ik mijn audio spullen uit de Chrysler om kan zetten naar de Jeep.

 

Een van mijn eisen mbt de aanschaf is het kunnen inbouwen van een LPG installatie. Nu kan LPG bijna altijd, alleen ik ben benieuwd waar deze weggewerkt kan worden. Als ik onderaan de auto kijk, dan lijkt me hiervoor geen ruimte vanwege de uitlaten die naar het midden geleid worden. Als ik de kofferbak open en aan de lipjes trek, dan kom ik in de ruimte eronder. Alleen hieronder vond ik niet nog een ruimte waar ik het reservewiel hoopte te vinden. Niets..

 

Heeft deze bolide

post-16270-0-16414100-1419280525_thumb.p

post-16270-0-66231800-1419280525_thumb.p

post-16270-0-13502000-1419280526_thumb.p

bewerkt door Dinoms
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Michel,

 

Dank je voor je bericht!

 

Het betreft een auto met 100.000 km en er zit al een trekhaak onder (zie bijlage). Voor de volledigheid nog een foto van de onderkant aan deze post toegevoegd.

 

De hamvraag blijft, zit er een reservewiel id kofferbak bij een SRT, weet je dat?

*edit* O wacht, je bedoelt dat de uitlaten helemaal naar de buitenkanten zijn geplaatst. Dat zijn deze uitlaten dus niet.

post-16270-0-51002300-1419328428_thumb.j

post-16270-0-29694400-1419328429_thumb.p

bewerkt door Dinoms
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de WH modellen hangt het reservewiel onder de koffer. Buiten dus.

 

Je moet het naar beneden lieren met de moer die in de koffer  zit.

 

Op de plaats van het reservewiel zou je kunnen een onderbouw ringtank hangen.

 

Maar op die foto's van jouw , hangt er blijkbaar geen reservewiel en geen houder ?

 

Misschien heeft de SRT dan geen reservewiel, enkel een spuitbus.

bewerkt door fransdemers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb reeds een antwoord, geen reservewiel. Enige mogelijkheid om LPG te rijden is een tank in de kofferbak, 90 liter (geloof ik), met een doorsnee van 35 cm. Je bent dus 50% van de ruimte kwijt.

 

Nu bedenken of ik dat wil opofferen. Aan de ene kant vervoerd ik bijna nooit grote zaken, aan de andere kant.. het is een doorn in het oog :)

bewerkt door Dinoms
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey hallo, welkom op de site.

Ik ben ook even gaan googelen en ik heb wat voor je gevonden.

Het is wel in het Engels.

http://www.jeepgarage.org/f6/lpg-install-on-5-7-hemi-06-overland-3387.html

Dank je Jofer. Dit betref volgens mij enkel een 5.7, waar er geen uitlaat naar het midden loopt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de WH modellen hangt het reservewiel onder de koffer. Buiten dus.

 

Je moet het naar beneden lieren met de moer die in de koffer  zit.

 

Op de plaats van het reservewiel zou je kunnen een onderbouw ringtank hangen.

 

Maar op die foto's van jouw , hangt er blijkbaar geen reservewiel en geen houder ?

 

Misschien heeft de SRT dan geen reservewiel, enkel een spuitbus.

Inderdaad, geen reservewiel  :no:

 

Dank voor je bericht!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom en om gelijk met de deur in huis te vallen. Blok en dan vooral de koppen zijn niet gemaakt voor gas. 

 

Mag ik vragen hoe je aan deze informatie komt ? Waarom is dit blok niet geschikt voor LPG ? Heb je ervaring mee? zo ja vertel meer, en anders graag wat bronnen ?

bewerkt door igorn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

de srt-8 rijdt op run flat tires, vandaar geen reserveband. 

ik heb nog nooit een lpg srt-8 op marktplaats gezien met een tank IN de kofferbak dus het moet gewoon mogelijk zijn. Er staan nu een paar op markt plaats, dus ik zou die mensen gewoon bellen en vragen waar deze installaties geplaatst zijn, bij welke garage..Vervolgens die garage bellen en al je vragen stellen. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mag ik vragen hoe je aan deze informatie komt ? Waarom is dit blok niet geschikt voor LPG ? Heb je ervaring mee? zo ja vertel meer, en anders graag wat bronnen ?

 

Het zit hem in de performance blokken die gewoon minder goed tegen gas kunnen op de lange duur dan blokken waarvan minder gevraagd wordt qua prestaties.

De ervaring die ik ermee heb is dat ze geregeld in de garage hier staan waarbij de kosten oplopen van een koprevisie tot aan compleet nieuw blok omdat ze gewoon op zijn bij dergelijke kilometerstanden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan erover meepraten, weliswaar een 3.7 V6 maar toch een flinke koprevisie door ingebrande kleppen. Wat ik zo lees, kun je ongeveer 100.000 km probleemloos op LPG rijden en met geharde klepzetels waarschijnlijk wel langer. 

Ik heb alleen nergens gelezen dat ook de rest van het blok naar de ratten kan gaan door LPG rijden.

Mijn LPG tank zit overigens in het midden, aan de onderkant. (Jeep Grand Cherokee uit 2006)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...