gjoa Geplaatst December 5, 2014 Rapporteren Share Geplaatst December 5, 2014 Hallo ik heb bij mijn Jeep CJ -7 het lpg er uit gehaald en heb de carburateur vervangen voor een Holly. Ik heb sinds het Lpg eruit is een hoge Carter druk waardoor hij via o.a de stroom verdeler de olie eruit blaast. Ik heb de compressie opgemeten en deze is tussen de 9.6 en 9.8 dus niet sterk afwijkend. Heb het oliefilter en olie vervangen. Carter ontluchting schoongemaakt. Hij loopt op zich goed en mooi stationeer. Mijn vraag heeft iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst December 5, 2014 Rapporteren Share Geplaatst December 5, 2014 Waar gaat je carter ontluchting naar toe? Deze hoort uit te komen in het luchtfilterhuis. Wellicht zit je PCV vast, waardoor de druk niet weg kan. Je zou kunnen proberen deze even eruit te halen, en dan te kijken met draaiende motor of de olie nog steeds eruit komt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gjoa Geplaatst January 5, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 5, 2015 Dank voor de informatie en de slang komt in het luchtfilter uit en deze is ook geheel versmeerd met olie. Heb de slang al eens schoongemaakt. Ik wil nu beide slangen van het kleppendeksel in een tankje laten uitkomen zodat daar de olie achter kan blijven en hoop dan dat de rest niet meer versmeerd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rcroy Geplaatst January 6, 2015 Rapporteren Share Geplaatst January 6, 2015 Mijn CJ7 had dit ook, hele luchtfilter zat vol. Ik heb toen inderdaad de slangen van het kleppendeksel in een tankje (blow-by canister) laten uitkomen. Bij mij is de oorzaak versleten valve stem seals (dien ik eens te vervangen). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rcroy Geplaatst January 6, 2015 Rapporteren Share Geplaatst January 6, 2015 Op zich valt het trouwens wel mee hoeveel olie er in het tankje komt, maar een kleine hoeveelheid in de luchtfilter is al een hele smeerboel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gjoa Geplaatst February 8, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2015 Dank je wel voor de info wist niet dat er een offici Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rcroy Geplaatst February 8, 2015 Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2015 (bewerkt) Ik heb de stem seals nog niet vervangen, ik heb namelijk op het USA forum iets gelezen over "motor honey". Baat het niet, schaadt het niet, dus dit eens toegevoegd. Gooit er veel minder olie uit nu. Desondanks staan de stem seals nog op de todo lijst . De kop hoeft daarbij trouwens niet gedemonteerd te worden, een beetje luchtdruk in de cylinder opbouwen (door de bougieaansluiting) houdt de klep op zijn plaats terwijl je de veer loshaalt om de seals te vervangen. February 8, 2015 bewerkt door Rcroy Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gjoa Geplaatst February 15, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 15, 2015 Roy heb jij die motor honey in Nederland gekocht en zo ja waar. Weet jij hoe je kunt checken of de stem seals vervangen dienen te worden. Alvast bedankt voor de info. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rcroy Geplaatst February 17, 2015 Rapporteren Share Geplaatst February 17, 2015 Ik heb de motor honey bij Heuts automaterialen gekocht: Wynss Stop Smoke. Bij blow-by kunnen er eigenlijk twee oorzaken zijn: versleten zuigerveren of versleten stem seals. De zuigerveren kun je controleren door de compressie te meten, is dit in orde kun je de zuigerveren uitsluiten en blijven de seals over. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.