Spring naar bijdragen

Carter Druk


gjoa
 Share

Recommended Posts

Hallo ik heb bij mijn Jeep CJ -7 het lpg er uit gehaald en heb de carburateur vervangen voor een Holly. Ik heb sinds het Lpg eruit is een hoge Carter druk waardoor hij via o.a de stroom verdeler de olie eruit blaast. Ik heb de compressie opgemeten en deze is tussen de 9.6 en 9.8 dus niet sterk afwijkend. Heb het oliefilter en olie vervangen. Carter ontluchting schoongemaakt. Hij loopt op zich goed en mooi stationeer.

Mijn vraag heeft iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...

Dank voor de informatie en de slang komt in het luchtfilter uit en deze is ook geheel versmeerd met olie. Heb de slang al eens schoongemaakt. Ik wil nu beide slangen van het kleppendeksel in een tankje laten uitkomen zodat daar de olie achter kan blijven en hoop dan dat de rest niet meer versmeerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ik heb de stem seals nog niet vervangen, ik heb namelijk op het USA forum iets gelezen over "motor honey". Baat het niet, schaadt het niet, dus dit eens toegevoegd. Gooit er veel minder olie uit nu.

Desondanks staan de stem seals nog op de todo lijst ;) . De kop hoeft daarbij trouwens niet gedemonteerd te worden, een beetje luchtdruk in de cylinder opbouwen (door de bougieaansluiting) houdt de klep op zijn plaats terwijl je de veer loshaalt om de seals te vervangen.

bewerkt door Rcroy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de motor honey bij Heuts automaterialen gekocht: Wynss Stop Smoke. 

 

Bij blow-by kunnen er eigenlijk twee oorzaken zijn: versleten zuigerveren of versleten stem seals. De zuigerveren kun je controleren door de compressie te meten, is dit in orde kun je de zuigerveren uitsluiten en blijven de seals over. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...