Jeepfreak2 Geplaatst November 12, 2014 Rapporteren Share Geplaatst November 12, 2014 Ik heb sinds kort een tik in de motor als hij warm is bij mijn 2006 Grand Cherokee. Ik heb de motorolie onlangs laten vervangen en toen is er achteraf bezien, te dunne olie in gegaan. Dus zat ik met een tik. Toen heb ik de olie laten verversen met de juiste olie en hoopte ik dat de tik weg zou gaan. Maar ook ondanks een speciaal goedje tikt hij nog steeds, alleen bij warme motor. Herkent iemand dit? En is het erg? De garage vermoedt de klepstoters. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
de jeeper Geplaatst November 13, 2014 Rapporteren Share Geplaatst November 13, 2014 (bewerkt) hallo jeepfreak2 wat het tikken betreft. dat zou wel eens kromme klep stoter kunnen zijn of meerdere. en er kunnen ook kleppen krom zijn om dat die niet goed hun werk kunnen doen met alle gevolgen van dien ps: een speciaal goedje voor de klep stoters daar geloof ik niet in. wordt het niet eens tijd voor een amdere garage B) :thumbsup: November 13, 2014 bewerkt door de jeeper Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepfreak2 Geplaatst December 4, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 4, 2014 Inmiddels een update. Ik kreeg onlangs de melding van een flikkerende motormanagement lampje. De auto ging ook slecht lopen, trillingen, auto sloeg af bij het stoplicht. Bleek dat de 5de cilinder niet meedeed volgens de ANWB. Auto is naar de garage en na een compressietest, bleek de 5de cilinder geen compressie te hebben. De kop moet er nu dus van af. Hopelijk vallen de kosten mee.....:-( Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepfreak2 Geplaatst December 13, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 13, 2014 Ok, het was dus een gebroken klepveer (!) en volledig ingebrande kleppen. Zo ver ingebrand dat de koppen niet meer te reviseren zijn. Wat is wijsheid? Nieuwe bestellen in de VS, duur 1200 euro per twee. Of van de sloop, deze zijn slechts 700 euro bij elkaar van een benzine auto met weinig km's. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst December 13, 2014 Rapporteren Share Geplaatst December 13, 2014 Balen man!Het was de 3,7 V6 toch? Hoeveel heeft ie gelopen? Geen flashlube klepsmering ivm LPG?Persoonlijk zou ik gaan voor nieuwe, maar dat komt doordat ik erg slechte ervaringen heb met gebruikte koppen. Had toen gebruikte koppen helemaal in Groningen gekocht van een forummer, laten vlakken, en pas later bleek dat beide koppen ook gescheurd waren Heeft me heeeel veel geld gekost en heb beide koppen zo weg kunnen gooien, en uiteindelijk toch nieuwe laten komen uit de VS.Hou er rekening mee dat je de gebruikte koppen ook nog moet laten vlakken (ik was er Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepfreak2 Geplaatst December 13, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 13, 2014 Hoi Wat is flashlube klepsmering? Geen idee of hij dat heeft of niet. De Jeep heeft ongeveer 180000 gelopen. Echt balen inderdaad, ik heb 'm pas een paar maanden. Dat afpersen is een goede tip, misschien dat mijn garage dit al van plan was, maar ik geeft het in ieder geval even door. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Everhardus Geplaatst December 14, 2014 Rapporteren Share Geplaatst December 14, 2014 Hallo Jeepfreak2, Bij flashlube wordt er bij rijden op lpg druppelsgewijze een olieachtige vloeistof meegegeven in het brandstofcircuit zodat de kleppen gekoeld/gesmeerd worden. Dit is te herkennen aan een klein vloeistofvoorraad tonnetje met een slangetje eraan richting inlaatspruitstuk.{ zoek anders even op google } Meestal ergens geinstalleerd links/ rechts voor in de motorruimte. Wel jammer zeg die extra kosten zo kort na aanschaf, mijn GC heeft helaas ook geen flashlube misschien dat ik het toch nog laat inbouwen heeft nu 100.000 km op lpg gelopen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepfreak2 Geplaatst December 14, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 14, 2014 Misschien inderdaad toch een goed idee om in te laten bouwen. Ik overweeg het nu ook. Ik kan nu niet bij mijn Jeep om te kijken of het erop zit maar ik vermoed van niet. Blijkbaar heeft het rijden op LPG best wel grote invloed op de kleppen. Mijn koppen waren zelfs niet meer te reviseren, zo zeer waren de kleppen ingebrand. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepfreak2 Geplaatst December 14, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 14, 2014 Nu ik gegoogled heb op flaslube realiseer ik me dat dat inderdaad in mijn Jeep zit. Blijkbaar heeft hij zijn werk niet zo goed gedaan. Hoe kun je controleren of het flaslube systeem werkt? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepfreak2 Geplaatst December 15, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 15, 2014 Ik heb bij nader inzien toch maar nieuwe koppen besteld in de V.S. Alles bij elkaar opgeteld zijn gebruikte niet heel veel goedkoper. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepfreak2 Geplaatst December 20, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 20, 2014 Koppen zijn onderweg. De vraag is nu, moet ik de klepzittingen meteen laten verharden? Ik ben bang dat ik deze hele dure operatie anders weer heb over 100.000 km. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst December 20, 2014 Rapporteren Share Geplaatst December 20, 2014 Koppen zijn onderweg. De vraag is nu, moet ik de klepzittingen meteen laten verharden? Ik ben bang dat ik deze hele dure operatie anders weer heb over 100.000 km. Hebben ze standaard al geen verharde zittingen? Mijn nieuwe koppen kwamen standaard al met verharde zittingen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepfreak2 Geplaatst December 21, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 21, 2014 Stom misschien, ik heb dat eigenlijk niet gechecked van te voren. Hoe kom ik daar achter? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst December 21, 2014 Rapporteren Share Geplaatst December 21, 2014 Open deur....mailtje naar verkoper? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepfreak2 Geplaatst December 21, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 21, 2014 Ja dat klopt, maar ik dacht meer aan of je het ergens aan kunt zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepfreak2 Geplaatst January 1, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 1, 2015 Update, eindelijk mijn Jeep weer terug. De nieuwe koppen hadden gelukkig verharde klepzetels. Maar niet alleen de koppen moesten vervangen worden, ook de waterpomp was niet goed en de kettingspanners moesten vervangen worden. Ach, het ligt toch open en kost toch al een klein fortuin...dus hupsakee. Uiteindelijk heeft de hele grap me 4 mille (!!!)gekost incl, arbeidskosten en onderdelen. Maar wat een genot om weer mijn Jeep te rijden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.