Spring naar bijdragen

Tik In Motor


Recommended Posts

Ik heb sinds kort een tik in de motor als hij warm is bij mijn 2006 Grand Cherokee. Ik heb de motorolie onlangs laten vervangen en toen is er achteraf bezien, te dunne olie in gegaan. Dus zat ik met een tik. Toen heb ik de olie laten verversen met de juiste olie en hoopte ik dat de tik weg zou gaan. Maar ook ondanks een speciaal goedje tikt hij nog steeds, alleen bij warme motor. Herkent iemand dit? En is het erg? De garage vermoedt de klepstoters.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo jeepfreak2

 

wat het tikken betreft. dat zou wel eens kromme klep stoter

kunnen zijn of meerdere. en er kunnen ook kleppen krom

zijn om dat die niet goed hun werk kunnen doen met alle

gevolgen van dien

 

ps: een speciaal goedje voor de klep stoters daar geloof ik niet in.

      wordt het niet eens tijd voor een amdere garage B) B) B)  :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

bewerkt door de jeeper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Inmiddels een update. Ik kreeg onlangs de melding van een flikkerende motormanagement lampje. De auto ging ook slecht lopen, trillingen, auto sloeg af bij het stoplicht. Bleek dat de 5de cilinder niet meedeed volgens de ANWB. Auto is naar de garage en na een compressietest, bleek de 5de cilinder geen compressie te hebben. De kop moet er nu dus van af. Hopelijk vallen de kosten mee.....:-(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ok, het was dus een gebroken klepveer (!) en volledig ingebrande kleppen. Zo ver ingebrand dat de koppen niet meer te reviseren zijn. Wat is wijsheid? Nieuwe bestellen in de VS, duur 1200 euro per twee. Of van de sloop, deze zijn slechts 700 euro bij elkaar van een benzine auto met weinig km's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:ohmy: Balen man!

Het was de 3,7 V6 toch? Hoeveel heeft ie gelopen? Geen flashlube klepsmering ivm LPG?

Persoonlijk zou ik gaan voor nieuwe, maar dat komt doordat ik erg slechte ervaringen heb met gebruikte koppen. Had toen gebruikte koppen helemaal in Groningen gekocht van een forummer, laten vlakken, en pas later bleek dat beide koppen ook gescheurd waren :frusty: Heeft me heeeel veel geld gekost en heb beide koppen zo weg kunnen gooien, en uiteindelijk toch nieuwe laten komen uit de VS.

Hou er rekening mee dat je de gebruikte koppen ook nog moet laten vlakken (ik was er

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi

Wat is flashlube klepsmering? Geen idee of hij dat heeft of niet. De Jeep heeft ongeveer 180000 gelopen. Echt balen inderdaad, ik heb 'm pas een paar maanden. Dat afpersen is een goede tip, misschien dat mijn garage dit al van plan was, maar ik geeft het in ieder geval even door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jeepfreak2,

 

Bij flashlube wordt er bij rijden op lpg druppelsgewijze een olieachtige vloeistof meegegeven in het brandstofcircuit zodat de kleppen gekoeld/gesmeerd worden.

Dit is te herkennen aan een klein vloeistofvoorraad tonnetje met een slangetje eraan richting inlaatspruitstuk.{ zoek anders even op google }

Meestal ergens geinstalleerd links/ rechts voor in de motorruimte.

 

Wel jammer zeg die extra kosten zo kort na aanschaf, mijn GC heeft helaas ook geen flashlube misschien dat ik het toch nog laat inbouwen heeft nu 100.000 km op lpg gelopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien inderdaad toch een goed idee om in te laten bouwen. Ik overweeg het nu ook. Ik kan nu niet bij mijn Jeep om te kijken of het erop zit maar ik vermoed van niet. Blijkbaar heeft het rijden op LPG best wel grote invloed op de kleppen. Mijn koppen waren zelfs niet meer te reviseren, zo zeer waren de kleppen ingebrand. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koppen zijn onderweg. De vraag is nu, moet ik de klepzittingen meteen laten verharden? Ik ben bang dat ik deze hele dure operatie anders weer heb over 100.000 km.

 

Hebben ze standaard al geen verharde zittingen? Mijn nieuwe koppen kwamen standaard al met verharde zittingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Update, eindelijk mijn Jeep weer terug. De nieuwe koppen hadden gelukkig verharde klepzetels. Maar niet alleen de koppen moesten vervangen worden, ook de waterpomp was niet goed en de kettingspanners moesten vervangen worden. Ach, het ligt toch open en kost toch al een klein fortuin...dus hupsakee.

Uiteindelijk heeft de hele grap me 4 mille (!!!)gekost incl, arbeidskosten en onderdelen. 

Maar wat een genot om weer mijn Jeep te rijden. B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...