Spring naar bijdragen

Welke Cj (Motor) Is De Beste?


billy
 Share

Recommended Posts

Ben begonnen met een 3.8, toen 4.2, daarna een 5.0 en nu een 5,9. Allen in dezelfde auto, alle amc. (Heb de auto nu 20 jaar) Jou vraag, welke is de beste? Geen idee. De 5,9 loopt prima, maar is wat dorstiger. Voor de km die ik er mee rij maakt me dat niet veel uit. Chevy blokken zijn goedkoper qua onderdelen, en er is ook veel meer van op de markt. Zou ik nu beginnen, zou ik, denk ik, voor een chevy 350 of 400 gaan. Persoonlijk vind ik het geluid van een v8 mooier. Succes met je zoektocht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een CJ6 te koop met een 3.8 motor.

Heb net dezelfde maar met 35" wielen en de motor voorzien van een weber carburator en spagetti uitlaat en moet bekennen dat dit goed werkt! Motor speelt met die 35" ers :o) en de Jeep is zeer kapabel in het terrein!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben begonnen met een 3.8, toen 4.2, daarna een 5.0 en nu een 5,9. Allen in dezelfde auto, alle amc. (Heb de auto nu 20 jaar) Jou vraag, welke is de beste? Geen idee. De 5,9 loopt prima, maar is wat dorstiger. Voor de km die ik er mee rij maakt me dat niet veel uit. Chevy blokken zijn goedkoper qua onderdelen, en er is ook veel meer van op de markt. Zou ik nu beginnen, zou ik, denk ik, voor een chevy 350 of 400 gaan. Persoonlijk vind ik het geluid van een v8 mooier. Succes met je zoektocht.

de V8 heeft ook mijn voorkeur chevy blok lijjkt me wel wat  en ik hoor als ik daarover vragen heb dat ik jou zeker zal vragen zo te horen heb je er verstand van...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een CJ6 te koop met een 3.8 motor.

Heb net dezelfde maar met 35" wielen en de motor voorzien van een weber carburator en spagetti uitlaat en moet bekennen dat dit goed werkt! Motor speelt met die 35" ers :ohmy:) en de Jeep is zeer kapabel in het terrein!

 

klinkt cool heb je een beetje meer info over jou cj6 ? mischien een foto?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja eens. Zes cilinder is een prima motor met weinig problemen, en sterk zat. Maar een v8 heeft iets. Iets wat ik mooi vind. Gewoon de brom, het koppel...... Maar daar mag iedereen een andere mening over hebben. Ach je hoeft toch niet alles te verklaren in het leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja eens. Zes cilinder is een prima motor met weinig problemen, en sterk zat. Maar een v8 heeft iets. Iets wat ik mooi vind. Gewoon de brom, het koppel...... Maar daar mag iedereen een andere mening over hebben. Ach je hoeft toch niet alles te verklaren in het leven.

 

ben ik mee eens ik heb nu 2x een 4 liter machine en geen slecht woord power is ook niet het probleem komt ook nog een kijken wat voor setup je hebt overbrenging bandenmaat zelfs wat voor bandenprofiel maar hermancj5 al zegt t is t geluid misschien t gevoel van een V8 ik kan er niet over oordelen..

ik zal eerst mn eigen JK moeten verkopen voor dat ik aan kan denken wat ik zou willen hebben maar de conclusie is eigenlijk een de motor 4ltr of v8 (welke is me nog niet duidelijk) die met de goede setup voor je werkt en dat is dus voor ieder verschillend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijk vind ik het geluid van een originele 6 cilinder voor een CJ een veel mooier geluid dan dat van een V8. Maar het geluid is voor mij nooit een criterium geweest bij de keuze van een auto, dus zoveel gewicht heeft mijn mening hier in niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Als je de juiste nokkenas en 2delige spagetti uitlaatspruitstuk met gescheiden dempers op een 6cilinder monteerd krijg je een geluid dat een V8 evenaart :ohmy:) zelfs een RVS BORLA uitlaatlijn klinkt al geweldig...

 

Als je een de prijs voor het steken van die nokkenas en de uitlaat rekent heb je bijna het chevy blok ;-)

 

 

4.0L onderblok met kop 4.2 high-output  (Stroker ) 4.6 Ltr,

 

Een 4.2 kop zou ik niet doen want die heeft slechte gasflow eigenschappen (weet niet hoe ik dit met een gewoon nl woord kan zeggen), Het is de 4.0 die high output was vanaf 89 of 90 dacht ik.

Een stroker is een 4.0 blok met krukas van een 4.2 en een aangepaste kop(pakking) om het simpel te zeggen. Bovendien moet die goed gebouwd zijn of heeft problemen met oa wamte. Ook is die onderhevig aan hogere slijtage, hoe meer pk, hoe sneller versleten.

Voor dat geld heb je een nagelnieuwe chevy en die heeft 2 cilinders meer.

Er staan verschillende cj's met v8 te koop.

Je kan ook een 4.0 kop op de 4.2 zetten met spagetti uitlaat en een 4bbl intake met andere carb, nokkenas, ... maar dat wordt duur. Dan steek je beter een 4.0 injectiemotor (daar zijn ook nogal wat aanpassingen voor nodig : cps, lambdasonde, ...)

En als je dan toch een andere motor steekt, neem dan een chevy :D

bewerkt door wimbo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4.0L onderblok met kop 4.2 high-output  (Stroker ) 4.6 Ltr, TH400 erachter

 

266 PK (118 standaard) trekt als een lier en klinkt heerlijk.

 

Een uitvoering zoals jij beschrijft gaat geen 266 pk leveren als je er een TH400 automaat achter heb zitten. Kan je echt vergeten. De th400 vreet al ruim 50Pk op. Tel daar de tussenbak en achterwielaandrijving bij op en je bent minimaal 70 a 75 pk kwijt zomaar.

 

Heb al zoveel mensen gehoort die strokers hadden gebouwd en allemaal riepen ze 270 a 275 pk minimaal zoals beloofd door de luitjes uit de states. Op de testbank bleken er wel heel erg veel paardjes met vakantie te zijn. Cijfers zeggen me niks. Ik wil testrapporten zien en dan praten we verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De setup bepaald alles. Ik had een v8 in mijn cj8 zitten en woog 2500kg. Tuurlijk ging die goed van zijn plek en het geluid van die v8 deed de 6 cilindertjes verbleken van kleur. Als ik er naast stond blies ik ze zelfs omver B) maar heb nu een 6 cilinder lijn met een een totaal andere overbrenging in de handbak, assen en tussenbak en dat werkt super. Ook het gewicht ligt ruim 500kg lager en dat merk je goed.

 

Er staat genoeg te koop en je moet gewoon bekijken wat je pad kruist en wat je past.

 

Heb al diverse jeeps omgebouwd van 6 cilinder tot chevy big block en kan je 1 tip geven. Koop gelijk iets wat je past want als je straks alsnog een blok wil gaan ombouwen van 6 cilinder naar V8 kan je dat zomaar 3 tot 5 duizend extra gaan kosten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is waar jij zelf mee tevreden bent...ik weet dat Ralf Kuller van K&S tuning een compressor en ook een turbo-kit met upgrades heeft ontwikkeld voor de 2.5 4cilinder ...en simpelweg versterke steekassen met lockers in de orginele assen en max.34" wielen.Hij heeft er al menig liefhebber mee versteld doen staan op wedstrijden en bouwt er nu veel per jaar om.gewoon omdat die Jeeps met de 2.5 massaal te vinden zijn voor heel weinig geld ...en door zo'n kitje heb je een lichte, vinnige kapabele 4x4 :o)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...