Spring naar bijdragen

Stuurbekrachtigingspomp


josk
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Eindelijk rijdt mijn jeep weer lekker na vervanging van de bladveren, dient zich het volgende probleem alweer aan.

Er lekt na het rijden olie op de grond vanuit de pulley van de stuurbekrachtigingpomp.

Ben vandaag nog bij de jeepdealer/garage geweest en die hebben er nog een speciale olietoevoeging bijgevoegd, maar waarschijnlijk is de keerring van de pomp lek.

Heeft iemand ervaring om een stuurbekrachtigingpomp te reviseren (keerringen vervangen etc als dat kan)

Of kan je beter vervangen? (door een goede gebruikte)

Of kan het nog wat anders zijn?

Groet

Jos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bel of mail deze meneer even; http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/jeep-onderdelen/m856965997-last-van-een-lekkend-stuurhuis.html

 

Ik heb mijn stuurhuis en pomp vandaag naar hem opgestuurd. Complete revisies van stuurpompen doet hij niet (zit complex in elkaar, weegt niet op tegen de kosten van een nieuwe), maar hij repareert ze wel als ze bij de poelie lekken.

Speciale wondermiddeltjes om het lekken tegen te gaan geloof ik niet echt in...

bewerkt door Masis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Bel of mail deze meneer even; http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/jeep-onderdelen/m856965997-last-van-een-lekkend-stuurhuis.html

 

Ik heb mijn stuurhuis en pomp vandaag naar hem opgestuurd. Complete revisies van stuurpompen doet hij niet (zit complex in elkaar, weegt niet op tegen de kosten van een nieuwe), maar hij repareert ze wel als ze bij de poelie lekken.

Speciale wondermiddeltjes om het lekken tegen te gaan geloof ik niet echt in...

Is dit Jim van Marktplaats, kan de advertentie niet meer zien.

Ben benieuwd hoe alles gedaan is.Ik zit ook aan een stuurhuis revisie te denken.

Jim had nog wel wat tips om eerst even naar te kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is dit Jim van Marktplaats, kan de advertentie niet meer zien.

Ben benieuwd hoe alles gedaan is.Ik zit ook aan een stuurhuis revisie te denken.

Jim had nog wel wat tips om eerst even naar te kijken.

 

Klopt Rody, het was inderdaad Jim. Als je wilt heb ik nog wel een telefoonnummer en mailadres voor je.

Ervaringen, sja.. Hij heeft er wel verstand van en heeft jarenlang voor B&S de stuurhuizen gereviseerd. Ook mijne heeft hij netjes gereviseerd, en hij liet me op de bankschroef zien dat hij na revisie inderdaad geen speling meer had. Toch stuurt hij naar mijn idee nog steeds niet helemaal 100%. Zou kunnen dat ik in het stuurkolom wat speling heb, maar ze krijgen de auto ook niet goed uitgelijnd. Enige wat ze doen is de waardes uit de computer uitlezen en daarop afstellen, maar de computer houdt natuurlijk geen rekening met de verhoging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey hoi Masis,

 

Email enz. heb ik al.

 

Heb gisteren de stelbout op het stuurhuis een slag tussen de kwart en een halve met de klok mee gegeven.

Morgen eens voelen hoe het nu rijdt.

Maar ik denk toch dat de speling tussen stuurhuis en uitgaande pitman-as te groot is.

Deze veroorzaakt waarschijnlijk ook de terug komende Death wobble.

Het is namelijk de enig speling die nog over is. :dry:

 

Zit dus wel erg na te denken om het huis te laten reviseren.

Maar ga ook nog even kijken wat een nieuwe kost. Het schijnt dat die namelijk weinig scheeld met een revisie.

 

Gr. Rody

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...