Spring naar bijdragen

Recommended Posts

Toen ik mijn XJ kocht,  deden enkele raamschakelaars het niet. Dat werd verholpen, maar het euvel is weer terug. Geen garantie natuurlijk.

Ik naar de garage (ben geen sleutelheld). Die kwam met een rampverhaal dat alles open moest en het een dure kwestie kon worden vanwege de ICs ofzo die in elke deur zitten.

Vanaf de bestuurdersdeur kan ik alle ramen behalve linksachter bedienen. Op de andere deuren werkt geen van de schakelaars. Is dat niet gewoon draadbreuk bij de bijrijdersdeur? En zo ja: hoe repareer je dat het best?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Draadbreuk(en) in de linker deur is het meest waarschijnlijk. Meestal in het rubber van de deur naar de deurstijl.

Je kan een deel van de bekleding verwijderen aan de deurstijl kant, daar de stekker losmaken, de bedrading uit het rubber halen en controleren/repareren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Draadbreuk is idd het eerste wat je zou moeten checken zoals Ab aangaf. Hier een goed filmpje hoe het allemaal makkelijk open te halen is:

 

 

Eventueel als het dan nog niet verholpen is kun je de "knoppen console" in de deur opnieuw solderen, zie voor uitleg: 

 

bewerkt door Adebisi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...

Handig zo,n forum. De laatste optie van mijn XJ 2001 die nog gerepareerd moest worden was de raambediening. Ik heb een originele master switch aangeschaft bij de Jeep dealer. Wel even 300 euro aftikken maar alles werkt nu weer perfect. Ook alle lampjes in de schakelaars van de deuren branden weer goed.

 

gr Ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...