Spring naar bijdragen

Knakkend Geluid Bij Optrekken In Het Gras


Recommended Posts

Besten,

 

Zojuist voorgesteld op het forum, nu al een vraag.

 

Ik heb sinds kort een GC WJ uit 1999 met V8 4.7l. Ik trok laatste eens op in het gras om te testen hoe dat ging. Ik hoorde een aantal beste wel harde bonken/knallen uit de achterdifferentieel? Ik vermoed dat ik een limited slip differentieel heb en ik las iets over remplaatjes. Ik kan mij voorstellen dat remplaatjes gaan werken bij ongelijke snelheid van de wielen, dat zou echter niet zo abrubt moeten gaan.... Ik denk dat er nooit olie ververst is in het differentieel dus dat moet ik maar eens gaan doen. Kan het zijn dat de LS die geluiden maakt of moet ik het ergens anders gaan zoeken. Ik heb met Erwin Maasbach achter het stuur rondjes gedraaid, toen hoorde ik ook iets bonken maar hij gaf daar geen speciale aandacht aan.

 

Kent iemand de NGK bobine's ? die kosten maar 30 euro op internet. Ik heb al twee gebroken bobine's vervangen, die zaten blijkbaar vastgerot en zijn bij het uithalen gebroken maar weer teruggezet. Je ziet een brandplekje bij de breuk, daar slaat de vonk dus over op de motor ipv naar de bougie. Die dingen zullen naar 15 jaar wel verteerd zijn dus ik ben van plan om ze allemaal te vernieuwen en met wat hittebestendig vet te plaatsen.

 

Ben benieuwd naar de reacties!

 

Groeten Otto

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

ik heb inmiddels door (na 1 1/2 jaar) dat het knakkende geluid de ketting uit de 247 tussenbak moet zijn die bij het optrekken op losse ondergrond zijn werk doet. Deze schiet dan over de tandwielen heen, de ketting zal opgerekt zijn. Ik rijd haast nooit in terrein dus knakkende geluid maar een paar keer gehoord. De tussenbak is dus niet gesloopt. Ik wil het wel gewoon goed hebben!

Ik zal de ketting moeten gaan vervangen en misschien ook de tandwielen als die slecht zijn. Misschien dan ook de lagers en keerringen maar meteen vernieuwen. In USA koop je alles voor $130, hier lastig te vinden en €350. Dan toch maar eens gaan bestellen in USA. En als alles weer in elkaar zit de juiste olie er in doen:rolleyes:

Nog suggesties?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hi Otto.

Op zich hoor ik dit geluid soms ook, maar nu alleen nog als ik heel erg veel gas geef op sneeuw ofzo. Ik laat het maar zo en zet de auto standaard in 4low als ik terrein ga rijden, dan is het ook weg. Ben wel benieuwd naar de oplossing. Het lijkt me bijna dat een tussenbak van de sloop monteren makkelijker is dan de ketting vervangen of niet? Voor @350 moet je die wel kunnen vinden denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Ieism,

Ik heb inmiddels een 247 tussenbak van een WJ HO afgehaald. Een rotklus maar ja voor €50 een goede(?) tussenbak is niet beroerd. Ik ga die tussenbak open maken en kijken hoe de kettingspanning is en of de lagers goed zijn. Ik heb dat gedaan omdat de WJ, als ik onderdelen moet kopen uit USA , 14 dagen op een brug staat.  Ik ga de bak wisselen, ik laat weten hoe dat gegaan is en of het probleem daarmee opgelost is.

Groeten Otto.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...

Beste mensen, ik heb inmiddels (november 2018) de nieuwe tussenbak geplaatst en het is een succes. Het heeft allemaal even geduurd (ruim 2 jaar) maar ik heb u geen overslaande ketting op de tandwielen van de tussenbak meer. Ik heb de oude tussenbak niet open gemaakt, ik geloof het wel, mijn diagnose klopte blijkbaar.

Dus: als je bij het optrekken op een losse ondergrond (gras/modder) harde knallen uit je aandrijflijn hoort dan zal het de ketting van je tussenbak zijn die overslaat op de tandwielen..

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...