Spring naar bijdragen

JEEP CAMP gezeur over vergunning


dezperado
 Share

Recommended Posts

Er staat vandaag weer een stuk in de Gelderlander op de Pagina Liemers waar alweer de afgegeven vergunning van JEEP CAMP 2005 ter discussie staat.

smileypissed4so.gif

OFF ROAD

PvdA tegen vergunning jeeps bij Rhederlaag

Door onze verslaggeefster

GIESBEEK

Rhederlaag staat als een van de vier terreinen permanent te huur op de website van 4WD- Nederland voor de fourwheeldrive- terreinsport. Bemiddelaar 4WD heeft dit jaar al voor vier evenementen vergunningen aangevraagd. RVG Holding, de eigenaar van Rederlaag, blijkt nauwe banden te hebben met 4WD.

Dit ontdekte het Zevenaarse PvdA- raadslid Stef Bijl. Hij is daar verbolgen over. De raad heeft niet voor niets in meerderheid bezwaar gemaakt tegen de off roadsport op de noordoever van Rhederlaag, zegt hij. Het college schrapte het plan daarom uit het bestemmingsplan Ruimte voor de Rivier, dat voor de vakantie werd bekrachtigd. Maar toen was de vergunningaanvraag voor het eerste weekend al binnen.

Het college heeft de aanvraag in de vorm van een ‘ eenmalige ontheffing van bestemmingsplan artikel 17’ gegoten en daarop kan de burger inspreken. Herman Sas uit Lathum heeft dat gedaan. Hij noemt het misleiding de sport eerst in het bestemmingsplan te weigeren en daarna via een vergunning weer toe te staan. De bezwaarmakers zijn uitgenodigd en krijgen vanavond uitleg over het ‘ principebesluit van het college’ van wethouder Wim Bless.

Stef Bijl heeft niet alleen op persoonlijke titel bezwaar gemaakt, maar ook met de PvdA schriftelijke vragen gesteld. „ Het college geeft zonder enig argument toestemming voor de four wheeldrive- activiteit, terwijl de politiek zich daartegen verzetâ€, uit hij zijn klacht. Hij is tegen een claim op het gebied, zoals 4WD die legt.

„ Het outdoorterrein is daarvoor te klein. Dat zie je ook, want er is voor een veel groter gebied ontheffing gevraagd. De noordoever zit tegen een groene zone en is te kwetsbaar voor deze sport. Als je regelmatig jeeps toestaat, trekt dat ook wildrijders aanâ€, weet Bijl.

Of het weekend op 11 september van Dutch Jeep Camp doorgaat, is de vraag. Organisator Ruud van Huët uit Giesbeek is erg aangeslagen, zegt hij. „ De aanvraag via 4WD ligt een jaar bij de gemeente. Dat is toch onbehoorlijk bestuur?â€

smileypissed4so.gif

smileypissed4so.gif

smileypissed4so.gif

smileypissed4so.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar Bijl had sowieso al nooit zijn huiswerk gedaan:

De PvdA in Zevenaar wil terreinwagens verbieden op onverhard terrein en weren uit de natuurgebieden. Over de commotie die zijn voorstel bij auto-eigenaars teweeg heeft gebracht, zegt Bijl: “Inhoudelijk ben ik niet van standpunt veranderd. Wat de woordkeus betreft, snap ik goed dat de term ‘terrorisme’ in deze tijd niet goed is gekozen. Het rondrijden in terreinwagens is ook minder wild dan ik had gedacht. Ik was niet op de hoogte van de groene code die eigenaars van terreinwagens verplicht de schade aan de natuur zo beperkt mogelijk te houden. Ik ben van plan contact op te nemen met het bestuurslid Van Huët. Een gesprek over deze kwestie lijkt me zinvoller dan dwangsommen te eisen.â€

Ben benieuwd naar t vervolg ...........

Beetje kwestie van (ERG) onbehoorlijk bestuur. Eerst vergunning afgeven, en dan die vervolgens intrekken, zo kort van te voren?? Zou ze wel erg veel gaan kosten... (En wat..... laat ik in het midden smile.gif )

Ben overigens errug benieuwd naar de juridische status van het betreffende gebied.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens: ik heb even ge informeerd bij mensen die t weten kunnen: ( tongue.gif )

Een vergunning afgegeven volgens (bijv) APV, kan NIET zondermeer, en zeker niet op dergelijk korte termijn, ingetrokken worden. Doet men dat toch, dan is dat buiten wettelijk. Daar Wetgeving BOVEN APV gaat, zou dat muisje in dat geval een gigantisch lang staartje kunnen krijgen.....

(Ja, ik had kunnen editen en aan de vorige post kunnen plakken, maar ik moet toch ook es aan de 100 berichten komen tongue.gif )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer een nieuw hoofdstuk in de soap rond Stef Bijl/PVDA begrijp ik.

Hij had en heeft idd zijn huiswerk maar half af en sputtert alleen maar zoveel mogelijk tegen.

De bezwaarmakers zijn uitgenodigd en krijgen vanavond uitleg over het ‘ principebesluit van het college’ van wethouder Wim Bless.

Maar even afwachten dan maar weer?

*verplaatst*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja wat moeten wij hier nou opzeggen.

Het is toch van de gekke dat wij nog stemrecht hebben als die knakkers toch lekker hun eigen gang.

Volgens mij zit hij ook bij de verkeerde partij groen Links is volgens mij beter.

Laat die man anders eens meerijden kan hij eens zien hoe leuk het is.

BULL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by dezperado@Aug 29 2005, 11:37

PvdA tegen vergunning jeeps bij Rhederlaag

En dat, terwijl er alles aan gedaan wordt om het naar z'n zin te maken wink.gif

Originally posted by weblog Stef Bijl+--><div class='quotetop'>QUOTE(weblog Stef Bijl)</div>
Ik verzamel boeken en foto's over Arnhem. Ook zijn stripboeken in trek bij mij.

<!--QuoteBegin-aankondiging JCN

Dutch Jeep®Camp staat dit jaar in het teken van het stripfiguur en de deelnemers ontmoeten zowel Asterix, Lucky Luke maar ook Tom Poes en Kuifje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beetje zielig dat je in de publiciteit moet komen over de rug van een stel serieuze hobbyisten die er alles aan doen een ander niet lastig te vallen en met een warm hard voor milieu en natuur. Gedraagt zich inderdaad als een stripfiguur.

Het punt over wild rijden is helemaal van de zotte. Als we nergens georganiseerd kunnen rijden wat zal er dan gebeuren ???? Juist..........

goofey26gl.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is dat precies waar de heer Bijl op zit te wachten... lekker rolbevestigend protesteren.... Wedden dat 'ie het uitbuit?

We zijn bijna allen lid van verenigingen, die stuk voor stuk weer bij de FNTC zijn aangesloten. Die verenigingen en de overkoepelende organisatie zijn m.i. de uitgelezen kandidaten om hier de kastanjes uit het vuur te halen.... Zij zullen door de politiek ook als volwaardig gesprekspartner worden gezien, terwijl individuele actie's meer als "oproer" zullen worden afgedaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by 87wrangler@Aug 30 2005, 23:54

We zijn bijna allen lid van verenigingen, die stuk voor stuk weer bij de FNTC zijn aangesloten. Die verenigingen en de overkoepelende organisatie zijn m.i. de uitgelezen kandidaten om hier de kastanjes uit het vuur te halen.... Zij zullen door de politiek ook als volwaardig gesprekspartner worden gezien, terwijl individuele actie's meer als "oproer" zullen worden afgedaan!

<div align="right">

Helemaal mee eens.

Ben bang dat individuele acties(hoe graag we dat ook willen) alleen

maar tegen ons werken.

Met waarschijnlijk als vervolg dat we straks nergens meer terecht kunnen

met onze JEEPS.

Dit geld natuurlijk niet alleen voor JCN maar voor alle 4x4 clubs.

Ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

pag1502mr.gif

Vervolg in de Gelderlander De editie van vanmorgen woe 31 aug 2005

vooral niet kwaad worden want het slaat helemaal nergens op.

quote

4WD op losse schroeven

Door onze verslaggeefster

GIESBEEK

Fourwheeldrive

weekenden rond het meer Rhederlaag in Giesbeek zijn op losse schroeven komen te staan. Zevenaars wethouder Wim Bless heeft nog eens goed naar alle bezwaren van omwonenden, de Milieu Werkgroep Giesbeek, de PvdA Zevenaar, Rhederlaag Natuurlijk en de Watersportvereniging Giesbeek geluisterd.

Deze groepen zijn fel tegen het rondrijden met jeeps op de noordoever van het meer. Zij vrezen aantasting van de natuurwaarden en vinden jeeps op stranden waar kleine kinderen spelen gevaarlijk. „ Ze crossen over het strand en over de touwen waar wij onze schepen mee aanleggenâ€, aldus een woordvoerder van de watersportvereniging. „ Deze mensen laten zich niet tegenhouden door een lintje. Dus moet je tijdens die drie weekenden alle verkeer op het water verbieden.â€

Voor PvdA’er Stef Bijl is het ook een principezaak. „ We zijn voor recreatieve functies, maar willen geen gemotoriseerde evenementen.â€

Wethouder Bless: „ Vooral de veiligheidsaspecten wil ik zo snel mogelijk bespreken in de vergadering van burgemeester en wethouders. Het gaat dan om de veiligheid van spelende kinderen op het strand en van afmerende boten. Hoe kun je voorkomen dat nietsvermoedende bootbezitters aanleggen en overreden worden door een jeep? Als je een vrijstelling verleent voor

fourwheeldrive

in drie weekenden loop je daarnaast het risi

co dat jeepbezitters het terrein ontdekken en er ook op andere dagen gaan crossen.â€

Zowel in het oude als in het toekomstige bestemmingsplan zijn 4WD- evenementen niet toegestaan. B en W overwegen eenmalig een uitzondering te maken voor de organisatie 4WD Nederland, omdat er min of meer sprake is van gewoonterecht. Begin volgende week hakken ze de knoop door.

4WD Nederland heeft in het verleden eerder wedstrijden met jeeps bij Rhederlaag gehouden.

Dit is altijd in overleg gebeurd met de Recreatie Gemeenschap Veluwe ( RVG), die eigenaar is van Rhederlaag, en met de voormalige gemeente Angerlo. In 2002 en 2003 crossten de jeeps op een zandbult op het terrein Wentink, aan zuidkant van het meer. Vorig jaar werd het ultieme terreinbedwingen met 4WD- wagens op de noordoever gehouden, op het terrein dat is aangewezen voor outdoor- sporten. Onder outdoorsporten vallen bijvoorbeeld tokkelen, abseilen en ATB- fietsen.

unquote

Zelf wil ik paar kanttekeningen maken omdat ikzelf boot bezitter ben en lid van de watersport verenigingGiesbeek.

Wij reden vorig jaar NIET over het strand Rijden langzamer dan een crossfiets.

Hebben nog NOOIT over een aanlegtouw van een boot gereden Komen nooit in de buurt van spelende kinderen. ( Die zijn er trouwens niet in September en als ze er zijn komen we er niet eens in de buurt.)

We lopen net zoveel risico overvaren te worden door een boot als de kinderen om overreden te worden door een Jeep op het strand.

Deze mensen laten zich niet tegenhouden door een lintje.

Naar klinkt dat , alsof we een stel criminelen zijn die zich niet aan de wet houden.

Waarom moet je in vredesnaam het verkeer op het water stilleggen???

Lucht verkeer ook plat?

Het terrein waar we rijden is verboden aan te leggen voor boten.

Het hele jaar door.

Over onzin gesproken........ smileypissed4so.gifsmileypissed4so.gifsmileypissed4so.gifsmileypissed4so.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien ook ff posten in de weblog van Bijl en "de Gelderlander". Nu herinner ik me een aantal regels van de journalistiek, maar die zijn hier op zeker NIET toegepast...

Stagiere misschien?? Ow nee, die willen nog een voldoende scoren voor op school.... en als een docent dat stukje ziet..... dikke onvoldoende.

Lijkt me heel erg op tactieken die in het verleden ook wel werden toegepast. Psychologie van de kouwe grond zeg maar. Vlak voor iets dat doorgang vindt en je bent het er niet mee eens, onrust gaan zaaien.

Normaal gesproken ben je over dat stadium heen als je een jaar of 7 bent.......

Maar ja...............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by pooh@Aug 31 2005, 14:14

Mede Jeepers,

Laten we ons wel proberen rustig te houden om te voorkomen dat het heer bijl en zijn medestanders weer een stok vinden om mee te slaan.

Ik heb het volledig vertrouwen in JCN en 4WD.

pooh

<div align="right">

Ow, maar ik ben heel rustig..... En ik denk dat Bijl nog wel het één en ander kan leren door te lezen................................. Dat geldt ook overigens voor een journalist die niet onderzoekt.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ow, maar ik ben heel rustig..... En ik denk dat Bijl nog wel het één en ander kan leren door te lezen................................. Dat geldt ook overigens voor een journalist die niet onderzoekt.......

huh.gif

ik reageerde op het hele topic.

Maar ben er ook van overtuigt dat we niet de lokale pers en politiek moeten 'afzeiken'. Het wordt er dan niet makkelijker om voor de mensen die alles moeten/willen regelen.

We willen toch allemaal in september gewoon kunnen rijden. Laten we het op de voet volgen en JCN helpen als zij om onze hulp vragen

pooh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by dezperado@Aug 31 2005, 09:24

Vervolg in de Gelderlander   De editie van vanmorgen  woe   31 aug 2005

vooral niet kwaad worden want het slaat helemaal nergens op.

quote

4WD op losse schroeven

Door onze verslaggeefster

GIESBEEK

Fourwheeldrive

weekenden rond het meer Rhederlaag in Giesbeek zijn op losse schroeven komen te staan. Zevenaars wethouder Wim Bless heeft nog eens goed naar alle bezwaren van omwonenden, de Milieu Werkgroep Giesbeek, de PvdA Zevenaar, Rhederlaag Natuurlijk en de Watersportvereniging Giesbeek geluisterd.

   Deze groepen zijn fel tegen het rondrijden met jeeps op de noordoever van het meer. Zij vrezen aantasting van de natuurwaarden en vinden jeeps op stranden waar kleine kinderen spelen gevaarlijk. „ Ze crossen over het strand en over de touwen waar wij onze schepen mee aanleggenâ€, aldus een woordvoerder van de watersportvereniging. „ Deze mensen laten zich niet tegenhouden door een lintje. Dus moet je tijdens die drie weekenden alle verkeer op het water verbieden.â€

   Voor PvdA’er Stef Bijl is het ook een principezaak. „ We zijn voor recreatieve functies, maar willen geen gemotoriseerde evenementen.â€

   Wethouder Bless: „ Vooral de veiligheidsaspecten wil ik zo snel mogelijk bespreken in de vergadering van burgemeester en wethouders. Het gaat dan om de veiligheid van spelende kinderen op het strand en van afmerende boten. Hoe kun je voorkomen dat nietsvermoedende bootbezitters aanleggen en overreden worden door een jeep? Als je een vrijstelling verleent voor

fourwheeldrive

in drie weekenden loop je daarnaast het risi

co dat jeepbezitters het terrein ontdekken en er ook op andere dagen gaan crossen.â€

   Zowel in het oude als in het toekomstige bestemmingsplan zijn 4WD- evenementen niet toegestaan. B en W overwegen eenmalig een uitzondering te maken voor de organisatie 4WD Nederland, omdat er min of meer sprake is van gewoonterecht. Begin volgende week hakken ze de knoop door.

   4WD Nederland heeft in het verleden eerder wedstrijden met jeeps bij Rhederlaag gehouden.

   Dit is altijd in overleg gebeurd met de Recreatie Gemeenschap Veluwe ( RVG), die eigenaar is van Rhederlaag, en met de voormalige gemeente Angerlo. In 2002 en 2003 crossten de jeeps op een zandbult op het terrein Wentink, aan zuidkant van het meer. Vorig jaar werd het ultieme terreinbedwingen met 4WD- wagens op de noordoever gehouden, op het terrein dat is aangewezen voor outdoor- sporten. Onder outdoorsporten vallen bijvoorbeeld tokkelen, abseilen en ATB- fietsen.

unquote 

Zelf wil ik paar kanttekeningen maken omdat ikzelf boot bezitter ben en lid van de watersport verenigingGiesbeek.

Wij reden vorig jaar NIET over het strand  Rijden langzamer dan een crossfiets.

Hebben nog NOOIT over een aanlegtouw van een boot gereden Komen nooit in de buurt van spelende kinderen. ( Die zijn er trouwens niet in September en als ze er zijn komen we er niet eens in de buurt.)

We lopen net zoveel risico overvaren te worden door een boot als de kinderen om overreden te worden door een Jeep op het strand. 

Deze mensen laten zich niet tegenhouden door een lintje.

Naar klinkt dat  ,  alsof we een stel criminelen zijn die zich niet aan de wet houden.

Waarom moet je in vredesnaam het verkeer op het water stilleggen???

Lucht verkeer ook plat?

Het terrein waar we rijden is verboden aan te leggen voor boten.

Het hele jaar door.

Over onzin gesproken........  smileypissed4so.gifsmileypissed4so.gifsmileypissed4so.gifsmileypissed4so.gif

<div align="right">

Dus ook geen motorboten en waterscooters???

Of begrijp ik het verkeerd?

Ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee inderdaad dat wil hij liever niet maar daar is iedereen al over uit gesproken. Trouwens scooters heeft geen zin je mag maar 9 km per uur

en speedboten mogen ook niet harder dan 9 km. Dat is niet onlogisch teveel recreanten op het water. Alleen zeilplanken mogen hardvaren en snelle zeilboten. Zwemmers gewoon duiken of een motorhelm op. Snelvaren mag echter wel op de IJssel en die ligt net achter de plassen. 4x4 rijders zijn ook niet gelukkig met motorcrossers in de buurt. Verdraagzaamheid en tolerantie weet je wel. Maar die wethouder heeft gelijk VEILIGHEID is belangrijk. Alleen wel even huiswerk doen.

Wij Crossen niet

Rijden niet over stranden met spelende kinderen

en rijden niet over de meertouwen van schepen.

en storten zeker ons vuil niet in de natuur zoals sommige water recreanten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...