Spring naar bijdragen

Moet Ik De Ecu Resetten?


Recommended Posts

Ik lees dit soort tips, maar een positieve accukabel tegen de nagatieve kabel houden lijkt mij niet heel slim om te doen.

 

1. Disconnect the battery by removing the positive battery cable. Remember, the positive battery cable.

2. Ground the positive cable to the negative cable for 30 seconds to erase the electric charge in the capacitors.

3. Reconnect the positive cable to the battery.

4. Turn the key to on but do not start.

5. Turn the headlights on.

6. Turn the headlights off.

7. Turn the key off.
 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep, dat is inderdaad de manier om je PCM te resetten. Ik zou ze echter allebei loskoppelen (eerst de min) en dan pas tegen elkaar houden.

 

Ik heb nu eerst voor een veiligere manier gekozen, ik heb de negatieve kabel een kwartier eraf gehaald en toen weer aangesloten. Ik weet niet of dat genoeg is. Heb jij de methode zoals hierboven beschreven is, al eens zo gedaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Resetten ging vrij makkelijk. Ik merkte meteen daarna dat de wagen wat lekker reed, wat minder 'zoekerig'. Wel viel me op dat het gemiddelde verbruik in het dashboard ineens op 22 liter op 100 km stond. Vreemd, maar hij is nu wel aan het zakken en staat nu al op 13 liter. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Nu mijn lambda sonde weer goed werkt heb ik vorige week ook mijn Grand Cherokee eens een grote beurt gegeven. Dus ook bougies laten vervangen en de ECU nog maar eens goed laten resetten door mijn garage. Inmiddels haal ik een gemiddelde van 1:7 op LPG en dat vind ik erg netjes. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...