Spring naar bijdragen

Hopla ! Daar Staan We Weer..... In Panne


Recommended Posts

Ziezo, het is weer zover !

 

Ik heb de nieuwe WH sinds februari, en deze middag moet ik dringend vertrekken....

 

jaja, daar heeft meneertje CRD even geen zin in....

 

Hij start perfect, maar blijft slechts 2 seconden draaien,....

 

reservesleutel geprobeerd: idem

 

alarm on/off en deuren gecheckt:  no response...

 

oh ja, de tank is full met esso.... ^_^

 

Dan maar de VAB gebeld en de dealer, hij wordt deze namiddag afgeleverd.

 

Wie was dat hier weer van de nieuwkomers die vroeg of de jeeps wat betrouwbaar waren, omdat hij met zijn peugeot 300000 km zonder problemen had gereden..... :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is West-Vlaams voor kuthok.... 

zoiets ja... kan ik nog wel andere mooie woorden voor vinden...

 

nu, het aangezicht van die VAB-man was ook goud waard, toen de jeep van de eerste tik startte....

 

komt die man speciaal van Antwerpen met een platformtruck....  om een Jeep op te halen die gewoon start en zelfstandig op de truck is gereden.... :whistle:

 

Het ergste vanal:  het is precies 7 jaar geleden dat ik hetzelfde euvel heb gehad met de '99 Wj en toen kwam er ook eerst een VAB man af met een trekker, die dan een collega mocht oproepen die 2 uur later met een truck is gekomen...

 

klein detail: de WJ wilde gewoon niet meer starten, want samen met de SKIM had hij toevallig ook de krukas positiesensor defect...

 

Ik ben nu echt eens benieuwd welke kutziekte die WH zal hebben....

 

Nu, er is hoop, want het gaat allemaal veel beter sinds Fiat de zaak heeft overgenomen, dat lees ik toch in de fora over de 2014 Grand cherokees.... :huh:  :huh:  :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

UPDATE 2

 

het is een KUTHOK !!

 

nu spreek ik ook al hollands.  een echt KUTding !!

 

Ben zopas thuis.  Krukaspositie sensor vervangen, hij start terug als nieuw;...

 

Op de autosnelweg:  max. 120/u... meer peur je er niet meer uit.

 

Trekt nog lammer op dan mijn '69 opel kadett 1.1

 

Motormanagement lampje brandt.... diagnose:  exhaust manifold pressure high...

 

dus ja, de uitlaat zit verstopt....

 

volgens de dealer rij ik te traag....

 

godverdomsche rukjeeps.... het stopt gewoon nooit met die zooi....

 

mijn volgende auto wordt een audi...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Audi  :)

Ik heb ze beide en kan je zeggen dat bij een Audi onderdelen kapot gaan waar je een mooie tweedehands Jeep voor kunt kopen

 

Ok, ik neem mijn woorden terug.  In de opwelling van frustratie en boosheid misschien een slecht idee dan.

 

Ik heb ondertussen mijn mond gespoeld met diesel, en mijn tanden gepoetst met ethanol, dus alle vieze woorden over Jeep zijn er uit....

 

Maar ja, ik sta hier met een CRD die momenteel rijdt zoals een mercedes benz 200D uit 1979 ....

 

Ofwel werkt de turbo niet meer, ofwel is het inderdaad die exhaust manifold pressure error wegens een verstopte uitlaat...

 

Maar dat laatste gaat er bij mij niet in, ben 2 weken geleden van Duitsland gekomen en 600 km in

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn veel namaak onderdelen in de handel.

 

Zelf heb ik ook is ooit storing gehad aan een krukas censor en vervangen door imitatie {om de kosten te drukken}, resultaat, hij liep nog beroerder dan voorheen.

 

Als het kan altijd origineel Jeep onderdelen gebruiken en vooral elektrische.  

.   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

klein detail: de WJ wilde gewoon niet meer starten, want samen met de SKIM had hij toevallig ook de krukas positiesensor defect...

Dat euvel heeft mijn (inmiddels reserve) WJ (WG) schijnbaar ook. Staat nu bij de dealer. Tot overmaat van ramp is de 2e reserve, onze Subaru Impreza, in de ziekenboeg met een kapotte versnellingsbak. Hopen dat de WK (WH) heel blijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn veel namaak onderdelen in de handel.

 

Zelf heb ik ook is ooit storing gehad aan een krukas censor en vervangen door imitatie {om de kosten te drukken}, resultaat, hij liep nog beroerder dan voorheen.

 

Als het kan altijd origineel Jeep onderdelen gebruiken en vooral elektrische.  

.   

Chrysler/Jeep/MB of wie dan ook maakt zelf geen sensoren, dus wat is origineel? Hella, Bosch, Facet? Zeg het maar....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...