Spring naar bijdragen

Welke Spider Gear Set


tkindtd
 Share

Recommended Posts

Na een jaar stil te hebben staan wil ik men jeep terug op de baan krijgen.

Er is echter een probleem bij de achterdifferentieel. deze heb ik nu open gedaan en der zijn stukjes van de tandwielen afgebroken ( de kleine tandwielen).

Kan ik hiervoor een vervangset kopen en installeren? En welk type moet ik aanschaffen.. er zijn blijkbaar veel verschillen qua types en overbrengingen..

Differentieelkap is met een rubber plug, dus zou een dana 35 moeten zijn?

op de grote ring stond volgende: 02 02 98 D DANA G 46/36 P8L 145 41 11  X4

 

Kan er mij iemand hiermee verder helpen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoiets?http://www.quadratec.com/'>www.quadratec.com

Zoek even op 52412.08 en check even via mail, onder vermelding van je ratio 3.73, of dat inderdaad past.

Spidergearset's zijn ook bij nederlandse handelaars prima verkrijgbaar, zowel nieuw als gebruikt. Die lijken mischien wat duurder, maar er komen geen verzendkosten, invoerrechten en btw bij en je hebt het in de meeste gevallen de volgende dag thuis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De email is verzonden met de vraag of het past met de ratio 3.73 Nu nog antwoord afwachten.

 

 

Voor mijn jeep moet ik toch kijken voor ZJ en niet voor WJ toch?

Eerste inschrijving is januari 99, maar als ik foto's bekijk is het model 98.

Want ondertussen nog een andere set gezien op die site 916507.32

bovenaan staat vermeld:  93-01 Grand Cherokee ZJ & WJ with Dana 35 Rear Axle

en onderaan staat dan in kleine letters: 99-01 Grand Cherokee WJ Applications - 3.73 Ratio Only!

 

toch ingewikkeld ze met al die soorten en modellen :-p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

ondertussen:

 

via via een adres gevonden van een verdeler van american cars.

Via men VIN nummer de reparatie kit besteld en twee weken later toegekomen.

blijkt nu dat die side en spider gears er totaal anders uitzien, het aantal tanden verschilt. De nieuwe zien er een heel stuk robuuster uit.

Volgens de VIN zijn er 2 types in omloop maar beiden zijn 9 tands voor de spider gears. de oude heeft er 11.

   optie 1: as is niet origineel van men jeep, of de onderdelen die erin zitten. (nergens identificatie codes te vinden op de as)

   optie 2: de nieuwe set is een update-model

 

Nu vermoeden we indien de diameters en de vertanding op de as gelijk zijn van oud en nieuwe set, dat dit ook zou moeten werken zonder verdere problemen te geven in de rest van de aandrijving. Kan er mij dit iemand bevestigen?

komende zaterdag ga ik terug om de tandwielen naast elkaar te leggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De tanden moeten gelijk zijn, iig het aantal ervan.

Anders krijg je problemen vanwege de 4wd. Loopt de ene as sneller dan de andere.

 

Ander puntje, kan je het niet beter laten doen !! Ook gezien je reacties...

Is niet zomaar een gevalletje van over schroeven, anders liggen de tanden er zo weer af.

Kosten zijn alleen niet gering. (verwacht ik)

 

Betreft de prijs v/d ruil as in niet echt slecht, mits dit een revisie as is.

Een nieuwe R&P met montage set incl. montage zit meestal ook rond die prijs.

Is ook gewoon bijna een dag werk als je dit goed wilt hebben.

En dan nog, niet elke garage kan dit correct. (spreek uit ervaring)

Zeker niet als je er ook mee op de weg rijdt incl. de hoge snelheden daarvan...

 

Succes en Groet Roo  B)

bewerkt door Roo4JK
Link naar opmerking
Deel via andere websites

zelf monteren --> op zich ziet de montage er niet heel moeilijk uit en ik werk graag aan men voertuigen.

sowieso informeer ik mij zo veel mogelijk alvorens er aan te beginnen en indien nodig heb ik nog hulp van uit men vriendenkring  of  garagist voor de montage. De grootse uitdaging hier is blijkbaar de juiste stukken vinden voor een as zonder gegevens.

Men excuses als men benamingen niet zouden kloppen!

 

voorbije weekend de tandwielen gaan vergelijken.

- bestelde stukken zijn voor open differentieel, en de mijnen is da blijkbaar niet. ( zitten veel plaatjes achter de side gear )

  Dit was volgens de garagisten geen probleem om over te schakelen indien ik geen offroad doe.

- de side gears passen op men steekas

- de nieuwe "cross pin shaft" was een fractie groter dan de mijnen. dus dit zou niet passen in de carrier. De oude pin in      combinatie met de nieuwe side- en spider gears is geen optie door teveel aan speling op de spiders.

-  mijn cross pin shaft heeft ook versmallingen en de nieuwe niet

 

Nu zal garagist informeren naar die andere versie ( trac lock? ). mss dat deze wel overeen komen.

 

 

stel dat de andere versie terug ergens verschilt maar ook past op de steekas.

is het probleem dan niet opgelost door de bijhorende carrier aan te schaffen en deze te monteren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

juiste set is binnen gekomen en is ondertussen gemonteerd! :-)

blijkbaar met een special tool is dat gemakkelijk te monteren.

Het was een leuk en leerzaam onderwerp.. op naar het volgende pijnpunt.. de remmen en de verlichting achteraan :-)

Alvast bedankt voor de hulp iedereen !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...