schneiders Geplaatst September 18, 2014 Rapporteren Share Geplaatst September 18, 2014 Ik heb de CJ van Scoob overgenomen en ben van de week een beetje aan het testrijden geweest. Alles loopt super en dat is geen verassing want ik ken de auto al langer. Twee dingen vallen mij op, het rempedaal zit veel te hoog en dat vind ik niet prettig want de reactie snelheid is te lang door het verplaatsen van de voet naar het pedaal. Is dat af te stellen? of is het mogelijk de stang die de booster in gaat op te lengen? 2e dingetje De auto heeft rondom een redelijk nieuwe schijfremset en op de brug zagen we dat de remschijven achter niet zijn ingesleten maar nog de fabrieksgroeven hebben, dus op de rembank en daar bleek dat de achterremmen uberhaupt niet werken.(wel de handrem) Nou is de auto vorige week apk gekeurd, dus of hij remde toen nog of de keurmeester is de remtest vergeten? Ik verdenk zelf de hoofdremcilinder, omdat die olie eruit gooit onder het deksel door en omdat alle leidingen en veerdeelblok splinternieuw zijn en er verder nergens lekkage is. Welke hoodremcilnder heb ik nodig, er is niets origineel meer aan de CJ, dus een plaatje erbij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst September 18, 2014 Rapporteren Share Geplaatst September 18, 2014 Probeer achter nog eens goed te ontluchten. Gezien de stand van de nippels is het beste om dit los van de schijven te doen, zorgen dat de nippel het hoogste punt wordt.Schijfremmen heb ik ook elke keer ruzie mee om ze ontlucht te krijgen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst September 19, 2014 Rapporteren Share Geplaatst September 19, 2014 Ik zou ook eens kijken naar het verdeelblok wat op je chassis zit. Kijk of er olie,toekomt en terug vertrekt.... Ik had hier problemen mee bij ombouw naar schijven.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst September 19, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 19, 2014 Ik ga het allemaal nog eens nakjken, het verdeelblok van de schijfremset is niet gemonteerd, heb ik er wel bijgekregen. Het verdeelblok van de schijf trommel combinatie zit er nu nog op, wat ons gelijk opviel is dat het verdeelblok op het chassis millimeters naast de rvs pijp van de headers zit, 1 remleiding zit tegen de pijp van de header aan. Ik vermoed dat de remolie gaat koken door de hitte van de uitlaat en daardoor druk opbouwt in de hoofdremcilinder. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst September 19, 2014 Rapporteren Share Geplaatst September 19, 2014 Ik heb helemaal geen verdeelblok. Leiding gaat rechtstreeks van hoofdrem cyliner naar de remmen achter. Nog nooit problemen mee gehad dat hierdoor de remdruk niet goed zou zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst September 20, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 20, 2014 Vandaag het verdeelblok hoger op het chassis gemaakt, waardaar het niet meer gaat koken door de uitlaat. Gevonden dat de hoofdremcilinder een verstopping heeft waardoor de achterschijven geen druk krijgen, kijken of ik het met lucht de verstopping eruitkrijg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.